Pagina 5 van 161 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Discussie: Big Four - Deel 2

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    2 goede vrienden doen management consulting bij KPMG. één daarvan heeft nog nooit de vlieger genomen voor het werk (noch op hotel geweest) (enkel met collega's als plezierskireisje ), de andere heeft 1 keer de Thalys naar Engeland genomen . Er zijn momenten dat ze 50 u de week werken, al is dat eerder bij het afronden van een project dan de regelmaat. Ik vind dat hier toch wel gemakkelijk zaken overroepen worden hoor.

Mijn ervaring rond de big four:
    Doe je uw werk oprecht graag dan zal je het relativeren, met plezier streven naar resultaat en op termijn carrière maken. Doe je het louter voor de goede naam en verloning, dan kom je bedrogen uit .
    Merci voor de info! Weet je toevallig of ze content zijn qua uitdaging in de projecten? Aangezien KPMG nogal klein is in consulting, vraag ik mij af of er in de eerste jaren wel voldoende afwisseling en uitdaging is.
    Voor de verloning doe ik het alvast niet, dan kan ik beter ergens anders beginnen . Ik wil vooral zoveel mogelijk bijleren in de eerste jaren, vandaar...

iTrader
    0
    Heeft er iemand de contractdetails voor business, strategy & operation bij Deloitte voor 2014? Ik heb een aanbod gehad van KPMG en ik vraag me af of het wel nuttig is om voort te solliciteren bij Deloitte. Ik heb gehoord dat KPMG het beste betaalt in vergelijking met de andere big 4. De contractvoorwaarden van KPMG voor advisory heb ik al. Ik zou dus graag wat details hebben van Deloitte ivm salaris, vergoedingen, 13e maand,.. Om eens het verschil uit te rekenen. Iemand die mij hierbij kan helpen?

iTrader
    0
    De lonen en voorwaarden voor starters bij de big Four liggen sowieso allemaal redelijk dicht bij elkaar. Als starter zou ik er niet al te veel naar kijken, na een twee jaar kan de situatie al helemaal anders zijn.

iTrader
    0
    Welja ik ben ook geïnteresseerd in hoe het met de groei van die startlonen zit. Ik ga eens polsen bij KPMG wanneer het contract best getekend wordt, en ondertussen solliciteer ik gewoon verder bij Deloitte. Heb je toevallig ook de contractvoorwaarden van Deloitte. Ik zou echt graag eens vergelijken, want ik en wat kameraden hebben er al over gediscussieerd. Salaris is absoluut niet het enige criterium voor een goeie job, maar het is wel het enige criterium dat je in cijfers kan uitdrukken en dat je direct kan vergelijken met concurrenten. Die vergelijking kan trouwens voor andere mensen ook handig zijn die naar een job zoeken binnen de Big 4.

Trouwens, die van HR zei dat 2100 bruto overeenkomt met een dikke 1600 euro netto. Ik denk echt niet dat dit klopt. Ik heb het haar nog eens gevraagd of het wel zonder dit nettovergoedingen bijgerekend was, en ze bevestigde dit. Als ik het zelf uitreken kom ik net aan 1400 euro netto. Kan iemand mij zeggen hoeveel je dus overhoudt van brutosalaris? Als ik KPMG moet geloven dan hou je daar meer dan 3/4de van over.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ewiler Bekijk bericht
    De lonen en voorwaarden voor starters bij de big Four liggen sowieso allemaal redelijk dicht bij elkaar. Als starter zou ik er niet al te veel naar kijken, na een twee jaar kan de situatie al helemaal anders zijn.

iTrader
    0
    Qua groei van de lonen wordt er met vorken gewerkt. De details verschillen overal wat maar het komt grosso modo op hetzelfde neer. Als consultant die er twee jaar werkt zal je bijvoorbeeld tussen de 2200 en 2500 verdienen (fictieve cijfers) , hoeveel precies hangt af van je prestaties. Maar ook dat zegt niet veel want na 1 jaar zullen al degene die met jouw gestart zijn nog allemaal ongeveer hetzelfde hebben omdat ze allemaal dezelfde graad hebben, na 2 jaar gaan er misschien al een paar senior consultant geworden zijn en in een andere vork zitten. De groei van je loon kan sterk variëren afhankelijk van je evaluaties.

Je moet er ook rekening mee houden dat maar weinig mensen lang bij een big four blijven werken. Het heeft niet veel zin om je druk te maken over je groeikansen binnen 10 jaar als nog geen 10% er na 10 jaar nog zit.

botchla's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Bij die brutolonen tellen ze uw lunch allowances / forfaitaire kosten bij bij alle big fours ligt da rond de 250 EUR "onkost" dus brut / net als starter vandaar de 1600 EUR netto.

