Treyarch heeft nog heel wat in petto voor Black Ops 4's Blackout-modus

wo 12/09/2018
Praga
0 reacties

Black Ops 4's Blackout-modus mag op dit moment dan wel razend populair zijn, toch is dat geen reden om (te vroeg) te juichen. Ook PUBG deed het in het begin heel goed maar kon al snel rekenen op een terugval in spelersaantallen.

Dat wil Treyarch uiteraard graag vermijden. Een van de redenen van de terugval van PUBG was het feit dat het team niet echt rekening hield met de feedback van de spelers, en sporadisch met updates en nieuwe modi kwam. Epic Games deed het net omgekeerd, het speelde snel in op de wensen van de spelers, en hield het spel fris door constant met nieuwe en verrassende dingen uit te pakken.

Treyarch beseft dus maar al te goed dat het na release echt uit zijn pijp zal moeten komen om de community tevreden te houden.

Blackout releaset met slechts één speelbare map, en beperkt de spelersaantallen tot 80 per Blackout-match. PUBG en Fortnite gaan tot 100 spelers, PUBG heeft inmiddels drie mappen en ook al heeft Fortnite slechts één map, elk seizoen ziet deze er anders uit.

Call of Duty‘s aanpak van Battle Royale-games heeft echter ook een aantal unieke eigenschappen. Denk dan in de eerste plaats aan de toevoeging van bestuurbare helikopters, alsook de introductie van zombies waardoor de spelers steeds op hun hoede moeten zijn en dus niet alleen rekening moeten houden met hun tegenstanders van echt vlees en echt bloed.

Zelf zegt Treyarch daar het volgende over: “When we ship the game, it’s halftime at a football game. You’re just starting. You’re not ending. This map will evolve. The modes you can play within it will evolve.

Met deze bèta willen we de funderingen leggen zegt Treyarch studio design director David Vonderhar. Daarna is het aan het team om ervoor te zorgen dat ze constant de vinger aan de pols houden, snel kunnen schakelen en de game sprankelend kunnen houden.

Vonderharr voegt daar nog aan toe dat het Blackout-team over de nodige middelen beschikt om snelle aanpassingen door te voeren eens de feedback van de spelers binnenkomt. Intussen blijft het team niet bij de pakken zitten trouwens en heeft het reeds een aantal aanpassingen doorgevoerd waaronder nieuwe A.I.-tegenstanders.

 

Releasedatum
12/10/2018
Beschikbaar voor