Pagina 1 van 5 12345 Laatste

iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Salaris als Business Consultant (IT - ERP software)

Ben al een tijdje aan het twijfelen om te solliciteren voor een dergelijke functie. Nu vroeg ik mij af wat je ongeveer mag verwachten van salaris, alsook extralegale voordelen?

Bedankt!
    no votes  

Wacko Santa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Afhankelijk van hoeveel ervaring je al hebt met ERP-pakketten enzo :

Basisloon is moeilijk te zeggen. Als je zou starten zal dit tussen de 2000 en 2300 liggen (ook afhankelijk van studie)
    vaak + auto + tankkaart + verzekeringen + maaltijdvergoeding en/of representatievergoeding + gsm (of sponsoring) + abbonement..
    Playing Destiny 2: Hunter, Warlock and Titan, Power 750
    Playing ...
    XboX Live:WackoSan | BoardgameGeek: WackoSan Wacko Santa | Followmy.TV WackoSanta
    no votes  

iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lijkt me nogal aan de magere kant aangezien een universitair diploma een vereiste is?
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xackitt Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lijkt me nogal aan de magere kant aangezien een universitair diploma een vereiste is?
    en dan? Voor zoveel jobs is een universitair diploma vereist?
    no votes  

Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ge 't zelf beter weet, waarom komt ge 't dan vragen...?

Zo goed als alle starters (IT consultancy) starten rond de 2000 - 2300 bruto (afhankelijk van diploma en bedrijf).
    Dit MET bedrijfswagen en al de rest natuurlijk.

Heb je uitzonderingen: ja.

Hoeveel verdienen de uitzonderingen? Tussen de 2300 en de tien triljoen per maand.
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”
    no votes  

Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht

Zo goed als alle starters (IT consultancy) starten rond de 2000 - 2300 bruto (afhankelijk van diploma en bedrijf).

Hoeveel verdienen de uitzonderingen? Tussen de 2300 en de tien triljoen per maand.
    Ge vergeet de uitzonderingen die minder verdienen, kan goed zijn dat TS daarbij hoort eh
    If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker that came along would destroy civilization
    no votes  

iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht

Slecht geslapen misschien? Ik stel toch een heel normale vraag... Begrijp niet goed vanwaar je frustratie komt, ma bon...

Ik geef toe dat ik een hoger startersloon verwachtte, er is toch niets mis mee om dit dan in vraag te stellen?

Bedankt voor de reacties alvast!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Slecht geslapen misschien? Ik stel toch een heel normale vraag... Begrijp niet goed vanwaar je frustratie komt, ma bon...

Ik geef toe dat ik een hoger startersloon verwachtte, er is toch niets mis mee om dit dan in vraag te stellen?

Bedankt voor de reacties alvast!
    Excuses.

hetgeen ik wou bedoelen is dat op basis van een titelke het altijd heel moeilijk te zeggen is wat iemands loon zal zijn...

Hangt eerder af van:
    - bedrijf
    - Ervaring
    - Leeftijd
    - Diploma
    - sector
    - ...

Niet van titel.

Een hygienisch verantwoordelijke kan een kuisvrouw zijn hé... (waarmee ik trouwens niks wil zeggen over het kuispersoneel dat ik zeer erg respecteer).

Ik ken 'business consultants' die veredelde excel file invullerkes zijn...
    En ik ken business consultants die de rechterhand zijn van de CEO van grote bedrijven...

Dusja, écht onmogelijk om alleen op basis van de parameter 'titel van de functie' een loon te geven.

Snappie?
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik roep dat hier altijd dat ik vind dat de consultants met een universitair diploma weinig verdienen, toch staat iedereen te drummen om er te mogen beginnen. Zeker als je erbij rekent dat je heel wat uren klopt, frequent mag pendelen naar BXL en 'up of out' gaat.

Als je wat rond zoekt, kun je volgens mij snel iets vinden van minstens 3000 per maand met een deftig diploma (IT, quant skills, wetenschappen, economie, enfin alles wat consultant wordt uiteindelijk...). En ook daar zul je maaltijdcheques krijgen, een laptop mogen gebruiken (wsch thuis ook), normale uren kloppen, ook carrieremogelijkheden hebben, ook ecocheques krijgen, ook hospitalisatieverzekering krijgen, ook pensioenverzekering krijgen.

Die iPhone koop je toch lekker zelf (wat een klucht om dat als 'extralegaal loon' te geven, vooral als het zo'n nokia van 20 euro is)? Op 3 jaar afschrijven, kost je 10 euro per maand en op het einde kun je hem doorverkopen of houden... Dus als je wat moeite doet moet je wel aan 800 bruto per maand meer moeten raken. Daar kun je al een heel mooie auto voor kopen, voordeel is ook dat je die na 3 jaar mag houden. Verder moet je het verschil tussen 2200 bruto en 3000 bruto niet onderschatten voor in geval je werkloos of ziek wordt ivm uitkering...
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ik vermoed dat hij functioneel analist bedoelt binnen 1 of ander groot consultancy bedrijf, en dan kloppen de bedragen hierboven vermeldt. En dit zijn dan nog de beter betaalde jobs voor mensen met een universitair diploma
    no votes  

Wacko Santa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Ik roep dat hier altijd dat ik vind dat de consultants met een universitair diploma weinig verdienen, toch staat iedereen te drummen om er te mogen beginnen. Zeker als je erbij rekent dat je heel wat uren klopt, frequent mag pendelen naar BXL en 'up of out' gaat.