Startlonen zullen nu wrs rond de 2050 - 2350 schommelen (ik indexeer maar van de tijd dat ik er werkte bach - manama verschil)

Reken op brutostijging (naargelang hoe goed ge het doet):
    junior 1->2: 0%-5%-9%
    junior 2->3: 0%-5%-9%
    senior: 6%-9-15%

Met slechte - gewone - goede evaluatie.. hou ook rekening dat het daar gauss curve is dus om bij de top te geraken zit ge bij mini groepje, average heeft quasi iedereen en slecht een paar. Kan procentpunten schelen naargelang wel/geen crisis.

Dat herhaalt zich voor zowat elke categorie en uw vaste onkosten gaan ook lichtjes omhoog. Als ge fasttracked en het goed doet dan kan het als een trein vooruit gaan, dan met die loonbrief naar de privé trekken en dat bij verdubbelen.. da's het gemiddelde carrièrepad van de ambitieuze B4 die zich niet dood wilt werken .
    Education costs money, but then so does ignorance.

iTrader
    -3 (0%)
    Ik dacht altijd dat ze bij de big four meer verdienden als dat o.O
    Ik werk nu (kort) bij een kleinere firma en zit op hetzelfde startersloon & vooruitzichten zijn ook (iets) beter. Nuja zo een grote naam zal wel beter op je CV staan I guess, de stress is er ook wel naar heb ik gehoord.
    Nobody notices what I'm doing ... Until I stop doing it.
    Webhosting ? Klik hier

iTrader
    0
    Bij de big four's verdien je goed maar ook niet enorm veel als starter. Echt goed begin je pas te verdienen op management niveau. Het 'probleem' is dat je tijdens die 10 jaar dat het duurt om daar te geraken (als je het goed doet), je heel wat aanbiedingen zal krijgen van bedrijven die je een pak meer gaan bieden dan wat je als junior, senior of lage manager vedrient voor minder werk. De meeste gaan daar wel op in na een paar jaar.

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat is het typische model bij zo'n bedrijven: betaal de eerste pakweg 5 jaar minder dan wat markt-conform is, vanaf manager ongeveer markt-conform en vanaf senior manager of gelijkaardige niveaus meer.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    0
    Ja, ik noem het "the big scam". Netto werken al de juniors aan onder marktconforme lonen met de belofte om te cashen als ze 40 zijn. Jammer dat maar 1% tot daar raakt in het up of out systeem. Promotie missen en je ligt buiten.

Ze profiteren ervan dat velen gelokt worden door het grote geld en betalen 99% van het volk te weinig.

Als die lonen die botchla toonde de realiteit zijn, lijkt het mij zelfs vreemd dat velen daar willen werken. Je kunt toch veel beter betaalde jobs vinden met minder stress en meer impact op je bedrijf. Zeker als je het profiel hebt waar de big4 ambieert in te recruteren.

iTrader
    -3 (0%)
    Wow toch de eerste keer dat ik hoor dat die minder als marktconform verdienen hoor (:
    Iedere keer als je hier zo een loon ziet passeren is het eerder "wtf zo veel voor een pas afgestudeerde?" en dan volgen er 2 paginas vol rage comments.
    Of in de aard van "Je mag content zijn als je 1350 netto verdient zonder voordelen als starter"
    Laatst gewijzigd door Kilghard; 2 december 2013 om 14:46
    Nobody notices what I'm doing ... Until I stop doing it.
    Webhosting ? Klik hier

Wizzard's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Ja, ik noem het "the big scam". Netto werken al de juniors aan onder marktconforme lonen met de belofte om te cashen als ze 40 zijn. Jammer dat maar 1% tot daar raakt in het up of out systeem. Promotie missen en je ligt buiten.

Ze profiteren ervan dat velen gelokt worden door het grote geld en betalen 99% van het volk te weinig.

Als die lonen die botchla toonde de realiteit zijn, lijkt het mij zelfs vreemd dat velen daar willen werken. Je kunt toch veel beter betaalde jobs vinden met minder stress en meer impact op je bedrijf. Zeker als je het profiel hebt waar de big4 ambieert in te recruteren.
    Ik daag je uit om al die startersjobs te vinden die zoveel betalen. Vergeet niet dat er daarnaast ook veel andere zaken zoals firmawagen + tankkaart, onkostenvergoeding, groepsverzekering, bonus ed. bij zit. En uiteraard is brutoloon het interessants naar de toekomst toe, maar als schoolverlater is een hoger netto ook altijd interessant - en als je ooit vertrekt, kan je vanuit je nettoloon vertrekken, en kan dit gebruteerd worden door je volgende werkgever.

