Pagina 4 van 162 Eerste 123456781454104 ... Laatste

Discussie: Big Four - Deel 2

wtf?hax!kthxbye's schermafbeelding
    iTrader
    48 (98%)
    Zegt veel over het bedrijf.
    To conquer fear is the beginning of wisdom.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mixhell Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Te inhoudelijk? I lolled
    Ja echt e, ik had het helemaal gehad die dag. Ik had al werkervaring, weliswaar in engineering, en ging appliceren voor een risk analist functie. Ik moest daar samen met die vers afgestudeerden die nog nooit gewerkt hadden een bataljon aan testjes doen. Op computer oefeningen, dan mailbox oefening, dan een vergadering simuleren, telefoongesprekjes rollenspelen, een credit card verkopen. Ik werd daar volledig zot.

Ik heb paar keer gesignaleerd dat ik er niet ging voor een loket functie of commercieel/sales en kreeg altijd te horen "bij ons denkt iedereen in functie van de klant". En bij het vergadering simulatie rollenspel heb ik er de brui aan gegeven. Zaten er daar 4 20 jarigen in mijn groepje te discussieren over de meest nutteloze zever ooit... We moesten adhv de gekregen data nieuwe openingsuren onderhandelen met de vakbonden zogezegd terwijl er in de 4 hoeken van de kamer 4 mensen notities zaten te nemen. Ik heb na 5-10 minuten de vergadering gehijackt, gezegd wat ik vond dat we moesten doen en het afgebold.

Was wel 2009 als ik mij kan herinneren. Weet niet of ze uberhaupt functies beschikbaar waren of dat ze eerder de recruiters bezig moesten houden. Maar kwam eerder over als het laatste...

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Ja echt e, ik had het helemaal gehad die dag. Ik had al werkervaring, weliswaar in engineering, en ging appliceren voor een risk analist functie. Ik moest daar samen met die vers afgestudeerden die nog nooit gewerkt hadden een bataljon aan testjes doen. Op computer oefeningen, dan mailbox oefening, dan een vergadering simuleren, telefoongesprekjes rollenspelen, een credit card verkopen. Ik werd daar volledig zot.

Ik heb paar keer gesignaleerd dat ik er niet ging voor een loket functie of commercieel/sales en kreeg altijd te horen "bij ons denkt iedereen in functie van de klant". En bij het vergadering simulatie rollenspel heb ik er de brui aan gegeven. Zaten er daar 4 20 jarigen in mijn groepje te discussieren over de meest nutteloze zever ooit... We moesten adhv de gekregen data nieuwe openingsuren onderhandelen met de vakbonden zogezegd terwijl er in de 4 hoeken van de kamer 4 mensen notities zaten te nemen. Ik heb na 5-10 minuten de vergadering gehijackt, gezegd wat ik vond dat we moesten doen en het afgebold.

Was wel 2009 als ik mij kan herinneren. Weet niet of ze uberhaupt functies beschikbaar waren of dat ze eerder de recruiters bezig moesten houden. Maar kwam eerder over als het laatste...
    Nja, ik ben dan ook niet voor al die testen... Je kan wat ervaring, onderscheiding en al wat je wil hebben en een toffe pee zijn die zulke jobs perfect zou kunnen doen en toch falen voor zulke tests.

Heb zo ooit eens een test gedaan na m'n stage, gewoon puur voor de ervaring want ik had helemaal geen intentie om er te gaan werken. Speciaal voor naar Brussel gereden en goede wil getoond, kwam je daar terecht in een donkere kamer met een paar pc's waar je van die wiskundige en bijna IQ-tests moest gaan doen

De testen waren dan ook totaal niet relevant voor de betreffende functie. Dus ik snap niet wie die testen allemaal verzint.
    Currently playing: Anthem | Apex Legends

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mixhell Bekijk bericht
    Nja, ik ben dan ook niet voor al die testen... Je kan wat ervaring, onderscheiding en al wat je wil hebben en een toffe pee zijn die zulke jobs perfect zou kunnen doen en toch falen voor zulke tests.

Heb zo ooit eens een test gedaan na m'n stage, gewoon puur voor de ervaring want ik had helemaal geen intentie om er te gaan werken. Speciaal voor naar Brussel gereden en goede wil getoond, kwam je daar terecht in een donkere kamer met een paar pc's waar je van die wiskundige en bijna IQ-tests moest gaan doen

De testen waren dan ook totaal niet relevant voor de betreffende functie. Dus ik snap niet wie die testen allemaal verzint.
    Inderdaad. Volgens mij gewoon voor de lol en zorgen dat er veel failen zodat ze kunnen objectiveren waarom ze iemand niet laten verder gaan. Op einde van de rit performantie wsch hetzelfde als random iemand kiezen.

Intelligentietesten kan ik nog ergens inkomen, alhoewel ze er ook serieus mee overdrijven. Als je iemand zijn cv ziet, weet je snel welke vis je in de kuip hebt. Komen ze van engineering, zijn ze goed met cijfers, de een wat beter dan de ander, maar er zal niemand sukkelen met een grafiek. Komen ze van spaans-duits zullen ze wel sukkelen met cijfers, maar niet met talen. Rocket science is dat allemaal niet.

