Philippe12345's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

vraagje over windows clean install

Hi Gentlemen,

vraagje.. mijn huidige systeem heeft 2 harde schijven, namelijk HDD1(C) en SSD1(D).
    Op beide schijven staat een Windows map maar mijn systeem draait de Windows 7 van de D schijf.
    Nu heb een nieuwe mobo, SSD2 (E), cpu en ram gekocht en ik assembleer deze en wat merk ik, ik moet Windows installeren om verder te gaan.
    Hier had ik niet bij stilgestaan.

Dus ik ga terug naar mijn oude systeem, en maak deze post, want ik wil weten wat de beste manier is om mijn huidige data te bewaren.
    Kunnen jullie mij tips geven over hoe ik er voor zorg dat mijn C en D schijf met Windows door mijn nieuwe systeem eventueel worden herkend ? 'plug en play'
    En hoe ik het minste problemen heb om mijn oude data te bewaren ?

bedankt

DyNaRaX's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    best altijd Windows opnieuw installeren als je van mobo, cpu wisselt, kans op miserie en bluescreens is te groot.

Koppel je oude hdd en ssd los en installeer Windows op de nieuwe ssd, dit wordt dat uw nieuwe C:. Daarna koppel je je oude hdd en ssd aan en kopieer je eventueel de data die je nodig hebt.
    “Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.”

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    het 'kan' dat je deze koppelt zoals ze in de oude pc zaten EN in bios zo instelt dat deze de juiste schijf gebruikt om op te starten dat het gewoon werkt
    maar het kan dus inderdaad zijn dat het NIET zo is en dat je dan opnieuw zult moeten installeren (meestal zelfs)

beste zal inderdaad zijn deze opnieuw te installeren, als ook ALLE progs enzo
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Philippe12345's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Koppel je oude hdd en ssd los en installeer Windows op de nieuwe ssd, dit wordt dat uw nieuwe C:. Daarna koppel je je oude hdd en ssd aan en kopieer je eventueel de data die je nodig hebt.
    werkt perfect, dank u

Regels voor berichten