Zo pakt Bethesda Fallout 76-moordenaars aan

di 09/10/2018
Praga
0 reacties

Het is ook jullie ongetwijfeld niet ontgaan dat het net sinds gisterennamiddag 16u00 bomvol Fallout 76-previews staat. Heel wat Amerikaanse media hebben namelijk de opportuniteit gekregen om de game gedurende drie uur aan de tand te voelen in de staat Virginia, de plek waar Fallout 76 zich situeert. Uit al die previews, zowel geschreven als video, blijkt toch dat er nog heel wat issues zijn, en dat niet iedereen (even) enthousiast is.

Een belangrijke vraag die telkens weerkeert is namelijk hoe Fallout 76 om zal gaan met spelers die niets liever doen dan andere spelers neer te knallen.

Fallout 76 is namelijk een "always online game", wat dus wil zeggen dat de enige levende menselijke wezens van vlees en bloed die je zal tegenkomen op de map andere mensen zijn. Deze personen, inclusief jij daar aan de andere kant van het scherm, zullen vanaf level 5 anderen kunnen doden, lees de PvP-toer kunnen opgaan. Leuk voor hen maar helemaal niet leuk voor jou. Jij wil immers gewoon gezellig de omgeving verkennen, en jezelf bezighouden met wat quests links en rechts.

Nu zijn er twee scenario's waarop zo'n, laat het ons een duel noemen, kan uitdraaien. Als je aangevallen zou worden door een andere speler, dan kan je zijn aanval beantwoorden en er op los knallen tot hij zelf neergaat, of je kan hem negeren. Vecht je terug dan wordt het duel officieel, en worden de levels gelijk gezet. Al geldt dit niet voor de wapens...

Besluit je echter de pacifist uit te hangen, en niet terug te vechten dan kan je aanvaller op jou blijven knallen tot je er aan bent. Hij zal er wel langer over doen aangezien zijn wapens minder schade toebrengen dan normaal. Dit werd met opzet gedaan om de aanvaller te ontmoedigen. Al zal dit sommige spelers niet tegenhouden te blijven doorgaan tot je levenloos neergaat. Vervelend dus...

Nog vervelender is echter dat spelers, nadat ze dood zijn, opnieuw spawnen in de buurt van die kerel die hen doodde. En dan kan het 'ganking' spelletje weer opnieuw beginnen...

Hoe gaat Bethesda hier tegen optreden? Nogmaals, wanneer ik lekker zin heb om me rustig bezig te houden met mijn eigen ding, heb ik echt geen goesting om met dit type spelers in aanraking te komen.

Zelf denkt Bethesda aan een 'straf' voor spelers die teveel andere spelers doden die niet terugvechten. Je zou dan een belangrijke debuff krijgen, en gedurende een periode van twee uur in-game tijd minder schade doen dan je normaal zou toebrengen aan menselijke spelers en in-game mutanten. Daarbovenop zou je ook nog eens al je in-game geld verliezen.

You lose whatever caps you have, down to zero, and you take a debuff that reduces the amount of damage you do to everything. Both other players and PvE. So you are now far less dangerous to everything as a penalty.

Daarnaast zouden deze moordenaars ook een bounty op hun hoofd krijgen en voor alle spelers op de map zichtbaar worden, terwijl zij zelf geen andere spelers meer zullen zien op de map. Ze worden dus opgejaagd wild en kunnen zelf zo goed als geen schade toebrengen aan anderen gedurende twee in-game uren.

Een ander heikel punt is de performance van de game. De meeste previewers hadden constant last van irritante frame drops. Bethesda zou echter al hard aan het werk zijn om deze problemen op te lossen.

Zelf konden we nog niet proeven van Fallout 76 maar we hopen toch dat de B.E.T.A. die er zit aan te komen meer antwoorden zal geven, en niet (nog) meer vragen zal opleveren.

Releasedatum
14/11/2018
Beschikbaar voor