EA en DICE plooien na zware kritiek van Battlefront II-spelers

di 14/11/2017
Praga
1 reacties

Het is geen geheim dat EA en DICE er de laatste tijd flink van langs kregen wat betreft hun aanpak voor Star Wars Battlefront II. Het moge duidelijk zijn dat gamers geen melkkoe willen zijn, dat het systeem van de loot crates niet gesmaakt werd én nadat gisteren de prijzen bekend werden van heroes als Luke Skywalker en Darth Vader, was het hek helemaal van de dam. Elk mogelijk forum, Reddit op kop, ontplofte... letterlijk in het gezicht van EA en DICE.

Met succes terug want EA/DICE die uiteraard een doodse schrik hebben voor slechte Battlefront II-reviews plooiden... Zo besloot de ontwikkelaar om de kosten voor zowel Darth Vader als Luke Skywalker terug te draaien met maar liefst 75 procent. Beide helden zouden je zo'n 60.000 credits, zo'n 40 uren speeltijd), maar dat werd nu teruggebracht naar 15.000 credits.

As for cost, we selected initial values based upon data from the Open Beta and other adjustments made to milestone rewards before launch. Among other things, we’re looking at average per-player credit earn rates on a daily basis, and we’ll be making constant adjustments to ensure that players have challenges that are compelling, rewarding, and of course attainable via gameplay.

Sommige spelers, waaronder ook onze reviewer, zijn reeds aan de slag met de game, en de veranderingen werden meteen doorgevoerd zegt EA. Daarbovenop beloven ze de komende dagen de reacties van de fans in de gaten te houden, en meteen te reageren indien nodig. Dit bij monde van niemand minder dan John Wasilczyk, executive producer bij DICE.

Releasedatum
17/11/2017
Beschikbaar voor

1reactie

Wat ze "vergaten" te vermelden is dat ook de beloningen naar beneden gegaan zijn. Een lootbox dat eerst 20 000 credits kon opleveren, levert nu 5 000 credits op.

Rating:0