Pagina 6 van 160 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste

Discussie: Big Four - Deel 2

iTrader
    -3 (0%)
    En om alles gelijk te trekken
    Laten we uit gaan van : 1650 netto + auto (mini / bmw 1) + ongelimiteerde tankkaart + gsm + laptop + internet + gsm abbo

Nu ben ik benieuwd naar al die vacatures waar je meer gaat verdienen als dat als starters (met zelfde kwalificaties als die je voor bvb deloitte nodig hebt)
    Nobody notices what I'm doing ... Until I stop doing it.
    Webhosting ? Klik hier

iTrader
    0
    Ik werk zelf niet bij een van de Big 4, maar sommige dingen moet je toch wel nuanceren hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zeg niet dat alle startersjobs zoveel verdienen. Ik zeg enkel dat de consulting bedrijven beweren enkel economen/ingenieurs/handelsingenieurs/MBAs etc aan te werven. Voor dergelijke profielen zijn de starterslonen niet uitzonderlijk of zelfs niet hoog. Ik zeg ook niet dat consulting bedrijven slecht betalen. De perceptie is gewoon fout van de mensen dat ze denken dat ze er uitzonderlijk veel verdienen of er enkel uitzonderlijke profielen werken.
    De starterslonen zijn inderdaad niet uitzonderlijk of hoog, ik zou eerder zeggen marktcorrect. Als je vergelijkt met hoeveel uren je (waarschijnlijk) zal moeten doen, ligt het loon misschien eerder aan de lage kant van "marktcorrect". Dat je jobs vindt waar je met minder uren te doen meer geld kan verdienen is volledig waar, MAAR dan misken je toch enkele voordelen van een Big 4.
    1) De ervaring die je meeneemt in een Big 4 kan je makkelijk meenemen naar een ander bedrijf (wat niet altijd zo vanzelfsprekend is)
    2) Doe je best in een Big 4 en je maakt altijd carrière, doe je niet je best vlieg je buiten (maar je hebt nog veel mogelijkheden)
    3) Zeer veel netwerkmogelijkheden met leeftijdsgenoten, mensen in verschillende bedrijven, ...
    4) ...

Als het correct is wat botchla zegt dat de starters er rond de 1600 netto krijgen is dat inderdaad niet uitzonderlijk hoog als starter en is het nog erger dan ik dacht. Als econoom, handelsingenieur, accountant, ingenieur, MBA etc ga je als je wat rondzoekt als starter daar wel snel boven zitten.
    Die 1600 euro netto is zonder de voordelen die je bij een Big 4 krijgt (bv. een wagen en tankkaart, ...).

Ze gebruiken de 'waan van uitzonderlijkheid' om relatief 'goedkoop' veel starters aan te trekken. Op einde van de rit wordt er goed doorgefactureerd, maar het blijft tussenin plakken. Wat jammer is voor het 'werkvolk' dat frequent lange dagen klopt.
    Bwa de "waan van uitzonderlijkheid", zo uitzonderlijk is het nu ook weer niet. Je geraakt er niet 1 2 3 binnen, maar dat is wel zo voor elk zichzelf respecterend bedrijf. Ik ken bovendien geen enkele job waar het geld niet "tussenin blijft plakken". Dat is nu eenmaal zo als je in loondienst werkt.

In dat opzicht klopt het dat ik geen fan ben van die grote consulting bedrijven. Er zijn genoeg bedrijven waar werknemers met meer respect behandeld worden voor een zelfde of misschien betere verloning. De wortel die voor je neus gehangen wordt met de belofte om later zwaar te verdienen is niet proper, voor veel van de mensen wordt de wortel nooit realiteit. Maar dat geldt ook voor vb advocaten of architecten kantoren, eigenlijk voor alles waar je 'partner' moet worden om het grote geld te verdienen.
    Klopt wat je zegt, maar in een ander bedrijf krijg je ook niet op een blaadje dat je na 15 jaar (ofzoiets) al partner kan zijn. Daar hangt het veel meer af van omgevingsfactoren, terwijl je in de Big 4 een vast traject moet maken (of je gaat weg). Ik zeg niet dat het een beter is dan het ander, maar het heeft allebei z'n voordelen en nadelen. Je moet gewoon voor jezelf uitmaken wat je wil.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier helemaal niemand ompraten ofzo. Integendeel, ken een aantal heel intelligente mensen die aanbiedingen van de Big 4 alsook echte management consulting firms (bcg etc.) hebben afgeslagen omdat ze voor sommige redenen die je zelf aanhaalt liever gingen werken in een "gewoon" bedrijf. Maar het is nu ook weer niet zo negatief als jij het voorstelt (heeft wat weg van citroenen die worden uitgeperst).
    Laatst gewijzigd door Tuinsproeier; 2 december 2013 om 16:23

