Pagina 3 van 162 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Discussie: Big Four - Deel 2

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheRiddler Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Deze middag mailtje gekregen van EY met de link naar tests via Hudson.

Vrijwel onmiddelijk na afname tests mailtje gekregen dat ik mee mocht op het weekend begin december, helaas kan ik dit niet meemaken (trip geboekt naar london, geen annulatieverzekering), weekend ervoor was volgeboekt...Ben dan maar uitgenodigd op een selection day in diegem eind januari. Vraag is nu natuurlijk hoe relevant die nog zijn? Ik neem aan dat als ze op de recruitment weekends hun jobs kunnen vullen die in januari nog maar weinig zin heeft/veel mensen voor weinig plaatsen zijn? Of werkt het zo niet?
    Ik ben in oktober begonnen binnen audit en heb ook aan de weekends meegedaan. Uiteindelijk zijn er bij diegene die dit jaar zijn begonnen echt niet zo enorm veel die uit de weekends komen, ik zou zeggen 30 à 40% en dat zal zeker niet overdreven zijn. Ik denk dat ze in de weekends ook kritischer zijn en er meer in de tweede semester worden aangeworven. Zeker voor advisory zullen ze niet snel iemand aannemen uit de weekends, of die persoon moet al heel goed zijn. Maak je dus zeker niet druk, meer dan tijd genoeg!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rdbtz Bekijk bericht
    Ik ben in oktober begonnen binnen audit en heb ook aan de weekends meegedaan. Uiteindelijk zijn er bij diegene die dit jaar zijn begonnen echt niet zo enorm veel die uit de weekends komen, ik zou zeggen 30 à 40% en dat zal zeker niet overdreven zijn. Ik denk dat ze in de weekends ook kritischer zijn en er meer in de tweede semester worden aangeworven. Zeker voor advisory zullen ze niet snel iemand aannemen uit de weekends, of die persoon moet al heel goed zijn. Maak je dus zeker niet druk, meer dan tijd genoeg!
    Ah, en ik zie dat je van Oudenaarde bent, dan zit je in Gent waarschijnlijk? If so, dan zit ik een verdiepingske lager dan u

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cubbus Bekijk bericht
    Ah, en ik zie dat je van Oudenaarde bent, dan zit je in Gent waarschijnlijk? If so, dan zit ik een verdiepingske lager dan u
    Idd in Gent. Tax dan? Wees welgekomen op de FYPdrink trouwens!

iTrader
    1 (100%)

Selectiedagen Deloitte

Hi all,

Ik mag donderdag naar de selectiedagen van deloitte voor bussines, operations en technology consultentfunctie.

Ik moet een bussiniesscase doen. Kan iemand mij zeggen hoe dit verloopt? Ik heb iets gevonden op internet en ben mij hier wat aan het oefenen. Preparing for the Case Interview

Is dit gelijkaardig aan de bussinesscases? En is dit individueel of in groep te doen?
    Verder zou ik ook wat advies willen over het soort prangende vragen die ik kan stellen aan de recruiters over de functieinhoud

Grtz

Kysr's schermafbeelding
    iTrader
    13 (93%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kysr Bekijk bericht
    Iemand die mij kan zeggen wat ik moet verwachten van de "on-line redeneertest" bij PwC?
    Niemand?
    Kysr\mmf

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sidgun Bekijk bericht
    Hi all,

Ik mag donderdag naar de selectiedagen van deloitte voor bussines, operations en technology consultentfunctie.

Ik moet een bussiniesscase doen. Kan iemand mij zeggen hoe dit verloopt? Ik heb iets gevonden op internet en ben mij hier wat aan het oefenen. Preparing for the Case Interview

Is dit gelijkaardig aan de bussinesscases? En is dit individueel of in groep te doen?
    Verder zou ik ook wat advies willen over het soort prangende vragen die ik kan stellen aan de recruiters over de functieinhoud

Grtz
    Gewoon in groep case bespreken en uiteindelijk presenteren aan enkele recruiters die dan de 'managers' spelen. Allemaal in het engels uiteraard. Die prangende vrage, moet je dat niet voor jezelf uitmaken? bedoel jij wilt de baan toch? dan moet jij toch weten wat je wilt vragen

iTrader
    4 (100%)
    Niemand?
    De redeneertest/logicatest:

Je krijgt twee groepen met figuren. Elke groep heeft zo'n 5 vakjes met verschillende combinaties van figuren (bolletjes, driehoekken, lijnen etc..). De bedoeling is dat je in elke groep een bepaald patroon herkent.
    Je krijgt hieronder dan 4 nieuwe figuren te zien en je moet aangeven of deze in het patroon van groep 1, 2 of geen van beide hoort.

