Discussie: HD probleem

agrash's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

HD probleem

Hallo,

Even een intro.
    Ik heb een nieuwe harde schijf aangeschaft & geïnstalleerd, aangezien ik problemen had om bepaalde games te spelen waaronder quasi alles van uitgever ubisoft. Ik heb ubisoft hiervoor gecontacteerd en na wat heen & weer gemail zeiden ze uiteindelijk dat ik enkel de games op mijn C: kon spelen aangezien mijn E: verkeerd geconfigureerd was en niet ingesteld was als interne HDD. Nochtans werkt mijn E: voor mij perfect voor vele andere games (steam, GOG & battle.net games).

Mijn C: is een SSD voor Windows en belangrijke software, terwijl ik mijn E: voor foto's, muziek, games, etc gebruik zoals waarschijnlijk nog vele mensen doen.

En aangezien mijn E: wat vol begon te geraken en ik min of meer weigerde deze te formatteren (nergens plaats voor backups) en opnieuw juist te installeren, heb ik beslist om gewoon dezelfde harde schijf opnieuw aan te schaffen. Deze heb ik zelf geïnstalleerd en mijn U: genoemd (naar Ubisoft^^), om daar alles van ubi games op te zetten in de toekomst.

Dus om nog even snel samen te vatten heb ik nu :
    -C: (SSD)
    -E: opslag, games,..
    -U: voor ubisoft

Nu is het probleem dat ik terug dezelfde foutmelding heb als op mijn E:, dus maw ik zou deze niet juist hebben ingesteld.

Ik heb na de fysieke installatie in opslagruimten (bij configuratiescherm) gewoon op "een nieuwe groep & opslagruimte maken" geklikt. Dan formateerde mijn computer automatisch de HD en daarna weet ik niet meer juist wat ik heb aangeklikt of geselecteerd om deze te installeren. Ik herinner me wel nog dat ik 1 partitie ofzo heb geselecteerd ipv 2 en het volledige aantal 930gb (1tb schijf) heb ingevuld.

Kan er iemand me uitleggen hoe ik deze correct moet installeren? Zie hieronder ook een afbeelding van mijn opslagruimten hoe het er nu aan toegaat

Is dit trouwens normaal dat mijn C: daar niet tussenstaat? En waarom is mijn U: & E: precies opgesplitst in een deel fysiek station en een deel opslagruimten?

Mvg,
    agrash

Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten
    no votes  

h0us3cat's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door agrash Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo,

Even een intro.
    Ik heb een nieuwe harde schijf aangeschaft & geïnstalleerd, aangezien ik problemen had om bepaalde games te spelen waaronder quasi alles van uitgever ubisoft. Ik heb ubisoft hiervoor gecontacteerd en na wat heen & weer gemail zeiden ze uiteindelijk dat ik enkel de games op mijn C: kon spelen aangezien mijn E: verkeerd geconfigureerd was en niet ingesteld was als interne HDD. Nochtans werkt mijn E: voor mij perfect voor vele andere games (steam, GOG & battle.net games).

Mijn C: is een SSD voor Windows en belangrijke software, terwijl ik mijn E: voor foto's, muziek, games, etc gebruik zoals waarschijnlijk nog vele mensen doen.

En aangezien mijn E: wat vol begon te geraken en ik min of meer weigerde deze te formatteren (nergens plaats voor backups) en opnieuw juist te installeren, heb ik beslist om gewoon dezelfde harde schijf opnieuw aan te schaffen. Deze heb ik zelf geïnstalleerd en mijn U: genoemd (naar Ubisoft^^), om daar alles van ubi games op te zetten in de toekomst.

Dus om nog even snel samen te vatten heb ik nu :
    -C: (SSD)
    -E: opslag, games,..
    -U: voor ubisoft

Nu is het probleem dat ik terug dezelfde foutmelding heb als op mijn E:, dus maw ik zou deze niet juist hebben ingesteld.

Ik heb na de fysieke installatie in opslagruimten (bij configuratiescherm) gewoon op "een nieuwe groep & opslagruimte maken" geklikt. Dan formateerde mijn computer automatisch de HD en daarna weet ik niet meer juist wat ik heb aangeklikt of geselecteerd om deze te installeren. Ik herinner me wel nog dat ik 1 partitie ofzo heb geselecteerd ipv 2 en het volledige aantal 930gb (1tb schijf) heb ingevuld.

