iTrader
    3 (100%)

Herinstalleren op laptop

Omdat mijn huidige laptop behoorlijk traag opstart terwijl ik een SSD in heb steken, besloot ik gisteren om de laptop volledig te formatteren en windows 10 op de SSD te zetten. Eerste probleem echter was dat de C-schijf, een gewone HDD, door Asus in verschillende partities gedeeld is en ik weet niet hoe ik ze formatteer of herleid tot 1 schijf.

Tweede probleem is als ik windows 10 dan installeer, ik niet kan kiezen op welke schijf het staat (zelfs geen scherm waar ik het wil installeren oid) waardoor het installeert op de HDD.

Dus ja, hoe kan ik de HDD formatteren en hoe forceer ik de laptop om windows te installeren op de SSD. Tis een Asus laptop if that matters.

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    hoe installeer je windows10?

via usb/dvd bij opstarten OF vanuit windows setup?

om de schijf te kiezen/samen te voegen moet je full doen VIA de dvd/usb optie
    bestaande partities dan wissen (of de hdd er ff uit halen en ssd als 1ste boot zetten)
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

iTrader
    3 (100%)
    Ik gebruik de Windows Media Creation Tool of hoe heet dat ook alweer via een USB-stick. Er wordt geen optie aangeboden voor full oid. Als ik me goed herinner, is het eerst opties wat ik wil behouden (persoonlijke instellingen, eigen bestanden, of niks etc.) and that's it.

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    je start de pc op VANAF de usb stick (niet eerst windows).
    first boot moet op USB dan staan

iTrader
    3 (100%)
    Ik heb je advies gevolgd kort na je post en de problemen zijn alleen maar toegenomen, en niet een klein beetje. Door vanaf de usb stick op te starten kon ik inderdaad nu de SSD kiezen, wat ik ook deed. Maar ik merkte dat de installatie wel heel snel afgerond was (sneller dan mijn pc en de ssd van de pc is 7 keer sneller). Bij aankomst op bureaublad promptte hij voor opnieuw opstarten. Deed ik, en dan kreeg ik een opstarterror dat er iets fout gelopen is.

Ik kan kiezen om opnieuw te proberen, een ander besturingssysteem te selecteren, herstelomgeving starten, of de bios openen. Opnieuw proberen gaat vaneigens niet, ander besturingssysteem werkt ook niet, herstelomgeving kan het niet herstellen, bios openen gaat wel en vanaf daar is het wat klungelen om uiteindelijk de optie te kiezen om opnieuw vanaf de usb-stick te starten.

Nu ben ik bezig met windows te herinstalleren op de HDD zoals het oorspronkelijk was en tis hopen dat het daarmee opgelost is, maar mijn geluk kennende.

Peins dat ik beter af ben met een nieuwe laptop, 'k zie dat BTO ne schone heeft met een gratis 1TB SSD in aanbod.

OfFPiR's schermafbeelding
    iTrader
    75 (100%)
    Je kan op het scherm waar je de schijf kan kiezen ook normaal je partities enzo maken en verwijderen.
    Mss moet je zo eens eerst al je partities wegsmijten en laten opnieuw maken door windows.

iTrader
    3 (100%)
    De HDD waar Windows al op geinstalleerd stond was inderdaad in partities verdeeld. Ik zat te denken om al die partities weg te smijten en er 1 gewone HDD van te maken maar ik wist niet zeker tot in hoeverre mate Asus zich gemoeid had met de laptop. Wie weet kan het nog erger en spuwt ie vuur ofzo als ik da doe.

Windows staat terug op HDD in de OS-partitie en gedraagt zich nu, ik hou het zo want ik heb het vanaf maandag dagelijks nodig.

Van mijn part mag dit topic gesloten worden, kan en ga er nu niet veel meer aan doen.

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    dat je keuze krijgt voor besturingssysteem is dat de setup dat heeft aangemaakt omdt er windows op SSD en HDD staat. (hdd eruit halen en enkel ssd starten en usb setup lost dat op)

alle partities op HDD is is ook de recovery van asus (vorige windows met drivers) wissen.

staat nu windows 10 op de hdd of terug een vorige?

met de hdd eruit kan je niets misdoen aan die setup en blijft deze atijd werken, kan je nog testen/prutsen op de ssd voor de setup
    ofwel in windows de setup van de hdd clonen naar de ssd en dan de ssd als boot zetten en testen

Regels voor berichten