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kilghard Bekijk bericht
    Laten we uit gaan van : 1650 netto + auto (mini / bmw 1) + ongelimiteerde tankkaart + gsm + laptop + internet + gsm abbo

Nu ben ik benieuwd naar al die vacatures waar je meer gaat verdienen als dat als starters (met zelfde kwalificaties als die je voor bvb deloitte nodig hebt)
    Wie verdient het hoogste startloon? | Vacature 2500 bruto->1600 netto.

Lijkt met dat je iets vindt wat 1600 netto oplevert, vooral als je wat langer zoekt.

Voor de goede orde, ik zeg niet dat ze slecht betalen, ik zeg enkel dat het niet buitengewoon veel is van 'vreugdedans, ik ben binnen want ik mag voor big 4 werken'.

En laten we eerlijk zijn, een GSM? Hoeveel kost dat? GSM abonnement, hoeveel kost dat? Je krijgt miscshien een iPhone, maar dat zou ik zelf nooit kopen, dus daar win je eigenlijk niks mee. Je kunt wel een paar weken stoefen ermee, maar dan is het ook gedaan. Een laptop, dat krijg je overal als je met een computer moet werken. De auto en tankkaart zijn handig meegenomen, maar dat is een vergiftigd geschenk. Ik zou nooit zelf een mini/BMW1 kopen. Je krijgt dat als extralegaal voordeel, maar wordt wel relatief zwaar belast er op. Mijn eerste job was 10min van waar ik woonde. Niet hoeven te rijden en geen auto is nog altijd goedkoper dan 1 krijgen, er op belast worden en elke dag naar brussel mogen pendelen in de file.

Ik zou liever maaltijdcheques en een vette pensioenbijdrage betaald door de werknemer hebben dan een telefoon en een auto. Als je daar weg gaat, is het weg. *ploef*, wat heb je er dan aan gehad? Je hebt eventjes met een mini mogen rijden en met een iPhone mogen telefoneren. Maar dat zal dan wel aan mij liggen. Je laat je toch niet betalen in iets dat een ander afschrijft en je niet mag houden, zeker niet als het ten koste gaat van cash.

Maar ja, alst blinkt is t goed zeker? Ook al is het van iemand anders...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kilghard Bekijk bericht

Banken bieden ongeveer hetzelfde dacht voor een job waar je een meer normaal aantal uren moet doen. Het is zeker geen slecht loon als starter, maar ook niet het beste en je zal er wel meer dan gemiddeld voor moeten werken.

Aan de andere kant, hoewel ze het in de big four waarschijnlijk niet letterlijk zeggen, weet iedereen wel hoe het in elkaar zit, en als je het niet weet heb je het na een paar maanden wel door. Dat niet elke consultant uiteindelijk manager kan worden is logisch. En iedereen die er werkt weet ook wel dat je na een aantal jaar mooie aanbiedingen gaat krijgen.

iTrader
    -3 (0%)

Lijkt met dat je iets vindt wat 1600 netto oplevert, vooral als je wat langer zoekt.

Voor de goede orde, ik zeg niet dat ze slecht betalen, ik zeg enkel dat het niet buitengewoon veel is van 'vreugdedans, ik ben binnen want ik mag voor big 4 werken'.

En laten we eerlijk zijn, een GSM? Hoeveel kost dat? GSM abonnement, hoeveel kost dat? Je krijgt miscshien een iPhone, maar dat zou ik zelf nooit kopen, dus daar win je eigenlijk niks mee. Je kunt wel een paar weken stoefen ermee, maar dan is het ook gedaan. Een laptop, dat krijg je overal als je met een computer moet werken. De auto en tankkaart zijn handig meegenomen, maar dat is een vergiftigd geschenk. Ik zou nooit zelf een mini/BMW1 kopen. Je krijgt dat als extralegaal voordeel, maar wordt wel relatief zwaar belast er op. Mijn eerste job was 10min van waar ik woonde. Niet hoeven te rijden en geen auto is nog altijd goedkoper dan 1 krijgen, er op belast worden en elke dag naar brussel mogen pendelen in de file.

