"Datalimieten en game streaming? Moet opgelost worden door internetproviders"

wo 10/07/2019
Randy
2 reacties

Phil Harrison, sterke man bij Google als vicepresident en general manager, gelooft dat datalimieten geen gigantisch probleem vormen voor een game streaming service als Google Stadia. "Datalimieten zijn geen universele challenge," zo liet hij in een interview optekenen.

"De internetproviders hebben een sterke geschiedenis als het gaat om de consumententrends voor te zijn. Wanneer muziekstreaming en downloading populairder werden, verhoogden de providers de datalimieten. Hetzelfde verhaal met filmstreaming en we verwachten dat dat voor game streaming ook zal gebeuren." 

Moet ook wel, want Google Stadia zou een grote dataslokop kunnen worden. Volgens berekeningen zou 65 uur gamen in 4K-resolutie goed zijn voor 1TB aan dataverbruik. "Internetproviders zijn slim en ze begrijpen dat ze in een business zitten waarin klanttevredenheid enorm belangrijk is," zo ging Harrison verder. "5G zal al een deel van de oplossing kunnen bieden. Fixed wireless is de toekomst. Alle 5G fixed wireless businesses die vandaag live zijn - waarvan ik weet heb - hebben geen datalimiet en een zeer zeer hoge performance. De Amerikaanse provider Verizon rekent 50 dollar per maand aan voor dergelijke formule met een minimum van 300mb/s tot een gigabit. Lijkt me waar voor je geld," zo besluit de Google-topman.

2reacties

Hier in België vertaalt dat zich weer in hogere prijzen voor abonnementen.

Rating:0

Als je maandelijks meer moet betalen voor u internet dan valt het voordeel volledig weg wat je hebt om geen console te moeten kopen.
Ik ga zowiezo voor de PS5 en moet mij geen zorgen maken om data limieten want daar betaal ik echt niet voor bij.

Rating:0