"While there's an element of chance in these mechanics, the player is always guaranteed to receive in-game content (even if the player unfortunately receives something they don't want). We think of it as a similar principle to collectible card games: Sometimes you'll open a pack and get a brand new holographic card you've had your eye on for a while. But other times you'll end up with a pack of cards you already have."
Met andere woorden erkent ESRB wel dat er een zeker kansspel-element met de loot boxes gemoeid is, maar gokken kan je het niet echt noemen. Interessant is dat de organisatie de loot boxes vergelijkt met ruilkaarten zoals die van Pokémon of Yu Gi Oh, waarin je ook pakjes kaarten koopt zonder zeker te zijn of er een goede kaart bij zal zitten.
De jammere waarheid is dat loot boxes in ruil voor (al dan niet echt) geld de speler een willekeurig voorwerp geven. Recente voorbeelden van titels die met loot boxes werken zijn Destiny 2, Overwatch en Middle-earth: Shadow of War. Hoewel ze vaak op een hoop controverse stoten, lijken ze veel geld in het laatje te brengen voor uitgevers, die steeds vaker aansturen op het implementeren van het willekeurige systeem.
Hoe sta jij tegenover loot boxes? Staan ze in jouw ogen gelijk met gokken? En geef jij er af en toe geld aan uit?
1reactie
met loot boxes op zich heb ik geen probleem. Het probleem ligt er in dat ze de ganse games rond deze loot boxen opbouwen, waardoor je er toch nog afhankelijk van wordt, en het niet meer om vaardigheid gaat in het overwinnen van een spel, maar zuiver hoe veel geld je eraan gaat uitgeven. pay to win