Ik zou liever maaltijdcheques en een vette pensioenbijdrage betaald door de werknemer hebben dan een telefoon en een auto. Als je daar weg gaat, is het weg. *ploef*, wat heb je er dan aan gehad? Je hebt eventjes met een mini mogen rijden en met een iPhone mogen telefoneren. Maar dat zal dan wel aan mij liggen. Je laat je toch niet betalen in iets dat een ander afschrijft en je niet mag houden, zeker niet als het ten koste gaat van cash.

Maar ja, alst blinkt is t goed zeker? Ook al is het van iemand anders...
    Ja maar kerel nu begin je over iets heel anders (:
    of je dat allemaal "wilt" is niet relevant. Het ging er over dat je dat krijgt & dat je dus niet mag zeggen dat ze maar 1650 netto krijgen. Ik zou ook kunnen zeggen dat ik maar 1400 wil en dan van thuis uit werk maar dat was niet het punt.
    & "wat kost dat" : gsm 300eu + 70eu/maand belwaarde + auto + minstens 250/maand benzine + 40eu/maand voor prive internet ..... Probeer nu toch niet te doen alsof dat niets is (:
    + "maaltijdcheques en een vette pensioenbijdrag" zit ook in hun pakket grapjas (al is het daar een dagvergoeding ipv maaltijdcheques) & gsm mag je meestal (bij ons toch) ook gewoon houden

En voor jou is dat tof geen auto nodig hebben , maar de meeste mensen kunnen daar niet mee weg komen (: en dan komt je zeker niet meer goedkoper uit.

Jij gebruikt woorden als "the big scam" / "99% van het volk te weinig betalen". En ik probeer aan te tonen dat dat gewoon niet waar is.

& over de link : ja die bovenste 4 verdienen meer, maar die zouden dan ook nooit bij een Big 4 beginnen. Vanaf daar onder verdienen ze evenveel of minder, dus ik snap niet wat jij denkt aan te tonen met die link.
    Webhosting ? Klik hier

Wizzard's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)

Vacature salariskompas is een mooie indicatie, maar zegt niet veel, vooral omdat het enkel over brutosalaris spreekt. Ik heb een Master in de sociale wetenschappen, en mijn eerste job was geen 2231 euro (noch voor de meeste van mijn studiegenoten, de doctoraatsstudenten te na gelaten). En ik werkte in het centrum van Brussel, dus ook niet ergens in een uithoek van het land. Mijn vraag blijft: welke jobs heb je aan een hoger salaris voor een TEW'er? De banken is inderdaad een optie, maar het merendeel van die jobs blijven meer commercieel gerichte functies - de pure economische functies op de hoofdzetels zijn zeker goed betaald, maar ook beperkt in aantal.

Daarnaast mag je echt de kost van een wagen niet onderschatten. Als ik naar mezelf kijk (trouwens niets met Big4 te maken, maar dit terzijde), dan ben ik blij dat ik de bedrijfswagen & tankkaart heb. Een wagen wordt idd belast, maar dat is miniem in vergelijking met de reeële kost. Voor de €1500 op jaarbasis (om mezelf als voorbeeld te nemen) die ik moet afdragen van mijn salaris, heb ik wel een wagen inclusief tankkaart, verzekering en wegenbelasting ter beschikking voor alle transport. Zelfde voor het gsm-abbonnement.

Maar finaal gezien is alles relatief, want het belangrijkste is wat je zelf voor ogen hebt, en zelf wil bereiken. Wil je graag een richting als Controller / Tax Advisor / IT Consultant op, dan is een B4-job (of een andere consultant) een meerwaarde, en dan denk ik dat ze correct betalen. Wil je een andere richting op (meer lokaal, een kleinere organisatie, onderzoek ...), dan doe je dit niet, en is de verloning / begeleiding / carrièremogelijkheid navenant. Ik heb het gevoel dat jij jezelf spiegelt in een B4-job, maar het is duidelijk dat dit jou niet ligt, en absoluut geen interesse hebt hierin. Dat is goed, maar je kan moeilijk vergelijken met iets wat je zelf niet gedaan hebt.
    I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
    www.damusic.be

