Discussie: clean reinstall

iTrader
    0

clean reinstall

Heb al een tijdje problemen met mijn pc (performance problemen in games die me hebben geleid tot een clear reboot), wat dan weer heeft geleid tot het niet deftig updaten/werken van de Antivirus. Heb mijn steam ook moeten herinstalleren, met als gevolg dat sommige games oftewel blijven draaien na ze te sluiten, of gewoon niet meer deftig opgestart geraken. Zelfs het laatste redmiddel, systeemherstel, wilt niet meer mee (systeemherstel kon niet voltooid worden wegens onbekende fout)

Is de eerste keer dat ik echt een volledige reset doe, zijn er dingen waar ik op moet letten? Buiten the obvious one van een extra backup maken van documenten. Gebruik wel one drive as link tussen pc en laptop (maar wil natuurlijk ook vermijden dat mijn lege pc mijn one drive map op laptop zou overschrijven). En is het voldoende om de fabrieksinstellingen te resetten via de optie in configuratiescherm, of raden jullie toch een andere weg aan?

thnx

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door testsubject Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb al een tijdje problemen met mijn pc (performance problemen in games die me hebben geleid tot een clear reboot), wat dan weer heeft geleid tot het niet deftig updaten/werken van de Antivirus. Heb mijn steam ook moeten herinstalleren, met als gevolg dat sommige games oftewel blijven draaien na ze te sluiten, of gewoon niet meer deftig opgestart geraken. Zelfs het laatste redmiddel, systeemherstel, wilt niet meer mee (systeemherstel kon niet voltooid worden wegens onbekende fout)

Is de eerste keer dat ik echt een volledige reset doe, zijn er dingen waar ik op moet letten? Buiten the obvious one van een extra backup maken van documenten. Gebruik wel one drive as link tussen pc en laptop (maar wil natuurlijk ook vermijden dat mijn lege pc mijn one drive map op laptop zou overschrijven). En is het voldoende om de fabrieksinstellingen te resetten via de optie in configuratiescherm, of raden jullie toch een andere weg aan?

thnx
    ik heb dat al een keer of twee geprobeerd, zo naar fabrieksinstellingen, maar uiteindelijk doe ik dan toch een fresh install omdat er toch altijd nog rommel blijft hangen met die reset.
    Op zich moet je met een fresh install nergens op letten als je een backup hebt. Bij de keuze uit partities gewoon alle partities verwijderen zodat het terug 1 wordt en dan gewoon next. Windows zal dat weer mooi verdelen.
    Partitie verwijderen = data weg, dat moet je wel bedenken.
    Voor de rest: meeste drivers gaat windows 10 standaard installeren, enkel zoiets als een wifi-printer ga je zelf moeten herinstalleren en dan natuurlijk alle andere software.
    Onedrive zal in principe de online content gaan plaatsen in de map die jij moet aanduiden, dus je gaat geen lege onedrive creëren.

iTrader
    0
    heb niet direct data die niet op de onedrive staatdie belangrijk is, maar ga sowieso nog wat overzetten als ik genoeg usb sticks vind

wat bedoel je precies met die extra fresh install?

iTrader
    46 (100%)
    heb niet direct data die niet op de onedrive staatdie belangrijk is, maar ga sowieso nog wat overzetten als ik genoeg usb sticks vind

wat bedoel je precies met die extra fresh install?
    Bedoelde gewoon dat reset naar fabrieksinstellingen niet goed genoeg was en uiteindelijk dan toch fresh install moest doen.

iTrader
    0
    en dat deed je met? Iets extra waar ik daar rekening mee moet houden als ik de fresh install erbij doe?

iTrader
    46 (100%)
    en dat deed je met? Iets extra waar ik daar rekening mee moet houden als ik de fresh install erbij doe?
    gewoon een windows installatie usb maken met windows media creation tool of zoiets als rufus. En dan pc opstarten via de usb en dan gewoon de stappen volgen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    gewoon een windows installatie usb maken met windows media creation tool of zoiets als rufus. En dan pc opstarten via de usb en dan gewoon de stappen volgen.
    Hier juist thuis zo eentje gedaan. Nieuwe SSD schijf bijgestoken. Windows 10 op USB en daarmee fresh install op de nieuwe schijf. Alles bij elkaar 20 min werk.

iTrader
    0
    Hoelang zou het moeten duren? Heb wel gekozen voor de volledige reset (dus ook persoonlijke bestanden en dergeliijke, omdat i kdie toch op usb heb gezet. Windows zei mogelijk enkele uren, maar zit nu toch al een tijdje op het setupscreen laadscherm (press dell o enter bios, etc) te kijken

iTrader
    46 (100%)
    Ondertussen zou je toch al wat meer moeten hebben zien passeren.

Regels voor berichten