Spyro Reignited Trilogy (Switch)

9,0
0

Spyro Reignited Trilogy (Switch)

"Spyro voelt zich helemaal thuis op de Nintendo Switch"

wo 18/09/2019

Nintendo Switch-gamers hebben er even moeten op wachten, maar ook zij kunnen nu eindelijk aan de slag met de Spyro Reignited Trilogy. Aan mij de vuurspuwende eer om te checken of onze favoriete draak ook op Nintendo’s nieuwste weet te scoren.

Vorig jaar, half november, verscheen de Spyro Reignited Trilogy op console. Heb je onze review toen gemist, dan kan je hem hier nog steeds nalezen.

Veel waar voor weinig geld

In de eerste plaats krijg je ontzettend veel waar voor je geld. Voor 40 euro haal je immers meer dan 20 uur spelplezier in huis. Akkoord, als je puur het verhaal doorspeelt, dan zal je er wel minder lang over doen. Maar de meesten onder ons, en zeker de fans, zullen al de extra’s en collectibles willen verzamelen die in de spelwereld verscholen liggen.

Altijd en overal alles onder controle

Het geweldige aan de Switch-versie is, logischerwijs, dat je overal waar je maar wil kan genieten van de avonturen van onze paarse vriend. Het is lovenswaardig dat de mensen van Toys For Bob erin geslaagd zijn om alle games vlot draaiend te krijgen op Nintendo’s handheld. De framerate weet zo goed als constant de 30fps te handhaven, ook in handheld modus. Ook de controls zijn lekker responsief en zorgen ervoor dat je altijd het gevoel hebt dat jij in controle bent.

Volledig Nederlandstalig ondertiteld én ingesproken

Spyro heeft nooit echt bekend gestaan om zijn uitdagende gameplay. De opdrachten zijn nooit echt moeilijk en de eenvoudige controls zorgen ervoor dat jong en oud zich best kon vermaken met deze games. Doorwinterde gamers haalden dan weer hun hart op door alle verborgen geheimen te ontdekken. Maar het meest interessante vind ik, als ouder, toch het feit dat de game volledig Nederlandstalig is ondertiteld én ingesproken. Het stemmenwerk is bovendien van een erg goed niveau waardoor het ook nooit gaat vervelen of irriteren.

Iets mindere graphics

Het is geen verrassing dat de game er grafisch iets minder goed uitziet dan op de grote consoles van Sony en Microsoft. Dit wil echter niet zeggen dat Spyro Reignited Trilogy er slecht uitziet op de Switch. Integendeel zelfs, want op de meeste momenten spatten de cartooneske kleuren van je scherm. Toch merkte ik, en ik heb de PS4-versie ook gespeeld, de nodige aanpassingen aan de grafische presentatie van de game.

Zo zijn de poorten van de verschillende levels minder gedetailleerd en zie je op sommige momenten dat de details, vanwege de beperktere draw distance, niet heel ver reikt. Verder dan dit gaat het terugschroeven van de grafische details niet en dat is eigenlijk een erg goede zaak. Want deze kleine details hebben hoe dan ook geen invloed op de vlotheid van de game.

03/09/2019
9,0
0

Spyro is helemaal thuis op de Nintendo Switch. Het is een waar plezier om deze drie fantastische games opnieuw te kunnen herbeleven, waar je maar wil. Het spreekt voor zich dat Toys For Bob wel enkele grafische toegevingen moest doen om de game vlot draaiende te krijgen. Gelukkig beperkte de studio zich hiervoor tot kleine grafische details links en rechts zodat de game ook op Switch meer dan een dikke aanrader is, voor jong en oud(er)(jes).
  • Spyro waar en wanneer je maar wil
  • Veel waar voor je geld
  • Perfect voor alle leeftijden