WWE 2K BATTLEGROUNDS

6,0
0

WWE 2K BATTLEGROUNDS

Soms word ik nog gillend wakker van m’n dagen met WWE 2K20. Nog liever laat ik The Undertaker een uur lang z’n tombstone piledriver oefenen op mezelf dan dat ik een potje worstel in die game. Terecht dus dat 2K zich voor even distantieert hiervan. In de tussentijd gooien ze het over een volledig andere boeg, wat ons deze WWE Battlegrounds brengt. Een geslaagde show of een nieuwe worp buiten de ring?

Waarom Wel?

Mijn Vuisten Jeuken

Battlegrounds blijft ver weg van het simulatiegehalte van de main WWE-reeks. Wat je hier krijgt is een cartoon-arcade ervaring die volledig over-the-top gaat en het ridicule van het entertainment volledig omarmt. Wat mij betreft is dit dé manier om WWE te beleven. Qua sfeer en beleving zit deze Battlegrounds absoluut goed. De cartoonlook is amusant en zorgt ervoor dat al het geweld lachwekkend leuk is. Je zal gitaren en motors kapotslaan op de tronie van The Rock om even later Brock Lesnar in een krokodillenbek te smijten. Verschillende arena’s hebben verschillende mogelijkheden, de ene al gekker dan de andere. Brandende vuisten en onmenselijk hoge worpen zijn standaardmoves tijdens de partijtjes.

Battlegrounds blijft ver weg van het simulatiegehalte van de main WWE-reeks.

Qua gameplay houdt Battlegrounds het een pak simpeler dan eerdere titels. Elk character heeft een set standaardmoves, aangevuld met een handvol signature moves. Al is er niet evenveel variatie als anders aanwezig, het zorgt er wel voor dat deze game zeer instapklaar is. Dat lijkt ook helemaal de bedoeling te zijn. Battlegrounds ervaar je het best als partygame. Elkaar tot pulp slaan terwijl drie andere vrienden gierend in de zetel wachten op hun beurt is een feestje. Ook online kan je uit de voeten, onder andere in de King Of The Battleground-mode. Hierin vechten vier spelers het uit in de ring en probeer je zo lang mogelijk te overleven. Vlieg je uit de ring, dan vlieg je uit de match.

Stone Cold

Offline kom je terecht in een story driven campaign. Stone Cold Steve Austin krijgt de taak om onbekend talent op te sporen die in een nieuw WWE-programma hun thuisterrein willen verdedigen tegen de grootste krijgers. Zo speel je met verschillende uiteenlopende characters doorheen een verhaal dat door comic book pages verteld wordt.

Geef alstublieft géén geld uit aan de talrijk aanwezige microtransacties.

Je leert met de verschillende klassen te spelen en komt uit tegen de bekendste namen. Nadien kan je deelnemen aan verschillende tornooien en kan je ook je eigen vechter maken. Al blijven de opties hier echter beperkt. En dat zijn niet de enige beperkingen waarmee deze WWE kampt.

Waarom Niet?

Kwade Motorbende

Het idee van Battlegrounds werkt verfrissend maar de geur blijft niet echt lang hangen. De simpelere controls zorgen voor snelle ervaring maar nog meer voor snelle verveling. Al vlug had ik het krokodillenwerpen gezien en genoeg motors stukgesmeten om een nationale motorbende kwaad te krijgen. De movelist is beperkt en de verschillende arena’s worden zeer veel herkauwd. Het roster van beschikbare vechters bevat nog niet de helft van het totale aantal, waarvan de rest achter een vette paywall zit. Al kost de game maar €40, je krijgt er zeker niet alle beschikbare content voor.

De movelist is beperkt en de arena’s worden zeer veel herkauwd.

Offline gevechten zijn vaak amusant te noemen omdat je kan anticiperen op de moves van de CPU. Online heb je helaas vaak zéér langdradige wedstrijden omdat zowel jij als je vijand gewoon blijven counteren en blocken. Het systeem werkt zo steeds saaier naarmate je beter wordt. De hit detection is ook niet van uitmuntend niveau en de controls werkten meer dan eens op m’n zenuwen. Terug in die duivelse ring kruipen leek soms moeilijker dan een selfie versieren met John Cena.

Boringgrounds

Qua content zit je met een schattig maar flinterdun verhaal dat op geen enkel moment m’n aandacht echt wist te trekken. Het is een aaneenschakeling van gevechten die je snel hebt gezien zonder al te veel replay value. Dat blijkt dé achilleshiel te zijn van deze WWE: alles heeft een vervaldatum van maximaal enkele uren.

Geef dus alstublieft géén geld uit aan de talrijk aanwezige microtransacties, want langdurig plezier zit er echt niet aan verbonden. Als je voor €40 eens goed wil lachen en met enkele van je favoriete fighters wat belachelijke combat wil beleven zit je hier goed. Langer dan een week ga je echter niet liggen meppen. Tenzij je een enorme krokodillenfetisj hebt. Dan mag je tien dagen rekenen.

09/18/2020
6,0
0

Conclusie van RoMa

Battlegrounds is een compleet andere insteek op de WWE-serie van 2K. De cartoonlook en ridicule combat zijn een ideale manier om dit entertainment naar een game te vertalen. Helaas schop je deze vechtersbaas héél snel tegen het canvas. De gameplay is instapklaar maar simplistisch, de content matig en eentonig. Je hoeft niet zo intens te staren als The Rock om het allemaal snel te hebben gezien. Voor een avondje lachen en party gamen met vrienden is deze ideaal maar na een week is de show al z’n spektakel kwijt.

• Cartoonlook en ridicule combat passen perfect bij de gamewereld van WWE
  • Ideaal voor een luchtig avondje WWE en pizza met vrienden
  • Brock Lesnar aan de krokodillen voederen