3,0
0

WWE 2K20

"2K Sports mept zijn fanbasis K.O. op een onvergeeflijke manier"

wo 30/10/2019
Gereviewed door RoMa

Uitgeteld op de grond lig ik, nog steeds niet echt bekomen van het salvo klappen dat ik te verwerken kreeg. WWE deelt dit jaar een echte mokerslag uit. Een jawbreaker voor elke fan die hoopte op een nieuwe stap vooruit voor de populaire reeks. Een neck snap voor elke nieuwkomer die zich wou amuseren met een partijtje worstelen. 2K Sports mept zijn fanbasis K.O. op een onvergeeflijke manier.

Een kleine schokgolf trok doorheen 2K Sports wanneer bekend raakte dat de studio Yuke’s na 19 trouwe jaren samenwerking besloot om de nieuwste WWE-game niet meer mee te ontwikkelen. Tijd voor Visual Concepts om solo voor de beste worstel-ervaring ooit te zorgen. Vorig jaar behaalde WWE 2K19 voor het eerst sinds lang weer overwegend positieve reviews. De opmars na enkele mindere jaren leek ingezet te zijn. Meer dan tijd voor de volgende head smash hogerop.

Waarom Wel?

Enter The Ring

De opties die je krijgt in WWE 2K20 kan je meer dan uitgebreid noemen. Je hebt ontelbare verschillende manieren om in de ring te stappen en dat kan je met meer dan 200 professional wrestlers. Je kan je eigen wedstrijden opstarten of met de gekende towers-mode een hele lijst aan tegenstanders proberen te vermorzelen. Dankzij de showcase-mode kan je legendarische gevechten uit de WWE-historie naspelen. Zo staat dit jaar de opmars van The Four Horsewomen in de kijker, de vier gevaarlijkste vrouwen in WWE. Het is ook mogelijk om een volledig televisieseizoen na te spelen of je eigen worstelaar te customizen en je carrière op gang te trappen. Bij dit alles hoort een goede sound en een lekkere soundtrack. Klinkt allemaal redelijk fijn, niet? Tot je effectief verder dan het hoofdmenu raakt.

Waarom Niet?

De Bezeten Haardroger

Ik besloot om als eerste mijn eigen worstellegende op poten te zetten. Met het nodige enthousiasme maakte ik mijn brute beer maar al snel zakte dat enthousiasme door de grond. Had ik per ongeluk een PlayStation 2-copy gekregen? Want jakkes, wat ziet deze game er niet uit. De graphics hebben een serieuze downgrade gekregen ten opzichte van vorig jaar. Meer zelfs: tien jaar geleden zag de game er mogelijks scherper uit.

Deze game ziet er niet uit.

Het is alsof de game je constant probeert te laten weten hoe belabberd het er uit ziet dankzij texture en clipping issues. Tijdens cutscenes in my career zijn er constant objecten waar characters doorwandelen, doorheen glitchen of in vast raken. Een hoofd doorheen het dak van de auto, wandelen doorheen de tafels van de refter, you name it. De lip syncing is slechter dan Mariah Carey op kerstmis en de haar-physics in deze game moeten zo wat de slechtste ooit gemaakt zijn. Het lijkt alsof een bezeten haardroger net buiten beeld constant in je gezicht blaast.

De storyline van de career mode is saai, cringeworthy en véél te langdradig. Soms moet je een kwartier aan nutteloze, oninteressante en belachelijke cutscenes bekijken vooraleer je weer een schop mag verkopen. Tussendoor word je ook getrakteerd op ellenlange loading screens.

De Vliegende Scheids

Het maakt ook geen ene moer uit dat WWE 2K20 best wel wat gamemodes en speelopties heeft. Wat heb je aan zo veel content als het gewoon niet lekker speelt? De controls zijn grondig onder handen genomen en jongens, wat hebben ze er een soep van gemaakt. Het laatste beetje spelplezier wordt uit de game gezogen door controls die ontwikkeld lijken te zijn om te frustreren.

Wat heb je aan zo veel content als het gewoon niet lekker speelt?

Een mogelijkheid om attacks te blocken is volledig afwezig. Ter verdediging kan je enkel vertrouwen op ongelofelijk frustrerende quick time events. Wanneer je zelf aanvalt dien je soms onmogelijke combinaties uit je vingers te schudden en dan mag je hopen. Hopen dat je attacks goed aankomen want ook dat is geen sinecure. Vaak genoeg sla je een gat in de lucht, zet je ineens een meter naar links of ga je doorheen je tegenstander. Enkel grappig wanneer ik per ongeluk de scheids pardoes de ring uit knal.

De Octopus Op Cocaïne

De ene bug na de andere achtervolgt je tijdens het spelen. Je zakt door de vloer en de touwen van de ring gedragen zich als een octopus op cocaïne. Iedereen gaat plots door de knieën alsof er geen bot meer in hun lichaam zit. Regelmatig krijg je ook te maken met game crashes. Zowel tijdens het scrollen doorheen de menu’s als tijdens het vechten zelf. Mogelijks is dit een pluspunt, want het is wel blijk van enige genade na een martelgang.

Dat deze game gereleased is in deze huidige conditie is lachen met de fanbase. Een tiende van de volle €65 die je dient neer te tellen zou nog te veel zijn. Het is me een absoluut raadsel dat niemand binnen een bekwaam team van ontwikkelaars heeft gezegd “Jongens, één april is al lang gepasseerd”. Het lijkt bijna alsof niemand de moeite heeft genomen om deze game deftig te testen pre-release. Niemand zou dan ook de moeite moeten nemen om ze te spelen post-release.

22/10/2019
3,0
0

Conclusie van RoMa

WWE 2K20 is een absolute grap. Grafisch ziet de game er slechter uit dan ikzelf nadat The Rock drie minuten lang op mijn gezicht heeft mogen gutsen. De controls werken niet naar behoren en zorgen enkel voor tonnen frustratie. Er zitten meer bugs in de game dan in de laptop van een puber die net porno heeft ontdekt. “Don’t try this at home” verschijnt er wanneer je 2K20 opstart. Mocht dit over de game zelf gaan klopt het volledig. Don’t try this anywhere.
  • Veel variatie qua gamemodes en worstelaars
  • Lelijke graphics
  • Texture & clipping issues, framedrops