Hyrule Warriors: Definitive Edition

8,3
0

Hyrule Warriors: Definitive Edition

Een zoveelste klasbak voor de Switch

wo 16/05/2018

Een game die bij veel Nintendo- en zeker Switch-fans, hoog op het verlanglijstje stond was ‘Hyrule Warriors’. Deze ‘Definitive Edition’ is gelukkig niet zomaar een port geworden, want ontwikkelaar Koei heeft de beste onderdelen van de Wii U- en 3DS-versie samengevoegd in een heerlijke cocktail. Hoe lekker het eindresultaat smaakt, lees je in onderstaande review.

Het spel begint wanneer Prinses Zelda ontwaakt en merkt dat er een duister kwaad op weg is naar haar geliefkoosde Hyrule. Wanneer de strijd losbarst, blijkt al snel dat het leger van Hyrule snel het onderspit zal moeten delven tegen het duistere leger. Net op dat moment beseft een van de soldaten in opleiding, uiteraard Link, dat hij niet lijdzaam kan toekijken, en dus neemt hij zijn zwaard ter hand om de strijd aan te gaan. Tijdens zijn eerste confrontatie met een krachtige vijand ontdekt Link dat hij in zichzelf de Triforce of Courage heeft ontwaakt waardoor hij meteen gebombardeerd wordt tot held van Hyrule. Tot zover het goede nieuws, want nadat je met Link zowat eigenhandig het volledige duistere leger hebt verslagen, blijkt dat Prinses Zelda is verdwenen.

Verdeel en heers

Dat is het startschot van een immens lange reis waarin de krachten van Link serieus op de proef gesteld zullen worden. Gelukkig hoeft hij deze strijd niet alleen aan te gaan, want hij krijgt hulp van allerlei gekende helden en personages uit het The Legend of Zelda-universum. In totaal zijn er maar liefst 29 speelbare personages vrij te spelen waaronder Impa, Lana, Sheik en nog heel wat andere gekende en verrassende namen.

Het leuke aan deze versie is dat je, net zoals bij de 3DS-versie, kan wisselen van personage wanneer je maar wil. Dit stelt je in staat om snel en efficiënt de objectieven tot een goed einde te brengen. Wil je toch liever niet met het andere personage spelen? Geen probleem, want je kan je computergestuurde kameraden opdracht geven om naar een bepaald gebied van de map te trekken.

Combineren kan je leren

Jezelf vervelen zal je niet snel doen in deze ‘Definitive Edition’. Want zoals ik al in mijn intro vertelde, zit deze game tot de nok gevuld met content. Zo is er eerst en vooral de Legend Mode waarin je jezelf meerdere uren zal kunnen verliezen. Want naast de standaard missies krijg je er zomaar even alle DLC-uitbreidingen van de Wii U voorgeschoteld én de Linkle- en Wind Waker-levels die voorheen exclusief op de 3DS zaten.

Op audiovisueel vlak valt er weinig tot niets aan te merken op ‘Hyrule Warriors:

Deze werden allemaal prachtig herwerkt voor de Switch. Het doel van elke battle is vrij simpel. Versla zoveel mogelijk vijanden terwijl je opdrachten tot een goed einde brengt. Deze variëren van het veroveren van een kasteel tot het neerhalen van een grote baas. Deze laatste vond ik om eerlijk te zijn telkens erg leuk. Het is telkens zaak om die ene zwakte te ontdekken en hiervan gebruik te maken om je grote vijand op de knieën te krijgen.

Het is niet moeilijk, het is gemakkelijk

Heel erg moeilijk zijn deze gevechten trouwens bijna nooit. En ook de kleine vijanden die je op het slagveld tegenkomt, zorgen voor weinig problemen. Toch blijft de game heel leuk wegspelen, en dat heeft vooral te maken met het feit dat je ontzettend over the top combo’s uit je joy-cons kan schudden die soms honderden vijanden in een keer uitschakelen.

Je zal je niet snel vervelen in deze ‘Definitive Edition’.

Tussen de gevechten door kan je ook nog eens je personages upgraden in de Bazaar. Of je kan er nieuwe wapens smeden en magische drankjes brouwen met ingrediënten die je tijdens je gevechten vindt.

Samen sterk

Naast deze Legend Mode is er ook een Challenge mode. Hierin kan je kiezen uit Battle of Boss challenges. Daarnaast kan je ook aan de slag met Ganon in Ganon’s Fury challenges. Als dat nog niet genoeg is heb je ook nog een Adventure Mode. Hierin krijg je een aantal gebieden geserveerd waarin je ook weer verschillende missies tot een goed einde moet brengen. Hoe beter je dit doet, hoe meer beloningen je krijgt. Deze variëren van nieuwe kostuums, ja er zitten twee nieuwe kostuums in die gebaseerd zijn op Zelda Breath of The Wild, tot nieuwe wapens.

Tot slot zit er ook nog een Free Mode in, waarin je dan de eerder voltooide levels uit de Legend Mode opnieuw kan spelen met personages naar keuze. En als dat nog niet genoeg is, kan je ook nog eens in co-op aan de slag! Niets is leuker dan met je vrienden in de zetel hordes vijanden in de pan te hakken. Dit alles wordt zonder noemenswaardige problemen op het scherm getoverd. Wat toch vrij impressionant is gezien de beperkte(re) rekenkracht van de Switch.

Mini-map

Op audiovisueel vlak valt er weinig tot niets aan te merken op ‘Hyrule Warriors: Definitive Edition’. Door vast te houden aan de typische tekenstijl zorgt ontwikkelaar Koei ervoor dat de kracht van de Switch optimaal benut wordt. Zelfs met grote hordes vijanden op het scherm, in combinatie met een eindbaas, gaf de framerate geen krimp. Al moet ik wel toegeven dat in handheldmodus, waarin ik het meest speel, de minimap echt wel mini is. Hierdoor moest ik toch regelmatig mijn Switch wat dichterbij houden dan me lief was. Al kan het ook te maken hebben met het feit dat ik misschien een nieuwe bril nodig heb…

18/05/2018
8,3
0

Deze versie van ‘Hyrule Warriors’ mag zich met grote trots de absolutie definitieve versie noemen. Doordat je zowel alle speelbare personages, als missies en DLC van de Wii U- en 3DS-versies voorgeschoteld krijgt, krijg je meer dan genoeg waar voor je geld. Bovendien werd de coöperatieve modus onder handen genomen. Maar ook als je in je eentje voor je tv- of in handheldmodus speelt, draait de game ontzettend vlot. Dat de eindbazen wat aan de makkelijke kant zijn, hoeft de pret niet te bederven. ‘Hyrule Warriors: Definitive Edition’ is zeker niet voor iedereen weggelegd. Maar wie zich ook maar een beetje aangetrokken voelt tot deze game hoeft niet te twijfelen. In huis halen die handel!
  • Héél veel content
  • Plezierige co-op
  • Actie spat van het scherm