Als je wat rond zoekt, kun je volgens mij snel iets vinden van minstens 3000 per maand met een deftig diploma (IT, quant skills, wetenschappen, economie, enfin alles wat consultant wordt uiteindelijk...). En ook daar zul je maaltijdcheques krijgen, een laptop mogen gebruiken (wsch thuis ook), normale uren kloppen, ook carrieremogelijkheden hebben, ook ecocheques krijgen, ook hospitalisatieverzekering krijgen, ook pensioenverzekering krijgen.

Die iPhone koop je toch lekker zelf (wat een klucht om dat als 'extralegaal loon' te geven, vooral als het zo'n nokia van 20 euro is)? Op 3 jaar afschrijven, kost je 10 euro per maand en op het einde kun je hem doorverkopen of houden... Dus als je wat moeite doet moet je wel aan 800 bruto per maand meer moeten raken. Daar kun je al een heel mooie auto voor kopen, voordeel is ook dat je die na 3 jaar mag houden. Verder moet je het verschil tussen 2200 bruto en 3000 bruto niet onderschatten voor in geval je werkloos of ziek wordt ivm uitkering...
    Wat je wel niet vermeld is het voordeel van de bedrijfswagen + tankkaart + verzekeringen. Voor velen is dit een bruto van 800 euro zeker waard. Ik heb zelf de iPhone nie uitgesproken maar vaak is dit toch een dergelijk model of iets in dezelfde aard. Hier betaal je geen belastingen op, echter wel op het abbonement dat je hierbij ook krijgt. Hiervoor wordt 12.5 euro bij je bruto belastbaar bedrag geteld. Dit om een hele maand quasi gratis te mogen bellen, ook privé.

Het zou me wel verbazen dat je als starter een 3k bruto + wagen en dergelijk kunt te pakken krijgen zonder dat je 10-12u per dag begint te kloppen. Let me know if you find something like that .
    Playing Destiny 2: Hunter, Warlock and Titan, Power 750
    Playing ...
    XboX Live:WackoSan | BoardgameGeek: WackoSan Wacko Santa | Followmy.TV WackoSanta
    no votes  

iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Merci allemaal voor de uitgebreide reacties!

Ik had misschien beter wat meer de tijd genomen om een deftige uitleg te geven in mijn eerste post, mijn excuses .

Volgende vind ik als functie-omschrijving:
    Functie:

- U brengt de operationele en administratieve processen van onze klanten in kaart;
    - U staat in voor het opstellen van de functionele analyse;
    - Samen met het ontwikkelingsteam staat u in voor de testing;
    - De volledige implementatie, van de installatie tot de begeleiding en opleiding van de eindgebruikers vallen onder uw verantwoordelijkheid;
    - In het kader van ons service plan verzorgt u de on-site ondersteuning van de klant;

Ik heb momenteel bijna geen extralegale voordelen. Een wagen van het werk, tankkaart, groepsverzekering, .. zijn voor mij echt wel zaken welke doorwegen op het einde, moest ik een nieuwe aanbieding krijgen. Enkel de wagen kost mij netto meer dan €300 per maand. Ik wil dus gerust bruto wat inleveren...
    no votes  

Minat's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    BPA's verdienen bij ons gemakkelijk 2.5k
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)

Ik had misschien beter wat meer de tijd genomen om een deftige uitleg te geven in mijn eerste post, mijn excuses .

Functie:

- U brengt de operationele en administratieve processen van onze klanten in kaart;
    - De volledige implementatie, van de installatie tot de begeleiding en opleiding van de eindgebruikers vallen onder uw verantwoordelijkheid;
    - In het kader van ons service plan verzorgt u de on-site ondersteuning van de klant;

Ik heb momenteel bijna geen extralegale voordelen. Een wagen van het werk, tankkaart, groepsverzekering, .. zijn voor mij echt wel zaken welke doorwegen op het einde, moest ik een nieuwe aanbieding krijgen. Enkel de wagen kost mij netto meer dan €300 per maand. Ik wil dus gerust bruto wat inleveren...
    Uw functieomschrijving is opgesteld door iemand van HR. Vraag eerst eens na wat het in detail inhoudt.
    Opmerkingen:

- U staat in voor het opstellen van de functionele analyse; Dit is dus geen business analyse
    - Samen met het ontwikkelingsteam staat u in voor de testing; Ontwikkelingsteam staat normaal niet in voor testing...
    - De volledige implementatie, van de installatie tot de begeleiding en opleiding van de eindgebruikers vallen onder uw verantwoordelijkheid; de volledige implementatie begint ver voor de installatie
    - In het kader van ons service plan verzorgt u de on-site ondersteuning van de klant; support is al helemaal geen taak voor een business analist
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Functie:

Concreter:
    - Hoe oud ben je
    - Hoe lang werk je al
    - Hoeveel relevante werkervaring voor deze functie heb je
    - jouw diploma niveau?

Dan zal ik je al meer kunnen zeggen hoeveel je kan "vragen".

Om maar te zeggen: ben je net afgestudeerd en begin je pas te werken, dan zal je zoals daarnet gezegd 2000 a 2300 krijgen + voordelen en niet teveel erover discussieren.

Ben je 40+en heb je een enorme ervaring op vlak van Business processes bij grote firma's en je kan grote process-implementatie projecten die je hebt geleidt voorleggen, dan kan je 6000+ vragen en een dikke BMW 5.

no votes  

Pagina 1 van 5 12345 Laatste

Regels voor berichten