Marvel’s Iron Man VR

8,0
0

Marvel’s Iron Man VR

Het Marvel-universum bracht ons reeds heel wat vermakelijke films, en binnenkort komt daar nog het alvast veelbelovende Marvel’s Avengers bij. Voor PlayStation VR-liefhebbers was het echter lang uitkijken naar Marvel’s Iron Man VR; een titel die helaas al eens werd uitgesteld, maar nu toch het levenslicht zag. Wij namen de Move-controllers ongeduldig in de hand en waren benieuwd wat dat zou geven om in de huid (of zeg liever het pak) van Iron Man te kruipen. Al was het maar om Pepper Pots eens tegen onze gilet te kunnen trekken…

Showgehalte

Marvel won de laatste jaren aan populariteit en dat heeft zo zijn voordelen. Zo worden fans op hun wenken bedient met jaarlijks nieuwe films van degelijk niveau en hopen we hetzelfde op vlak van games te zien te krijgen. Met Iron Man VR laat het ons in de huid van de charismatische Tony Stark kruipen, een van de meeste geliefde Marvel-personages. Zijn relatie met Pepper Pots is eentje om jaloers op te zijn, maar dat is lang niet alles. In het pak van Iron Man zitten is iets waar je als fan maar van kan dromen en laat Sony die droom nu net waar maken. Het enige wat je nodig hebt, is de PlayStation VR-bril, een camera en twee Move-controllers. Suit up!

Het enige wat je nodig hebt, is de PlayStation VR-bril, een camera en twee Move-controllers. Suit up!

Geen eendagsvlieg

Marvel’s Iron Man VR windt er weinig doekjes om en laat je via een korte tutorial en bijkomend hindernissenparcours al snel kennismaken met het reilen en zeilen als superheld. Echt moeilijk is het niet. Zolang je camera-opstelling thuis in orde is gebracht zal je geen problemen ondervinden om met beide Move-controllers jezelf door de omgeving te manouvreren en Iron Man’s Repulsors te gebruiken.

Marvel’s Iron Man VR biedt voor zowel fans als nieuwkomers genoeg content om de game interessant te houden.

Het vergt wat gewenning, maar voor je het weet word je ondergedompeld in een spannend Marvel-avontuur waarin Tony Stark en zijn technologische snufjes een nieuw gevaar moeten zien te neutraliseren. De focus zal immers niet alleen op gameplay liggen, waarbij je missie na missie punten zal verdienen om je pak van de nodige (wapen)upgrades te voorzien, maar ook het verhaal.

Marvel’s Iron Man VR biedt voor zowel fans als nieuwkomers immers genoeg om de game interessant genoeg te houden tijdens de acht uur durende campagne, los van de extra missies die je als Iron Man kan voltooien.

Marvel’s Iron Man VR biedt voor zowel fans als nieuwkomers genoeg content om de game interessant genoeg te houden tijdens de acht uur durende campagne.

Geen technologisch hoogstandje

Ontwikkelaar Camouflaj is geen echte bekende in de gamingindustrie en kent Marvel’s Iron Man VR als eerste grote project naast de release van République in het verleden. Het valt dan ook meteen op te merken dat het op technologisch vlak niet op tijd de nodige know-how heeft verworven om van Iron Man VR een echte topper te maken. De game speelt vlot weg eenmaal je aan de besturing gewoon geraakt, maar zal op geen enkel moment echt schitteren.

Als Iron Man zal je verschillende locaties bezoeken, waarbij Tony’s eigenste villa nog voor het meeste vertier zorgt, doch lijken ze allen weggeplukt uit een amateur Godzilla-film: leeg en inspiratieloos. Er zijn al VR-titels uitgebracht die op grafisch vlak beter scoren, dus jammer dat de game daar niet in uitblinkt.

07/03/2020
8,0
0

Conclusie van Johan

Marvel is een echt kwaliteitslabel geworden de laatste jaren en dat resulteert voor het eerst in een Iron Man VR-game die voor de nodige uren speelplezier zorgt. Wie reeds een VR-bril in huis heeft, raden we maar al te graag aan in een uitgebreide campagne in de huid van de superheld te kruipen. De iets mindere grafische kwaliteit, die namen wij er maar al te graag bij.
  • Interessant, uitgebreid verhaal
  • Vlotte besturing
  • Upgrades Iron Man