Mortal Kombat 11: Aftermath

8,0
0

Mortal Kombat 11: Aftermath

Mortal Kombat 11 is zonder twijfel één van de beste games uit de geliefde serie. Meer dan een jaar na release is de bruutste killer van het fighting-genre nog steeds relevant. Met Aftermath hopen Ed Boon en z’n trawanten de meest ambitieuze DLC ooit af te leveren. Breekt Aftermath je ribbenkast helemaal open of kom je er met wat kneuzingen vanaf?

Waarom Wel?

Brutale Vriendschap

Méér content! Méér! Na onder andere de Kombat Pack en verscheidene nieuwe karakters heeft MK11 nog steeds verse ideeën. Met Aftermath komt het grootste post-release pakket uit. Weer wat geld uit m’n buidel, kan je denken. De totale prijs dikt meer dan mooi aan. Gelukkig zijn er heel wat van de nieuwigheden volledig gratis. Zo zijn er vier nieuwe arena’s om in te vechten. De klassiekers Dead Pool en Soul Chamber zien er knapper (en gevaarlijker) uit dan ooit. Het volledig nieuwe RetroKade is een ode aan fans van de eerste dag. Ook zijn er stage fatalities die je in elke arena unieke manieren bezorgen om je vijanden te herleiden tot pulp, drab of een hoopje botten.

Het leukste van het gratis luik zijn de friendships. Voor alle vredelievenden onder ons die de groteske fatalities even achterwege willen laten is er dit geweldig alternatief. Eindigen we ons gevecht tot de dood met een zandkasteel te bouwen of wat te breakdancen? MK11 denkt ook aan onze lachspieren en elke friendship is uniek en (meestal) grappig.

Het leukste van het gratis luik zijn de friendships.

A Blast From The Past

In het betalende gedeelte van Aftermath vinden we twee grote zaken terug. Er is het volledig nieuwe Aftermath-verhaal dat meteen na het einde van MK11 aanvat. Om de toekomst te redden reizen Nightwolf, Fujin en Shang Tsung naar het verleden. Het verhaal van Aftermath zit boordevol wantrouwen, bedrog en bloedvergieten. Classic Mortal Kombat maar vlijmscherpe vliegende hoeden nog aan toe, wat is het goed gebracht.

Soms kom je terecht in een backstabbing-marathon maar het past perfect. Zoals gekend kan je op heel wat cutscenes rekenen en deze zijn uitmuntend. De cinematografie van de vele gigantische vechtscenes met verscheidene legers, helden en schurken komen zo uit Hollywood. Ze kunnen mee met het betere werk van Avengers-films.

Al krijgen meerdere karakters hun plaats in de spotlight in Aftermath, het is acteur Cary-Hiroyuki Tagawa die de show helemaal steelt als Shang Tsung. De acteur (die ook in de filmadaptatie meespeelde) brengt een geweldige vertolking met supergeile oneliners. Hij speelt perfect in op het constante “vriend-of-vijand-gevoel” waarmee je zit. Na een viertal uur bereik je de finale van Aftermath die er indrukwekkend uitziet én waar je met eigen beslissingen de uitkomst een eigen draai geeft.

De cinematografie van de vele gigantische vechtscenes met verscheidene legers, helden en schurken komen zo uit Hollywood.

Druiven Voor De Wijn

Naast de nieuwe story zitten er 3 fighters in het pakket. Sheeva en Fujin zijn twee klassiekers die na respectievelijk negen en veertien jaar terugkeren in Mortal Kombat. Met Sheeva zal je hoofden behandelen alsof het druiven waren om wijn van te maken. Fujin heeft als god van de wind een héél interessante movelist. Sprinten op luchtverplaatsing, tornado’s oproepen en zieke zwaard-skills zorgen voor een bad-ass god.

Aftermath is een geweldig cool pakket.

RoboCop mag in mijn persoonlijk lijstje van favorieten. Acteur Peter Weller neemt de rol van de 80’s action hero weer op en zorgt voor een zeer authentieke ervaring. De gunplay met gadgets zal voor sommigen snel saai worden, voor fans is het een natte droom. RoboCop versus The Terminator is een ultieme fantasie die nu werkelijkheid is geworden. Lang leve Ed Boon en zijn liefde voor de 80’s.

RoboCop mag in mijn persoonlijk lijstje van favorieten. Acteur Peter Weller neemt de rol van de 80’s action hero weer op en zorgt voor een zeer authentieke ervaring.

Waarom Niet?

Cashflow Fatality

Aftermath is een geweldig cool pakket. Het feit dat een deel van deze bundel volledig gratis is voor alle eigenaars van MK11 is in feite een grote plus. En ook weer niet. Ondanks de uitstekende uitwerking van het totaalplaatje kan je er niet naast kijken. €40 is véél te duur voor amper 4 uur verhaal en 3 nieuwe karakters.

Al hebben de ontwikkelaars duidelijk hart en ziel gestoken in het product, de prijs is niet gerechtvaardigd. Dat elke die-hard fan van Mortal Kombat zich geweldig zou amuseren met dit geheel maakt het daarom net pijnlijker. Trouwe liefhebbers hoeven niet te twijfelen want de fan-service scheert enorm hoge toppen. Casual fans kunnen genieten van de gratis toevoegingen maar hakken best door op de basisbrok.

04/23/2019
8,0
0

Conclusie van RoMa

Aftermath brengt een episch verhaal dat qua cinematografie de titel blockbuster waardig is. Cary Tagawa steelt de show als Shang Tsung samen met de grootschalige fightscenes. Drie nieuwe fighters voegen heel wat variatie toe. Helaas scheurt Aftermath naast honderden lichamen ook je portemonnee open. Als je doorheen deze zure (en vooral dure) appel kan bijten krijg je een sterke portie vertier maar de verse emmer bloed druipt snel leeg.
  • Sterk uitgewerkt nieuw verhaal
  • Unieke & gevarieerde nieuwe fighters
  • Blockbuster-waardige cutscenes