iTrader
    0
    Ik weet dat er hier waarschijnlijk al heel wat informatie over staat maar de eerste thread is niet zo overzichtelijk
    Daarom enkele vragen:
    Ik studeer dit jaar af in de richting Handelswetenschappen en ben stilletjes aan het uitkijken naar interessante vacatures. bij de Big 4 ligt mijn interesse vooral in de richting van Management Consulting. De jobbeschrijving vind ik zelf niet altijd even duidelijk is er iemand die Management Consulting doet bij de BIG 4 en mij iets meer kan vertellen over de jobinhoud? En of ze daar ook daadwerkelijk starters zoeken?

De voorwaarden zijn die hetzelfde als Audit of zitten daar veel verschillen op?

Kort gezegd, ik ben opzoek naar wat extra info over het Managemen Consulting gedeelte.

Groetjes!

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ewiler Bekijk bericht
    Banken bieden ongeveer hetzelfde dacht voor een job waar je een meer normaal aantal uren moet doen. Het is zeker geen slecht loon als starter, maar ook niet het beste en je zal er wel meer dan gemiddeld voor moeten werken.

Aan de andere kant, hoewel ze het in de big four waarschijnlijk niet letterlijk zeggen, weet iedereen wel hoe het in elkaar zit, en als je het niet weet heb je het na een paar maanden wel door. Dat niet elke consultant uiteindelijk manager kan worden is logisch. En iedereen die er werkt weet ook wel dat je na een aantal jaar mooie aanbiedingen gaat krijgen.
    Een bank biedt verre van hetzelfde pakket. Als ik hoor wat TEW-genoten in de banksector verdienen mogen ze hun 9 to 5 hebben. Een wagen wordt bovendien zelden aan starters binnen de bank gegeven (eerder na paar jaar ervaring).

Een big four betaalt zeker goed. Het grote voordeel is dat je zeker bent dat uw loon er jaarlijks op vooruit gaat. Daarnaast ben je zeker dat je in rang stijgt, je zal niet ter plekke blijven trappelen in hetzelfde takenpakket, uw verantwoordelijkheden en kennis groeien jaarlijks.

Ik heb zelf de big four de rug toegekeerd, zelf rondgekeken wat de mogelijkheden zijn voor juniorprofielen en ik kan toch wel bevestigen dat het bijzonder moeilijk is om een job te vinden die beter verdient dan de big four (zelfde trend bij ex-collega's/vrienden die de big four verlieten). Alles binnen een big four is perfect geregeld, wat men u belooft zal je effectief krijgen. De voordelen zijn immens.
    Ik zit momenteel bij een kleinere speler, heb gezien mijn curriculum een mooi duwtje in de rug gekregen qua verloning maar ik heb toch nog altijd grote vraagtekens bij hoe mijn loon en carrièremogelijkheden gaan evolueren in een kleinere boîte. En ik merk toch wel dat je qua voordelen moet inboeten (zowel huidige werkgever als tijdens mijn zoektocht). Anderzijds heb ik nu een rustiger en misschien iets menselijker leven (al zijn de gruwelverhalen binnen de big four overroepen).

Ik zou schoolverlaters zeker aanraden hun carrière binnen een big four te starten. Moest ik het mogen overdoen had waarschijnlijk ook iets langer doorgebeten in een big four, feit is dat velen zagen en klagen en daarbij elkaar aansteken, maar eens erbuiten besef je wat een luxe een big four biedt .
    Everybody wants to be hollywood

SyntaX_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommie314 Bekijk bericht

Je ziet zelf maar welke mensen het vaakst voorkomen bij een B4
    Verklaar je nader
    “Economics are the method; the object is to change the soul.” Margaret Thatcher

iTrader
    -3 (0%)
    Dat is te zien met welke jobs je vergelijkt.

Voor een TEW'er die 4 jaar naar school gaat, in de boeken kijk en voor de rest niets doet, is 1600 + auto + voordelen zeker een prachtig betaalde job. Ze komen bovendien echt naar je unief toe allemaal, dus veel moeite hoef je ook niet te doen. Volgens mij weten sommige TEW'ers zelfs niet dat er überhaupt nog andere bedrijven bestaan, en denken ze dat werken bij een B4 gewoon een verlengstuk is na hun studies.

