Vanaf 1 juli kan je in The Park met je vrienden of collega's de officiële VR-game van De Mol spelen

The Park, Woestijnvis en de zender VIER lanceren op 1 juli een virtual reality-game gebaseerd op De Mol. De titel zal exclusief te spelen zijn in de venues van The Park. 

"De kijker wordt de speler", zo wordt de game kort omschreven. "Het is een combinatie geworden van actie, quizzen, behendigheid en lef." De vestigingen in Antwerpen, Kortrijk, Brussel, Hasselt, Gent en de pop-up in Blankenberge zullen vanaf morgen - 1 juli - de VR-ervaring van De Mol aanbieden aan bezoekers.

Een virtuele Gilles De Coster schotelt minimum vier en maximum vijf spelers gedurende een halfuur uitdagende opdrachten voor. De digitale locatie van dienst is Nieuw-Zeeland geworden en daar moeten spelers onder meer een museum beroven, een helikoptervlucht meemaken of in een ravijn springen. "Opdrachten die ook in De Mol kunnen voorkomen", zo laat het persbericht weten.

De kandidaten van De Mol én Gilles De Coster zelf hebben de VR-ervaring ondertussen kunnen testen en waren lovend. "Eindelijk weet ik zelfs eens hoe het voelt om te luisteren naar die kwibus van een presentator", zo liet De Coster laconiek optekenen.

"The Park kiest voor materiaal dat letterlijk gebruikt wordt om operatiezalen kiemvrij te houden, om zo het risico op coronabesmettingen tot een absoluut minimum te houden."

Wie vreest voor het coronavirus maar toch eens zo'n VR-moment in The Park wil meemaken, hoeft niet meteen de moed op te geven. Je speelt enkel met de mensen waarmee je geboekt hebt en bovenop de mondmaskers, handgels en alcoholdoekjes gaat The Park nog wat verder. Speciale “Rein”-UVC/Ozone-kasten ontsmetten de brillen en de ‘Genano’-luchtontsmetters reinigen tot 5.000 m³/uur. Je krijgt, als je dat wenst, tijdens het spel ook een virtuele waarschuwing als je te dicht bij elkaar komt.

Philippe De Schutter, CEO The Park, vat het alsvolgt samen: "Zolang we de aard van het beestje niet kennen, laten we niets aan toeval over. Daarom kiezen we voor materiaal dat letterlijk gebruikt wordt om operatiezalen kiemvrij te houden. Dat is enorm duur, maar het vertrouwen van de klant verliezen is nog veel kostelijker."

Commentaar toevoegen

Log in or to post comments