Hideo Kojima wil transmediale reeks maken

ma 22/02/2016
Lazlo
0 reacties

Hideo Kojima, het meesterbrein achter onder andere de Metal Gear-franchise en de geannuleerde Silent Hill-reboot, hoopt met zijn volgende project over verschillende media te kunnen werken. Dat vertelt hij in een recent interview tijdens het DICE Summit 2016.

Kojima wijst er duidelijk op dat hij nog geen idee heeft over de vorm van zijn nieuwe project. 'Ik weet nog niet of mijn volgende project een serie zal worden, maar ik hoop alleszins dat het zo een grote impact zal hebben dat het voortvloeit in een reeks.'

Met die reeks hoopt de veteraan dus verder te reiken dan enkel videogames. Als Japanner zijnde, denkt de maker dan spontaan aan een manga-luik en bijhorende anime-serie, compleet met bijhorende figurines.

In aanloop van zijn nieuwe project, en om te zorgen voor een zo groot mogelijke impact, reist de Japanner intussen de wereld rond om enkele van de meest vooraanstaande gamestudio's van het moment te bezoeken. Zo bezocht Kojima alvast de kantoren van het Nederlandse Killzone-ontwikkelaar Guerilla Games, het hoofdkwartier van InFamous-studio Sucker Punch en de Titanfall-broedplaats Respawn Entertainment.

Hideo Kojima kende een veelbewogen 2015 waarin hij na een mysterieuze clinch met Konami, zijn vorige werkgever, onder andere uit de credits van zijn geesteskind Metal Gear Solid V: The Phantom Pain werd geschrapt. Niet lang na de release van die game kondigde de goede man zijn vertrek bij de Japanse publisher aan om later zijn nieuwe indie-studio aan Sony Computer Entertainment te koppelen. Daarmee laat hij zijn succesvolle Metal Gear-franchise eindelijk achter zich en kan hij zich focussen op nieuwe dingen, wat hij eigenlijk al een lange tijd wou doen.

Releasedatum
01/01/1995
Beschikbaar voor