Voor iemand met een technische/economische studie, die een waaier heeft aan relevante buitenschoolse activiteiten en het goed kan uitleggen, is dat aanbod geen vetpot. Dit verwijst uiteraard wel een meer proactieve houding tijdens het zoeken naar een job.

edit: antw
    Spoiler:
    Stop nu eens met rond de pot te draaien en geef eens wat voorbeelden dan ... ?
    Ik kan ook zeggen dat ik 1000en bedrijven ken die o zo veel beter zijn als de Big 4 he, doesn't make it so.
    Webhosting ? Klik hier

iTrader
    0
    Dat is te zien met welke jobs je vergelijkt.

Voor een TEW'er die 4 jaar naar school gaat, in de boeken kijk en voor de rest niets doet, is 1600 + auto + voordelen zeker een prachtig betaalde job. Ze komen bovendien echt naar je unief toe allemaal, dus veel moeite hoef je ook niet te doen. Volgens mij weten sommige TEW'ers zelfs niet dat er überhaupt nog andere bedrijven bestaan, en denken ze dat werken bij een B4 gewoon een verlengstuk is na hun studies.

Voor iemand met een technische/economische studie, die een waaier heeft aan relevante buitenschoolse activiteiten en het goed kan uitleggen, is dat aanbod geen vetpot. Dit verwijst uiteraard wel een meer proactieve houding tijdens het zoeken naar een job.

edit: antw
    Spoiler:
    Ben tevreden dat er eens iemand akkoord gaat met mij... Als je als (T)EW-er of HIR buiten de big4 of banken gaat werken zijn er heel wat betere deals te vinden als starter. Maar soit, je moet er wel wat voor zoeken. Als je op de unief blijft plakken en er onderzoek doet in verlengde van je thesis zit je netto al boven, moet je wsch niet verhuizen en kun je nog een jaartje of 2 van het studentenleven genieten. En je zal heel wat minder uren moeten presteren. Niet dat iedereen dat wil, maar zo absurd groot is de vetpot bij de big4 dus niet. Idem als je gaat werken bij vb de nationale bank als onderzoeker, of marketing functie bij Telenet gaat doen, of markt onderzoek bij vb ABInbev. Met de skills die je verondersteld wordt opgedaan te hebben bij (T)EW/HIR kun je wel wat anders vinden hoor.

Maar eerste beste job dat ze je aanbieden op de unif met een mini en iPhone lijkt natuurlijk mooi. En over de carriere mogelijkheden die big4 aanbieden heb ik ook mijn bedenkingen. Als je ergens anders werkt, stijgt je loon ook, kom je ook andere bedrijven tegen, bouw je ook een netwerk uit, kun je ook naar ergens veranderen.

Ik heb niks tegen big4, zeker niet (misschien een beetje tegen de manier waarop ze met mensen omgaan). Maar ze zijn niet de enige die deftige lonen aanbieden of carrieremogelijkheden bieden. Ze zijn wel de enige die je relatief goed uitpersen en goed doorfactureren. Ik heb nooit een half jaar blaadjes moeten kopieren op bevel, werk moeten doen omdat niemand anders het wilde doen of weken van 60h kloppen en ik heb geen dag in mijn leven onder die 'royale' startlonen gezeten...

iTrader
    0
    niet de 2e soort

Waarop baseer je je om dit te zeggen?

iTrader
    0

Maar eerste beste job dat ze je aanbieden op de unif met een mini en iPhone lijkt natuurlijk mooi. En over de carriere mogelijkheden die big4 aanbieden heb ik ook mijn bedenkingen. Als je ergens anders werkt, stijgt je loon ook, kom je ook andere bedrijven tegen, bouw je ook een netwerk uit, kun je ook naar ergens veranderen.
    Ik ben zelf auditor en ga mij dan ook enkel over audit uitspreken.
    Het grootste voordeel van mijn job tov deze die jij hierboven aanhaalt is dat je op korte tijd in verschillende bedrijven w gesmeten en daar de specialekes onder de loep moet houden. Je leert dus niet de manier van werken kennen binnen één bedrijf, wat je een goede basis geeft om zelf wat te 'benchmarken' met persoonlijke ervaring. Daarnaast zie ik ook vaak dat klanten zo gewend zijn aan de manier van werken van hun bedrijf, dat dit een automatisme word en ze nooit kritisch nadenken (want dit is toch DE manier van werken).

