Resident Evil

8,0

Resident Evil

"Resident Evil is nog steeds één van de engste games die je in jaren gespeeld zal hebben"

ma 01/07/2019
Gereviewed voor Nintendo Switch door Yannick

Capcom houdt ervan om te pronken met hun klassiekers. Voornamelijk in de Resident Evil-franchise zijn ze niet bang om een heruitgave van de beste delen naar meerdere consoles te brengen. Onlangs maakte Resident Evil 4 de overstap naar de Switch, en nu is het de beurt aan de remake van het allereerste deel. Ik onderzocht of de game de tand des tijds wist te doorstaan.

Resident Evil is voor veel redenen een klassieker. Het is niet alleen het eerste deel van één van de meest iconische survival-horror-franchises, het wordt ook door veel mensen gezien als één van de engste games ooit gemaakt. Het cameraperspectief en de tank controls gaven je onmiddellijk een ongemakkelijk gevoel en brachten een soort onvoorspelbaarheid met zich mee dat je echt de stuipen op het lijf kon jagen.

Al dit houdt prima stand in de Switch-versie. De game is nog steeds één van de engste games die je in jaren gespeeld zal hebben, dankzij het fantastische geluid, de nog steeds prima ogende graphics en de onvoorspelbaarheid en ferociteit van de zombies en andere monsters. De game onderweg spelen geeft Resident Evil spelen ook een andere dimensie. Onder een menigte spelen maakt de game natuurlijk een pak minder eng, maar de game met een koptelefoon in je bed spelen zorgt voor genoeg pis-in-je-broek-momenten.

De heruitgave op de Nintendo Switch bevat ook de nieuwe besturingsoptie, waarbij de tank controls plaats maken voor een iets intuïtievere besturing. Voor mensen die altijd een afkeer hadden aan de bizarre besturing is dit een welkome toevoeging, maar persoonlijk ben ik opgegroeid met de traditionele tank controls. Eenmaal je eventjes went, zit het in je vingers en knal je zombies vlotjes af. Voor een prijsje is dit dus een prima deal op je Nintendo Switch.

8,0

Resident Evil is net zo goed als het altijd geweest is op de Nintendo Switch. De graphics ogen na al die jaren nog steeds prima, en ook het sfeertje en de geluidseffecten doorstaan de tand des tijds. De game on the go spelen is het grote verkooppunt van deze versie, en in deze modus is de ervaring helemaal niet minder angstaanjagend met een koptelefoon op. Een uitstekende deal als je nog een goede survival-horror-game op de Switch zoekt.
  • Nog steeds één van de engste games ooit
  • Extra besturingsopties
  • Ziet er nog steeds prima uit