4 miljard dollar aan microtransacties voor Activision

za 10/02/2018
Michael
2 reacties

Activision Blizzard publiceerde onlangs haar kwartaalcijfers en voegde er meteen enkele financiële weetjes over het hele fiscale jaar aan toe. Daaruit blijkt dat het samengesmolten bedrijf 7,16 miljard inkomsten mocht noteren, waarvan meer dan 4 miljard aan microtransacties werd verdiend.

Activision is wel de eigenaar van King, dat Candy Crush maakte en dat is meteen goed voor 2 miljard dollar microtransacties. De overige 2 miljard werd echter wél via pc- en consolegames binnengehaald. De voornaamste videogames die geld in dat laatje brengen luisteren naar de namen Call of Duty: WW2, Overwatch en Destiny 2.

Zo wordt het natuurlijk moeilijk om voor een microtransactievrije gamingtoekomst te ijveren, want de cijfers liggen duizelingwekkend hoog. 

Geef jij veel geld uit aan dergelijke microtransacties? Is dit dan vooral voor visuele/cosmetische upgrades, of ook voor gameplay-gerelateerde boosts?

2reacties

Ikzelf haat ze maar mijn gamende jeugd moet ik soms echt tegenhouden. Zowel cosmetisch als upgrades kunnen ze moeilijk laten ondanks het gepreek van vader.

Rating:0

Ikzelf haat ze maar mijn gamende jeugd moet ik soms echt tegenhouden. Zowel cosmetisch als upgrades kunnen ze moeilijk laten ondanks het gepreek van vader.

Rating:0