Ik denk dat duidelijk is dat je geen fan bent van de Consultancy-bedrijven, maar je moet ze niet allemaal over een kan scheren. We leven nog altijd in een vrije wereld, en ik blijf ervan overtuigd dat de meeste mensen ook daar uit vrije wil en met plezier werken
    I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
    www.damusic.be

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizzard Bekijk bericht
    Ik daag je uit om al die startersjobs te vinden die zoveel betalen. Vergeet niet dat er daarnaast ook veel andere zaken zoals firmawagen + tankkaart, onkostenvergoeding, groepsverzekering, bonus ed. bij zit. En uiteraard is brutoloon het interessants naar de toekomst toe, maar als schoolverlater is een hoger netto ook altijd interessant - en als je ooit vertrekt, kan je vanuit je nettoloon vertrekken, en kan dit gebruteerd worden door je volgende werkgever.

Ik denk dat duidelijk is dat je geen fan bent van de Consultancy-bedrijven, maar je moet ze niet allemaal over een kan scheren. We leven nog altijd in een vrije wereld, en ik blijf ervan overtuigd dat de meeste mensen ook daar uit vrije wil en met plezier werken
    Ik zeg niet dat alle startersjobs zoveel verdienen. Ik zeg enkel dat de consulting bedrijven beweren enkel economen/ingenieurs/handelsingenieurs/MBAs etc aan te werven. Voor dergelijke profielen zijn de starterslonen niet uitzonderlijk of zelfs niet hoog. Ik zeg ook niet dat consulting bedrijven slecht betalen. De perceptie is gewoon fout van de mensen dat ze denken dat ze er uitzonderlijk veel verdienen of er enkel uitzonderlijke profielen werken.

Als het correct is wat botchla zegt dat de starters er rond de 1600 netto krijgen is dat inderdaad niet uitzonderlijk hoog als starter en is het nog erger dan ik dacht. Als econoom, handelsingenieur, accountant, ingenieur, MBA etc ga je als je wat rondzoekt als starter daar wel snel boven zitten.

Ze gebruiken de 'waan van uitzonderlijkheid' om relatief 'goedkoop' veel starters aan te trekken. Op einde van de rit wordt er goed doorgefactureerd, maar het blijft tussenin plakken. Wat jammer is voor het 'werkvolk' dat frequent lange dagen klopt.

In dat opzicht klopt het dat ik geen fan ben van die grote consulting bedrijven. Er zijn genoeg bedrijven waar werknemers met meer respect behandeld worden voor een zelfde of misschien betere verloning. De wortel die voor je neus gehangen wordt met de belofte om later zwaar te verdienen is niet proper, voor veel van de mensen wordt de wortel nooit realiteit. Maar dat geldt ook voor vb advocaten of architecten kantoren, eigenlijk voor alles waar je 'partner' moet worden om het grote geld te verdienen.

iTrader
    0
    Hallo, ik mag binnenkort op een tweede gesprek bij Deloitte voor de positie Business Process Risk Consultant (ERS) en had graag willen weten of iemand onder jullie die hiervoor (of iets gelijkaardig) onlangs heeft gesolliciteerd mij kon inlichten over de dos & don'ts.

Alvast bedankt

Wizzard's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Als het correct is wat botchla zegt dat de starters er rond de 1600 netto krijgen is dat inderdaad niet uitzonderlijk hoog als starter en is het nog erger dan ik dacht. Als econoom, handelsingenieur, accountant, ingenieur, MBA etc ga je als je wat rondzoekt als starter daar wel snel boven zitten.

Ze gebruiken de 'waan van uitzonderlijkheid' om relatief 'goedkoop' veel starters aan te trekken. Op einde van de rit wordt er goed doorgefactureerd, maar het blijft tussenin plakken. Wat jammer is voor het 'werkvolk' dat frequent lange dagen klopt.
    Even voor een goed begrip, wat vind je dan een 'correcte' verloning voor een startende TEW/Handelsingenieur? Voor ingenieurs kan ik je wel volgen, maar dat heeft naar mijn mening eerder met schaarste op de markt te maken, terwijl er elk jaar wel 1000+ economische masters afstuderen in België. £Let trouwens op met de term 'MBA': de Managementopleiding aan pakweg Vlerick / Solvay zijn geen volwaardige MBA's, en naar mijn mening vooral waardevol als aanvullende economische opleiding, en omwille van het netwerk. De meeste MBA's worden pas gehaald na enkele jaren ervaring, en die betalen wel degelijk goed.
    I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
    www.damusic.be

Pagina 5 van 161 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten