Dark Souls III: Ashes of Ariandel

7,5
Reviewscore
User scoreAl 0 stemmen
0

Dark Souls III: Ashes of Ariandel

Kort maar krachtig

wo 16/11/2016
Gereviewed voor PC door Yannick
0 reacties

In april gaf Dark Souls III ons wederom een uitstekende reden om de woorden You Died op het netvlies te branden. Met Miyazaki weer aan het roer mochten en konden beginnelingen hun eerste stapjes in de Dark Souls-wereld gemakkelijk zetten, terwijl veteranen her en der knipoogjes naar de eerste Dark Souls mochten aanschouwen. Na maanden wachten, kunnen we eindelijk het avontuur verderzetten dankzij de eerste Ashes of Ariandel-uitrbeiding.

We beginnen deze recensie alvast met een waarschuwing: begin de uitbreiding niet vooraleer je op z'n minst aan de laatste gebieden van de game bent geraakt, anders ben je een vogel voor de kat voor de nieuwe wezens. Eenmaal je een uitrusting hebt gekozen waar je je goed bij voelt, warp je naar de Cathedral of the Deep om daar met een vrouw te praten die je via een schilderij teleporteert naar de Painted World of Ariandel, wederom een grote knipoog naar de eerste Dark Souls.

In tegenstelling tot de andere Souls-DLC's, zal je in Ashes of Ariandel slechts één gebied verkennen. Dit is minder dan wat we gewoon zijn van uitbreidingen van From Software, al is het gebied behoorlijk uitgebreid met een dik vijftal bonfires die je kan terugvinden. In totaal kan je toch zo rond de drie à vijf uur ronddwalen in dit gebied, wat maar een beetje kariger is dan we gewoon zijn. Het gebied zelf is indrukwekkend en sfeervol. We exploreren hier een sneeuwgebied dat vol angstaanjagende wezens is gevuld. Naast enkele standaard ridders vind je ook wolven terug die hun maatjes oproepen als je ze niet snel genoeg weet de kop in te rammen.

Bomen komen zelfs na een tijdje tot leven en grote slachters met scharen als handen staan klaar om je tot moes te slaan. From Software heeft ook de geluidseffecten van de wezens extra vettig gemaakt, waardoor je automatisch heel voorzichtig door het gebied gaat beginnen lopen. Net als de Irythrill Dungeon is dit het gebied bij uitstek waar jumpscares prominent aanwezig zijn. Qua variëteit in vijanden zit het hoe dan ook snor in deze uitbreiding. Het is wel jammer dat bepaalde vijanden iets te vaak herhaald worden en ook de eerste van de twee eindbazen is onorigineel en veel te makkelijk. De tweede eindbaas is daarentegen een waardige tegenstander die je hart weer sneller zal laten slaan van de zenuwen.

Nog iets nieuws in Ashes of Ariandel is een nieuwe PvP-modus. Na wat exploratie krijg je de kans om in de Undead Matches deel te nemen. Hierin kan je kiezen uit Duels, Co-op potjes of Brawls tot maximaal zes spelers. Het is een aangename variatie op het invaden en maakt het ook gemakkelijker om met vrienden PvP te kunnen doen. Echte Dark Souls-veteranen zullen hier de meeste uurtjes uit halen, waardoor het prijskaartje voor hun wel rechtvaardigd wordt. Dark Souls-spelers die liever op hun eentje gebieden verkennen, zullen hier sneller klaar mee zijn.

Releasedatum
12/04/2016
Beschikbaar voor
7,5
Reviewscore
User scoreAl 0 stemmen
0

Conclusie van Yannick

Dark Souls: Ashes of Ariandel is een vermakelijke uitbreiding die ons weer een geldige reden geeft om meerdere keren te sterven. Het nieuwe gebied is sfeervol en gevuld met interessante verzamelbare objecten, vijanden en valstrikken. De nieuwe PvP-modus is ook een aangename toevoeging, maar zelfs hiermee blijft de hoeveelheid content voor het hoge prijskaartje te karig. Daarbovenop zijn we teleurgesteld dat één van de twee beschikbare eindbazen één van de makkelijkste en minst originele eindbazen is van het spel.
  • Sfeervolle nieuwe locatie
  • Goede variëteit aan vijanden en valstrikken
  • Leuke nieuwe PvP-modus
  • Veel te kort
  • Een van de twee eindbazen laat te wensen over