Star Wars: Squadrons heeft acht verschillende klasses starfighters bij launch

Ik ben een hele grote Star Wars-fan, laat daar geen twijfel over bestaan, maar ik word voorlopig niet warm van Star Wars: Squadrons. Dat neemt echter niet weg dat ik razend benieuwd ben naar wat deze game te bieden heeft. Vandaag kunnen we alvast zeggen dat we bij launch kunnen rekenen op acht verschillende starfighters.

Star Wars: Squadrons was een van de hoogtepunten op de recente EA Play Live 2020 showcase. De game is in ontwikkeling bij EA Motive, verschijnt op 2 oktober en zou ons spannende ruimteluchtgevechten brengen zoals we die kennen uit de films. Vandaag weten we alvast welke schepen we kunnen verwachten op de launch, en dat zijn er acht waaronder mijn absolute natte droom de X-wing. 

  • T-65B X-wingstarfighter
  • BTL-A4 Y-wing assault starfighter/bomber
  • RZ-1 A-wing interceptor
  • UT-60D U-wing starfighter/support craft
  • TIE/ln starfighter (“TIE fighter”)
  • TIE/sa bomber (“TIE bomber”)
  • TIE/in interceptor (“TIE interceptor”)
  • TIE/rp reaper attack lander (“TIE reaper”)

In totaal zijn er vier verschillende klasses, namelijk Fighters, Bombers, Interceptors en Support ships. Wat betreft de twee facties, daar heeft elke klasse of type ruimtetuig een evenwaardige tegenhanger bij de andere partij. Het enige grote verschil is dat de vier New Republic starfighters (X-, Y-, A-, and U-wings) plus de TIE reaper schilden hebben, terwijl de drie andere TIE's er geen hebben. Om dit te compenseren krijgen deze drie TIE's een kleine extra wat betreft snelheid, wendbaarheid en andere offensieve mogelijkheden, en kunnen ze ook in geval van nood power overzetten naar hun motoren of lasers om voor korte tijd meer kracht te hebben. 

De Fighter-klasse is het meest gebalanceerd in Star Wars: Squadrons. Ze zijn uitstekend geschikt voor dogfighting, zeer wendbaar en kunnen tegen een stoot(je) waardoor ze zich aan elke situatie snel kunnen aanpassen. Ze zijn dus een beetje goed in van alles, maar niet echt in iets speciaals waardoor ze voor elk type speler geschikt zijn. En waaruit blijkt dat de iconische X-wing dus iets voor mij is. (Of de TIE-fighter als een fan bent van de bad guys).

De Interceptor-class ships zijn op maat gemaakt voor dogfighting. Ze hebben een hoge snelheid en beschikken over lasers die veel pijn doen waar het moet. Al moet je wel opletten want ze kunnen veel schade aanrichten, maar zelf weinig schade incasseren. Eigenlijk ideaal voor snelle hit and run-aanvallen om het kort samen te vatten. Jouw ding? Kies dan de A-wing of TIE interceptor.

Als derde hebben we de Bomber starfighters die hun naam dus alle eer aandoen. Deze schepen zijn traag en log, maar kunnen verdomd wat schade aanrichten en incasseren. ideaal dus om in je squad op te nemen wanneer je bombing runs op belangrijke vijandige schepen, waaronder Imperial Star Cruisers, Star Destroyers en andere grote vliegende ruimteforten. Onderschat ze echter niet in dogfights waar ze voor een poosje hun mannetje kunnen staan. Iets voor jou, dan moet je zeker gaan voor de Y-wing en TIE bomber.

Last but not least zijn er nog de Support starfighters. In Star Wars: Squadrons is hun taak simpel, ervoor zorgen dat hun makkers in de strijd kunnen blijven, hun schepen repareren en indien nodig herbervoorraden zodat ze er weer tegenaan kunnen. Daarnaast zijn ze ook geschikt om zowel offensieve als defensieve tactieken op te zetten. Zo kunnen ze gebruik maken van hun tractor beams om vijandige schepen te stoppen of te vertragen, droppen ze mijnen en deployen ze turrets op bepaalde locaties voor extra vuurkracht. Ze mogen dan zelf wel niet beschikken over veel mogelijkheden om het zelf lang vol te houden in de strijd, ze beschikken wel over mogelijkheden om de anderen te helpen het wel lang vol te houden. Check dus de U-wing en TIE reaper als dit iets voor jou is.

 
Releasedatum
10/02/2020
Beschikbaar voor

1 reactie

Release date staat omgekeerd.

Rating:0

Commentaar toevoegen

Log in or to post comments