One Piece: Grand Cruise

3,0

One Piece: Grand Cruise

One piece of sh*t

ma 23/07/2018
Gereviewed voor PS4 door Yannick

Sony maakte geen grapjes toen ze vertelden dat er honderden games naar de PlayStation VR onderweg waren. Momenteel is de software line-up voor de VR-helm gigantisch, maar de games variëren wel in kwaliteit en laten vaak op vlak van speelduur te wensen over. Ook One Piece-fans mochten zich eindelijk verheugen op een exclusieve VR-titel: Grand Cruise. Eens kijken hoe groots deze cruise in werkelijkheid is.

One Piece: Grand Cruise richt zich tot de grote One Piece-fans die al hun favoriete personages in Virtual Reality voor hun neus willen zien. Je maakt kennis met Luffy, Nami en andere personages en ze zijn behoorlijk indrukwekkend om in Virtual Reality voor je te zien. Ze doen niet veel behalve wat uitleg geven, maar een echte fan zal hier wel van glunderen. Een goed begin dus, maar helaas gaat het alleen maar bergaf eenmaal de uitleg afgelopen is.

Twee nagenoeg identieke minigames

Grand Cruise bestaat in z'n geheel uit twee minigames. In beide bestuur je een kanon met de bewegingssensor van je PlayStation 4-controller en knal je kanonskogels af. In de eerste minigame doe je dat tegen een vijandig piratenschip die ook kanonskogels op je afvuurt. Hierbij moet je gewoon het vijandig geschut tegengaan door in de lucht de kanonskogels te vernietigen.

In de andere minigame ga je het gevecht aan met een gigantische Kraken die het schip teistert. Hierbij moet je kanonskogels afvuren eenmaal de tentakels op het dek terechtkomen. Doe dit niet op tijd en het schip krijgt een rake klap van de Kraken. Beide minigames zijn vrij simpel, in een mum van tijd afgelopen en bovendien zijn ze qua gameplay quasi identiek.

Virtuele borsten als jammerlijk hoogtepunt

En dat is praktisch alles wat je in deze tien euro dure VR-titel kan beleven. Aan het eind krijg je nog een toffe cutscene te zien waarbij Luffy z'n vechtkunsten toont, al is zelfs die scène niet bijzonder indrukwekkend. Tussen de minigames door kan je het dek bezoeken en de stuiterende boezem van Nami bewonderen in VR, wat misschien wel het hoogtepunt is van de game. Dat zegt overigens meer over de game zelf dan over mijn persoonlijke bewondering voor voluptueuze rondingen.

3,0

One PIece: Grand Cruise is een regelrechte aanfluiting voor One Piece-fans. Met z'n twee korte, oninteressante minigames is de titel niet meer dan een veredelde demo waar je in nog geen uur klaar mee bent. Als je kijkt naar de unieke, veel toffere gratis demo van The Last Guardian in VR wordt het duidelijk dat dit onacceptabel is en dat zelfs de grootste One Piece-fans geen cent zouden moeten uitgeven aan dit zielige stukje software.
  • Luffy en co in VR
  • Twee zwakke minigames ontstijgen demo-level niet
  • Nog geen uur aan content voor tien euro