DOOM op pc krijgt verregaande grafische instellingen

za 23/04/2016
Michael
2 reacties

Betheda blijft de pc-versie van DOOM promoten en heeft nu alle mogelijke geavanceerde grafische instellingen naar buiten gebracht. Daarmee wil de uitgever bewijzen dat het hier niet om een eenvoudige port gaat en dat elke hardwareset-up aan z'n trekken zal komen. Je kan de game namelijk afstemmen op jouw pc, zonder daarbij aan prestaties te moeten inboeten.

Hieronder lijsten we kort de mogelijke opties op. Deze zijn enorm uitgebreid, want je kan onder meer 21:9-breedbeeldmonitoren in de strijd gooien waarbij een zeer breed field of view-spectrum gehanteerd wordt. Ontwikkelaar idSoftware liet nog optekenen dat er constant wordt gesleutels aan de code om de minimale hardwarevereisten nog naar beneden te halen.

Hierbij de instellingen:

  • Manually Lock Framerate (un-locked by default);
  • Lights Quality;
  • Chromatic Aberration Toggle;
  • Shading Quality;
  • Post Process Quality;
  • Particles Quality;
  • Game F/X Quality;
  • Decal Quality;
  • Directional Occlusion;
  • Reflections Quality;
  • Depth of Field Toggle;
  • Decal / Texture Filtering;
  • Motion Blur Quality / Toggle;
  • Sharpening Amount;
  • Lens Flare Toggle;
  • Lens Dirt Toggle;
  • Texture Atlas Size;
  • Show Performance Metrics;
  • Resolution Scaling;
  • UI Opacity;
  • Film Grain;
  • Rendering Mode;
  • FOV Slider;
  • Simple Reticle;
  • Show First-person Hands Toggle;
  • Use Compute Shaders;
  • Vsync (support or triple buffering).
Releasedatum
13/05/2016
Beschikbaar voor

2reacties

Of je duwt op Ultra preset. De GFX hoer in mij kan het niet hebben dat 1 setting niet op max zou staan..

Rating:0

Ik ken da ^^
ik zou het spel alleen ma kopen voor mijn 980 te "stressen"?

Rating:0