Ook Apex Legends Season 2 kan fans niet bekoren

do 11/07/2019
Praga
0 reacties

De game mag dan, net als Dauntless, Realm Royale en Fortnite, gratis zijn, het is door het verkopen van een battle pass en andere cosmetische aangelegenheden dat de ontwikkelaars van dit genre games hun centen verdienen. Ze kunnen er dus maar beter voor zorgen dat op zijn minst de battle pass zijn centen meer dan waard is, niet waar Respawn?

Zelf kocht ik, fanboy die ik in de launch maand was, de eerste Apex Legends Battle Pass en ik moet eerlijk bekennen dat ik me eigenlijk in het zak gezet voelde. Als ik moet vergelijken met de battle passes die ik kocht in mijn Fortnite-periode dan was die van Apex een dikke tegenvaller, en vooral saai.

Op 2 juli ging Apex Legends' Season 2 van start en ook nu zijn de fans niet echt tevreden met het aanbod. Iets dat zich ook uit op de streaming kanalen trouwens. Zowel de komst van een nieuwe Legend, namelijk Wattson als de aanwezigheid van de Leviathan dino's in Season 2 kunnen het tij niet echt keren. Bijgevolg moet de game op Twitch dan ook niet op veel kijker en/of kijkuren rekenen.

Bij de verrassende launch in februari piekte de game in de lanceringsmaand met zo'n 674000 Twitch-views. Volgens Twitch Tracker slaagt de game er sinds de release van Season 2, genaamd Battle Charge, niet in om een gemiddelde van 50000 views per dag te halen. Om even te vergelijken, Fortnite haalt nog steeds een gemiddelde van zo'n 104000 views per dag te halen.

Releasedatum
04/02/2019
Beschikbaar voor