Kan er iemand me uitleggen hoe ik deze correct moet installeren? Zie hieronder ook een afbeelding van mijn opslagruimten hoe het er nu aan toegaat

Is dit trouwens normaal dat mijn C: daar niet tussenstaat? En waarom is mijn U: & E: precies opgesplitst in een deel fysiek station en een deel opslagruimten?

Mvg,
    agrash

Je hebt van uw e schijf en uw u schijf één opslag ruimte gemaakt...
    Verwijder deze alle twee en geef dan elke schijf een letter in schijfbeheer.
    no votes  

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    verwijder de opslag ruimte van de U (de andere doe je best niet als je geen data kwijt wilt!)

maak dan via schijfbeheer een nieuwe partitie (geen opslag ruimte) en formateer dat

indien gewenst:
    kopieer dan bvb alles van die E naar de U en dan vervolgens doe je zelfde met de E schijf (opslagruimte EN partitie weg en 1 gewone partitie maken)
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen
    no votes  

h0us3cat's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    verwijder de opslag ruimte van de U (de andere doe je best niet als je geen data kwijt wilt!)

maak dan via schijfbeheer een nieuwe partitie (geen opslag ruimte) en formateer dat

indien gewenst:
    kopieer dan bvb alles van die E naar de U en dan vervolgens doe je zelfde met de E schijf (opslagruimte EN partitie weg en 1 gewone partitie maken)
    Zijn data is al kwijt.

Dan formateerde mijn computer automatisch de HD
    no votes  

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h0us3cat Bekijk bericht
    Zijn data is al kwijt.
    de nieuwe hdd ja, die werd TOEGEVOEGD aan de opslag!
    als je de screens ziet dan ga je merken dat de ene nog VOLSTAAT!
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Okay, done
    indien gewenst:
    Maar hier zit ik vast. Hoe maak ik een nieuwe partitie in schijfbeheer?
    Ik heb op vernieuwen geklikt, maar dit is het enige wat ik krijg

En als ik op acties druk is er ook nergens sprake van een nieuwe partitie maken (zie opties in klein kadertje van mijn print screen).
    Op "virtuele harde schijf maken" krijg ik een kader met enkele instellingen en kan ik een locatie opgeven om een nieuwe virtuele HD te maken maar als ik op bladeren druk en mijn nieuwe HD zoek, zie ik hem nergens staan aangezien ik hem verwijdert heb.

Ik denk dat ik die andere (mijn E: dus) gewoon ga laten staan, kan toch zoals hij nu ingesteld is geen kwaad denk ik?

@ h0us3cat:
    Het is ms niet zo evident omschreven van mij, maar zoals Exit zei is het enkel de nieuwe HD die (gelukkig maar) formatteerde als ik hem wilde installeren bij mijn opslagruimten.
    no votes  

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    is de schijf nog verbonden want normaal moet je net als vorige screen daar een HDD zien die als 'partitie' raw data' heeft zodat je er rechts kunt op klikken en dan een oartitie maken

herstart de pc eens na dat verwijderen van opslagvolume op die schijf
    dan schijfbeheer en check dan eens

neen, die andere kan geen kwaad maar mogelijks is dat 'opslagvolume' de reden dat de game niet 'mag' starten ...
    maar blijkbaar gaat win8 schijven standaard anders gaan indelen ipv elke hdd aparte partitie ...
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ah, nu zie ik hem wel staan. Ik had enkel de opslagruimte van de U verwijdert en het fysiek gedeelte laten staan (bij opslagruimten).

Op welk item zou ik juist moeten klikken, want ik kan 3 items selecteren als ik rechtsklik:
    nieuw eenvoudig volume
    nieuw spanned volume
    nieuw striped volume
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ~bump~
    no votes  

Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    gewoon simpel een eenvoudig volume (1 schijf)
    de andere 2 zijn verdeeld/samenvoegen van meerdere schijven
    no votes  

Regels voor berichten