Discussie: Toerisme studeren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Toerisme studeren

Hallo iedereen, ik zou graag toerisme verder willen studeren. Momenteel studeer ik toerisme in het middelbaar zit nu in mijn laatste jaar en de richting interesseert mij zeker wel, ik hou van reizen,talen en bijleren over culturen van andere streken. Ik zou het liefst toerisme willen gaan studeren in Brugge of Brussel

Ik vroeg mij af wat de richting exact inhoud, in welke hogeschool je het meeste leert en ook gewoon het studentenleven op zich en wat de beroepsmogelijkheden zijn buiten de klassieke beroepen zoals in een reisbureau werken of als gids werken.

Alvast bedankt om mij verder te helpen!
    Laatst gewijzigd door Sebasti; 22 september 2014 om 18:22
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sebasti Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo iedereen, ik zou graag toerisme verder willen studeren. Momenteel studeer ik toerisme in het middelbaar zit nu in mijn laatste jaar en de richting interesseert mij zeker wel, ik hou van reizen,talen en bijleren over culturen van andere streken. Ik zou het liefst toerisme willen gaan studeren in Brugge of Hasselt.

Ik vroeg mij af wat de richting exact inhoud, in welke hogeschool je het meeste leert en ook gewoon het studentenleven op zich en wat de beroepsmogelijkheden zijn buiten de klassieke beroepen zoals in een reisbureau werken of als gids werken.

Alvast bedankt om mij verder te helpen!
    over de inhoud van de opleidingen kan ik niks zeggen. Over het studentenleven wel. Veel feestjes, veel amusement, maar dat zul je zelf wel ontdekken

Jobinhoud, zoals je zelf zegt, reisleider of reisbureau. Beetje moeilijke sector. Tegenwoordig gaat veel via internet. Verder zijn er gigantisch veel mensen die graag op reis gaan, die talen kunnen en die dus bereid zijn om mensen bijna voor niks rond te leiden in het buitenland. Ken er heel veel die 2-3 maand reisbegeleider geweest zijn tijdens hun studententijd. Waren allemaal mensen die dat voor 100-200 euro per maand + gratis logement/eten deden en totaal niks met toerisme studeerden. Zowel ski reizen, surf reizen, culturele reizen etc. etc.

Wat is de toegevoegde waarde van toerisme studeren? Vraag me altijd af wat ze in dergelijke richtingen leren. (Heb eens een curriculum opgesnord). Wat talen, wat vage vakken over reizen en wat 'communicatie' en 'management' gedoe.

Moest ik van jou zijn, zou ik proberen om iets anders te studeren waar je naast toerisme nog iets zou mee kunnen doen, maar ook in de toerisme mee terecht kan. Economie/talen/supply chain/vastgoed, whatever. Maar toerisme op zich, dat lijkt me redelijk dead-end en in-between (lekker buzzwoorden gebruiken) en zal in de toekomst niet al te heel veel jobs opleveren.

Je kunt perfect op reis gaan en rondtrekken zonder dat diploma in de hand
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt om te antwoorden cege, het probleem is echter dat ik echt niet goed ben in wiskunde dit is ook de reden waarom ik voor toerisme in de eerste plaats had gekozen omdat het zo weinig wiskunde is in het middelbaar en waarschijnlijk ook in het hoger onderwijs. Wat talen studeren betreft vind ik dat persoonlijk een beetje dom om gewoon een taal of 2 talen te studeren die ik evengoed in avondschool zou kunnen studeren en dan gewoon nog iets anders leren maar dat is mijn mening en ik ken er niet zoveel van

Alvast bedankt om mij verder te helpen
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik weet dat ge toerisme in de PXL Hasselt kunt studeren. Heb zelf op de PXL gezeten en moet zeggen: wees bereid voor een hoop zaken waar ge u dood aan gaat ergeren. De administratie trekt echt op niks, lectoren die zeer vaak niet komen opdagen, overbodige lessen waar lectoren hun powerpoints gewoon aflezen en ge boeken sowieso gaat moeten kopen die ge nooit gaat gebruiken. Het niveau van de talen is wel erg makkelijk, gewoon af en toe een powerpoint maken en discussiëren in de taal en ge hebt al een 14. Wel goed aan de PXL: goed eten. De ligging van de departement ligt ook wel goed, 100m wandelen en ge zit in de stad. Aangezien ge niet van Limburg zijt en op kot zal moeten als ge naar hier komt: Hasselt vind ik persoonlijk best saai. Er is geen locatie waar TD's zijn- dan moet je al naar Diepenbeek gaan en soms kan het wel tof zijn maar ook enorm zwaar sucken- en die zijn nog het meest betaalbaar. Ge kunt ook Versuz op donderdag, dan is het 1, 70 per consumptie maar het barst wel van de 16jarigen. De cafés zijn gewoonweg duur, maar ik denk wel dat het overal geldt.
    no votes  

Kendie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb zelf Toerisme gestudeerd in KHBO in Brugge, en zou het eigenlijk niet echt aanraden.
    Toegevoegde waarde is inderdaad redelijk klein in vergelijking met sommige andere diploma's. Het klinkt natuurlijk wel aantrekkelijk toerisme studeren en je talen wat bijleren, culturen & landenstudies, etc...
    Sommige mondelinge examens vond ik een beetje zoals een quiz. Je krijgt een foto van een bepaalde bezienswaardigheid, bepaald kunstwerk, weet ik veel, en je vertelt gewoon wat je weet

Voor het loon moet je het zeker niet doen.. Ik was een beetje teleurgesteld toen ik ondervond dat ik zonder hogeschool diploma meer kon verdienen in een fabriek dan met mijn 3 jarige studie in toerisme... Mij interesseerde het mij ook echt. Maar een studie doen juist uit interesse is volgens mij niet genoeg. Je kan later voor je werk altijd reizen.

Ik ben geen fan van de opleiding en besloot om na mijn opleiding een master Handelswetenschappen te volgen. Toerisme had voor mij geen toegevoegde waarde op zich. Toch beklaag ik het mij niet, aangezien ik een super studententijd had en vrienden voor het leven heb gemaakt. Maar dat kan je natuurlijk in iedere opleiding
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    .
    Laatst gewijzigd door Sebasti; 24 september 2014 om 17:33
    no votes  

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ik dat hier zo een beetje hoor is Toerisme verder studeren dus vrij waardloos? zelf als ik het graag doet? Ik ga waarschijnlijk toch in Brussel studeren aangezien ik dan toch op kot mag van mijn ouders in Brussel zelf wat eerst niet mocht omdat ik op 15 min in Brussel zou zijn met de trein vanwaar ik nu woon. Iemand tips voor een deftig kot te zoeken het is maar voor volgend jaar dus ik heb nog alle tijd maar ik zou toch graag iets deftig vinden budget rond de 500euro/maand wat vrij veel is maar moet wel eigen badkamer en keuken inzitten en liefst toch ook alle kosten.

Alvast bedankt om mij verder te helpen iedereen
    Spoiled alert!
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Spoiled alert!
    Aan die post heb ik niet zoveel, toch bedankt
    no votes  

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Aan die post heb ik niet zoveel, toch bedankt
    Studeer wat je wenst. Zolang ge maar afstudeert. Maar brussel "zodat je op kot kan" is nu niet bepaald de beste motivatie ooit.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    .
    Laatst gewijzigd door Sebasti; 24 september 2014 om 17:32
    no votes  

Regels voor berichten