Shenron's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Rechten, instellingen, ... nieuw mobo - cpu - ssd

Ik heb vandaag een nieuwe PC in elkaar gestoken, mijn oude was al 5 jaar oud
    Nieuw mobo, cp,u, ram, gpu en ook een nieuwe ssd. Het enige wat ik behouden heb is mijn kast, voeding en dvd writer

Windows 10 clean install... alles in orde

Maar als ik daarna mijn oud HD aansluit om de bestanden te kopieren naar de nieuwe, dan word ik steeds geconfronteerd mijn de melding ''u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient door XXX gemachtigd te worden om wijzigingen aan dit bestand te kunnen aanbrengen''

Ik heb al geprobeer de rechten te wijzigen. Zowel door mijn account toe te voegen en volledig beheer te geven. Ook heb ik al ''Iedereen / Everyone'' volledig beheer gegeven, maar het blijft hetzelfde.

Ik heb van mijn oude HD ook een backup genomen een weekje geleden, maar ook met de backup krijg ik dezelfde foutmeldingen. En er is toch een deel van de bestanden die ik graag wil recupereren, voornamelijk pdf en foto's

Is er foolproof methode of programma waarmee ik terug machtiging krijg tot deze bestanden?

DyNaRaX's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    “Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.”

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    simpel je oude naam toevoegen helpt niet omdat die een ander ID heeft dan de vorige installatie.

zie ook sticky op forum, geeft +- zelfde opties in windows 10 ook
    eigenaarschap overnemen van die bepaalde map
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Shenron's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik had de sticky inderdaad gezien en ook gevolgd, zonder resultaat
    net zoals vele andere sites / pagina's die ik op internet vond

uiteindelijk bleek dat het probleem niet. Blijkbaar had het EFS van windows een deel van mijn bestanden versleuteld. Als ik probeerde om de bestanden te openen, kopieren of verwijderen kreeg ik steeds de melding dat ik geen machtiging had.

Het moet na een update geweest zijn, want een ander deel van mijn foto's en bestanden waren niet versleuteld. Ik heb uiteindelijk mijn oud pc weer in elkaar gestoken, opgestart en de alle bestanden ontgrendeld.

Toch bedankt voor de reacties

Regels voor berichten