Maar iemand met werkervaring een telefoongesprek of vergadering rollenspel laten spelen slaat volledig nergens op. Ik kan niet acteren en ga niet kwaad worden op iemand omdat ze zogezegd kwaad zijn als ik weet dat het een spelletje is. Laat dan toch tenminste iemand een artikel lezen en een presentatie maken/geven, dan is het tenminste nog 'voor echt'.

iTrader
    0
    Tijdens exit gesprek werd mij letterlijk gezegd 'je bent te inhoudelijk'.
    Typisch voor PhD's - heb dat tijdens het solliciteren ook vaak mogen horen. Ook vaak gehoord, analoog en nog net iets genanter is: "ik vrees dat het voor u niet lang uitdagend gaat blijven".

iTrader
    0
    Je moet geen PhD hebben om dat te horen te krijgen hoor. Nu, twee jaar later, moet ik ze misschien wel gelijk geven.

iTrader
    0

Dat er op die selectiedagen vaak van die opgeblazen profielen op afkomen kan ik je alleen maar gelijk in geven. Langs de andere kant is iemand die niet de moeite kan doen om 2 uur een rollenspel mee te spelen (hoe onnozel het ook mag klinken) misschien gewoon niet de beste kandidaat.

Maar ik geef je wel gelijk dat veel van die rollenspelletjes (en zelfs ook die verbale en numerieke testen enzo) echt een hoop gezever zijn voor niets. Heb je net enkele jaren aan de universiteit gestudeerd, mag je meteen beginnen met testen op te lossen, eigenlijk te belachelijk voor woorden. Achja, een combinatie van zoeken naar de beste kandidaat en marketing ("wij zoeken enkel de brightest minds") zeker?

iTrader
    0
    Iemand ervaring bij de Management Consulting afdeling van KPMG? Algemene indrukken, groeimogelijkheden, sfeer, uitdaging in de projecten etc...
    Ik heb de vorige thread al doorzocht, maar recentste wat ik kon vinden was 2008, dus een upgedate indruk zou wel welkom zijn.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aqualight Bekijk bericht
    Iemand ervaring bij de Management Consulting afdeling van KPMG? Algemene indrukken, groeimogelijkheden, sfeer, uitdaging in de projecten etc...
    Ik heb de vorige thread al doorzocht, maar recentste wat ik kon vinden was 2008, dus een upgedate indruk zou wel welkom zijn.
    Zie mijn voorhaande post. Was voor management consulting bij BCG en McKinsey. Iedereen doet, voor een zeer duistere en mij compleet onbegrijpbare reden, deze 2 na op het gebied van management consulting. Als je het goed kan uitleggen en opgewonden raakt van 50 uren per week te verdoen in hotels en vliegers, zeker doen. Verder kun je op glassdoor wel wat vinden.

KPMG Reviews | Glassdoor

"Great resume builder", "excellent for 1 year", "do it before you are 30" etc.

Als je op interview gaat zeggen ze je het in je gezicht. We kosten veel, sommige projecten verdienen goed maar zijn saai, sommige zijn leuk, sommige uitdagend. Wat mij het meeste tegenviel bij dergelijke bedrijven was de gehele sfeer van 'wij doen het enkel voor het geld', 'wij zijn de max', 'wij zijn de beste', ' wij zijn de duurste'. Als je dan weet dat de piramide naar boven nogal smalletjes is, komen dus de ergste van die sujets in de management posities... Die arrogantie is voor niks nodig

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Zie mijn voorhaande post. Was voor management consulting bij BCG en McKinsey. Iedereen doet, voor een zeer duistere en mij compleet onbegrijpbare reden, deze 2 na op het gebied van management consulting. Als je het goed kan uitleggen en opgewonden raakt van 50 uren per week te verdoen in hotels en vliegers, zeker doen. Verder kun je op glassdoor wel wat vinden.

KPMG Reviews | Glassdoor

"Great resume builder", "excellent for 1 year", "do it before you are 30" etc.

Als je op interview gaat zeggen ze je het in je gezicht. We kosten veel, sommige projecten verdienen goed maar zijn saai, sommige zijn leuk, sommige uitdagend. Wat mij het meeste tegenviel bij dergelijke bedrijven was de gehele sfeer van 'wij doen het enkel voor het geld', 'wij zijn de max', 'wij zijn de beste', ' wij zijn de duurste'. Als je dan weet dat de piramide naar boven nogal smalletjes is, komen dus de ergste van die sujets in de management posities... Die arrogantie is voor niks nodig
    2 goede vrienden doen management consulting bij KPMG. één daarvan heeft nog nooit de vlieger genomen voor het werk (noch op hotel geweest) (enkel met collega's als plezierskireisje ), de andere heeft 1 keer de Thalys naar Engeland genomen . Er zijn momenten dat ze 50 u de week werken, al is dat eerder bij het afronden van een project dan de regelmaat. Ik vind dat hier toch wel gemakkelijk zaken overroepen worden hoor.

Mijn ervaring rond de big four:
    Doe je uw werk oprecht graag dan zal je het relativeren, met plezier streven naar resultaat en op termijn carrière maken. Doe je het louter voor de goede naam en verloning, dan kom je bedrogen uit .
    Everybody wants to be hollywood

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Iamhollywood, ge moet me nog eens een update geven over uw huidige situatie heb gehoord dat ze bij deloitte in hasselt een vervanger hebben voor mij

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    Iamhollywood, ge moet me nog eens een update geven over uw huidige situatie heb gehoord dat ze bij deloitte in hasselt een vervanger hebben voor mij
    Yepyep, een Limburger met meerdere jaren ervaring in corporate tax .
    Everybody wants to be hollywood

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Het is een meisje

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    Het is een meisje
    Maar ik ben het ni .