Ten slotte denk ik dat het grootste voordeel van werken bij een Big 4 de collega's zijn. Je komt in een bedrijf met jonge mensen, van het zelfde profiel als jou. Ik zou het persoonlijk moeilijk hebben om elke dag op een afdeling te zitten met dezelfde mensen die 20 jaar ouder zijn dan mij.
    Ik heb niks tegen big4, zeker niet (misschien een beetje tegen de manier waarop ze met mensen omgaan). Maar ze zijn niet de enige die deftige lonen aanbieden of carrieremogelijkheden bieden. Ze zijn wel de enige die je relatief goed uitpersen en goed doorfactureren. Ik heb nooit een half jaar blaadjes moeten kopieren op bevel, werk moeten doen omdat niemand anders het wilde doen of weken van 60h kloppen en ik heb geen dag in mijn leven onder die 'royale' startlonen gezeten...
    Dit is ook zwaar overdreven. Je moet de documenten kopiëren die nodig zijn voor je testwerk (logisch nietwaar?). Deze verwerken ze ook. Kopiëren zal je in alle financiële jobs mogen doen.

En als je 60 u werkt heb je als junior nog altijd overuren uitbetaald/in recup.

Wat is jou functie?

iTrader
    0
    [QUOTE=cege;18035749]Ik zeg niet dat alle startersjobs zoveel verdienen. Ik zeg enkel dat de consulting bedrijven beweren enkel economen/ingenieurs/handelsingenieurs/MBAs etc aan te werven. Voor dergelijke profielen zijn de starterslonen niet uitzonderlijk of zelfs niet hoog. Ik zeg ook niet dat consulting bedrijven slecht betalen. De perceptie is gewoon fout van de mensen dat ze denken dat ze er uitzonderlijk veel verdienen of er enkel uitzonderlijke profielen werken.

Misschien een domme vraag maar waarom zou je als ingenieur (geschoold in exacte of toegepaste wetenschappen) je toevlucht zoeken tot zulke consultancybedrijven voor het soort functies die voorheen in dit forum min of meer beschreven werden?

Voor zover ik er zicht op heb krijg je met pure ingenieursmaterie waarheen je je doorheen moet worstelen aan de unief amper nog te maken, of toch bijlange niet in dezelfde mate als bij andere, meer typische ingenieursbedrijven. Of zie ik dat verkeerd? Uiteraard kan iemand zijn interessegebied (danig) verschuiven, daar niet van. Ik heb het echter altijd vreemd gevonden dat sommige ingenieur-schoolverlaters op zulke posities afstormen.

Wizzard's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    . Idem als je gaat werken bij vb de nationale bank als onderzoeker, of marketing functie bij Telenet gaat doen, of markt onderzoek bij vb ABInbev. Met de skills die je verondersteld wordt opgedaan te hebben bij (T)EW/HIR kun je wel wat anders vinden hoor.

Ik heb niks tegen big4, zeker niet (misschien een beetje tegen de manier waarop ze met mensen omgaan). Maar ze zijn niet de enige die deftige lonen aanbieden of carrieremogelijkheden bieden. Ze zijn wel de enige die je relatief goed uitpersen en goed doorfactureren.
    Eigenlijk gaat deze discussie voorbij het doel van dit topic (als een mod zich geroepen voelt, kan hij deze discussie altijd afsplitsen), maar ik stel me een beetje vragen bij jouw wereldbeeld. Wat zie je dan als een 'volwaardige' job voor een TEW/HIr? Vergeet niet dat de skillset die je opbouwt in die richting (of in vele andere richting) enkel maar een beetje bagage is voor wat je daarna wil gaan doen. Je kan door de gigantische hoeveelheid van majors / minors / opties wel een beetje sturen wat je interesseert, maar finaal bepaal je toch zelf wat je wil doen met je werkleven. Als de interesse van de honderden posters in dit topic nu eenmaal bestaat uit accounting / audit / risk management / IT consulting of iets dergelijks, dan is dat toch hun volste recht om voor een van de grotere spelers in die richting te solliciteren - ik zou het zelfs vreemd vinden zouden ze dat niet doen.

In al je posts heb je eigenlijk nog geen waardig alternatieve job gegeven voor al die TEW'ers
    I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
    www.damusic.be

Pagina 6 van 160 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten