“Ze vragen om single player-games, maar kopen ze niet”

“Mensen zien liever anderen games spelen”

ma 22/01/2018
Randy
1 reacties

Interessante uitspraak van voormalig Naughty Dog-medewerkster Amy Hennig. Het Star Wars-project - waarvan je hieronder nog een oudere video kan terugvinden - werd door Electronic Arts geannuleerd, met als voornaamste reden dat commercieel gezien lineaire verhaalgedreven games niet interessant waren.

"Er werden overgedramatiseerde artikels geschreven op het web, met klinkende titels als "lineaire games zijn dood", maar op zich is er ook een echt probleem", zo verduidelijkt Hennig. "De ontwikkelingskosten van games zijn enorm gestegen, terwijl gamers ook steeds veeleisender zijn geworden op vlak van uren gameplay, hoe realistisch de graphics zijn, de hoeveelheid modi en content, etc... En de prijs van een game moet ondertussen 60 dollar blijven, he?"

"Er is veel negatieve berichtgeving rond microtransacties, loot boxes, games als een service, etc..., maar die zaken bieden, zeker voor grotere uitgevers, vaak een oplossing om antwoord te bieden aan de hogere ontwikkelingskosten. Mensen protesteren en vragen: "Waarom annuleren jullie een lineaire verhaalgedreven game? Zo'n titels willen we net!" Maar we zien dat mensen ze niet per se kopen, maar eerder iemand anders de game zien spelen online."

Hennig had een enorm aandeel in titels als Jak & Daxter, Uncharted 2 en Soul Reaver. Ze maakte deel uit van Visceral Games toen die studio werkte aan een veelbelovende Star Wars-game. Momenteel zou ze in gesprek zijn met EA om eventuele verdere projecten bespreken.

 

1reactie

Wat een zever. Ik koop met veel plezier singleplayer games als je tenminste waar voor je geld krijgt zoals bijvoorbeeld bij The Witcher 3 enzo.

Rating:0