Het Belgische turn-based strategy deck-building game Rise of Humanity komt naar het Steam Game Festival

De in Antwerpen gevestigde ontwikkelstudio Cybernetic Walrus laat weten dat hun turn-based strategy deck-building game Rise of Humanity te spelen zal zijn op het Steam Game Festival.

Voor deze game haalden de makers inspiratie bij turn-based kleppers als XCOM en de deck building mechanics van Slay the Spire. Hieronder wat uitleg over de game en het verhaal.

Het "Hivemind" project bracht de mensheid de meest krachtige artificiële intelligentie (AI) ooit. We wisten toen niet beter dan onze gehele geautomatiseerde infrastructuur te laten controleren door deze AI. Het had niet echt een verrassing mogen zijn, dat de AI op hol zou slaan.

In Rise of Humanity kruip je in de huid van een ongewone groep helden, die er tot nu in geslaagd zijn de genocide die 50 jaar geleden begon, te overleven. Zij hebben recent ontdekt dat de robots die de AI gebruikt, zwakker worden. Nu is het moment om terug te slaan.

 

Elk personage (en elke vijand) in Rise of Humanity wordt gecontroleerd door een set kaarten. Deze kaarten bepalen de acties die je personages tijdens een missie kunnen gebruiken. Elke missie wordt gespeeld op een hexagonaal speelveld en Rise of Humanity is een tactisch turn-based spel. De missies worden procedureel gegenereerd zodat elke missie anders is.

Vijanden uitschakelen en missies tot een goed einde brengen geven je toegang tot nieuwe kaarten voor je personages. Je stelt je kaartenset samen terwijl je speelt! Als je personage sterft, moet je de missie weer helemaal van het begin starten, dus elke beslissing telt. 

Commentaar toevoegen

Log in or to post comments