Als je wil mag je me altijd even pm'en. Ik heb net de selections day achter de rug en kan je wel wat tips geven.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuinsproeier Bekijk bericht
    Echter staat er wel in het contract dat je met een wagen moet afkomen die het imago van Deloitte bevestigt
    Man man ben ik blij dat ik weg ben van heel dat consultancygedoe

iTrader
    0
    Binnenkort naar een selection day van Pwc... Kan iemand soms wat meer zeggen over de taaltest? Ik heb van iemand gehoord dat je iets moest schrijven over je favoriete seizoen ofzo? In welke taal was dit? Nog andere vragen en talen die getest worden?
    gegroet,
    Stefano

iTrader
    0
    Iemand enig idee wat de verbale en numerieke testen bij Deloitte juist inhouden? In welke mate zijn deze testen van belang?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlasjtrab Bekijk bericht
    Ik moet morgen op naar de selection day gaan. Kzal je laten weten hoe het was
    Oké, ik had beloofd dat ik iets ging laten weten. Bij deze (sorry voor de vertraging):

Ik ben die ochtend met de trein naar Deloitte Diegem gespoord, dat is ongeveer 10min stappen van het station tot hun kantoor. Na wat wachten in de ontmoetingsruimte heb ik samen met de "collega's" iets ontbeten. We waren met een 17-tal en op je naamkaartje stond ook in welk team je zat. Ik zat in team 2 dus heb ik samen met mijn teamgenoten iets gegeten en elkaar wat leren kennen. Daarna was er een korte presentatie over consultancy binnen Deloitte door de HR manager. Na de presentatie kreeg iedereen een half uur de tijd om de business case individueel voor te bereiden. De case ging over een bedrijf in expansie dat besloten had om uit te breiden. Je kreeg dan een 5-tal locaties aangeboden met de pro's en con's. Er waren ook een paar interne problemen (communicatie voornamelijk) waar je een oplossing voor moest zoeken. Daarna kregen we een uur de tijd om in groep tot een conclusie te komen. Op het einde van de case moest iedereen dan een stukje van de presentatie geven voor de mensen van Deloitte.

Enkele dagen geleden heb ik een mailtje van de HR-manager zijn secretaresse gekregen: ik zat er helaas niet bij en ik mag niet naar de volgende ronde. De reden hiervoor moet ik jullie helaas onbekend blijven want hoewel de manager mij vrijdag zeker(!) ging bellen , ben ik nog steeds niet opgebeld geweest. Ik heb ook enkel het emailadres vd secretaresse, waardoor ik zelf niet even kan bellen. Dusja tips? Zorg dat je gezien wordt zou ik zeggen. Ik weet zelf niet goed wat ik verkeerd gedaan heb, want in mijn ogen kwam ik wel genoeg aan bod in het gesprek. Er was een kerel bij die eerst iets zei en zichzelf daarna helemaal tegensprak. Soit, veel blabla maar weinig inhoud en die is blijkbaar wel geselecteerd. Tja..

Deze zaterdag ben ik trouwens naar de job in a day geweest bij KPMG en ik moet zeggen de sfeer is daar veel gemoedelijker dan bij Deloitte. Minder hautain enzo. Hopelijk heb ik daar wel prijs :-)
    Laatst gewijzigd door Vlasjtrab; 25 november 2013 om 17:40

iTrader
    0
    Iemand die mij kan zeggen wat ik moet verwachten van de "on-line redeneertest" bij PwC?
    Ik ben ooit door recruiter benaderd na mijn PhD om bij McKinsey en BCG te gaan, zal wel zelfde zijn als PwC of Deloitte vermoed ik. Heb daar het hele bataljon testen en casen doorstaan. Mijn indruk? Veel blabla, nog meer blabla, nog meer blabla, nog meer blabla. De testen zijn een belediging voor elk intelligent subject. 'Grafieken interpreteren', 'data analyseren' en 'redeneringsvermogen' waar niemand die met moeite slaagde voor een universitair diploma ooit moeite kan hebben. Waarom ze hun tijd er mee verdoen, het blijft me een raadsel. De cases zijn om te lachen, ze vallen altijd terug op hetzelfde spelletje, er zijn hele boeken van gedrukt hoe je de cases moet doen. Het hele concept slaat volledig op niks. En het enige waar die mannen over kunnen praten is dat ze 16h per dag werken en elke dag in een vliegtuig zitten. Maar echt constant e. Alsof ik dat cool vind dat ze veel in een vlieger zitten en helft van de tijd op hotel zitten. Wie impressioneer je daarmee, 12 jarigen? Het is precies het enige waar ze trots op zijn. Zeer vreemd dat de meeste kantoren tegenwoordig het reizen verminderen omdat de vliegtickets duurder geworden zijn. Als de vliegers duur worden, kunnen ze meer van op kantoor werken. Maar soit, je moet ze het wel nageven dat ze snel zijn met het communiceren van resultaten van de cases en constructieve feedback geven, zowel positief als negatief. En als je zegt dat je niet naar een 2e ronde wil als je mag, wordt dat professioneel afgehandeld, dat wel. Daar kunnen er veel nog iets van leren.

Idem als de numerieke testen bij KBC via Hudson. Je staat daar met 20 pipo's in een kostuum, en paar in gewone deftige kleren (hemd + broek). Na de eerste ronde zijn al de kostuums naar huis. Na de 2e ronde mocht ik ook nog blijven en ben ik zelf naar huis gegaan omdat ze me vertelden dat ik 2 dagen later nog eens mocht komen, 'maar wel liefst in kostuum'. Wel nog deftig exit gesprek gehad en 10 cinema tickets gekregen voor de moeite. Tijdens exit gesprek werd mij letterlijk gezegd 'je bent te inhoudelijk'. De coolste 'negatieve kritiek' ooit.

Het hele idee bij die bedrijven is gebouwd rond ambetant doen om slaafjes te recruteren. Ze vallen je constant lastig, laten je op weekend gaan, duwen je door 3 selectie rondes. Degenen die dat willen doen, nemen ze aan omdat ze kunnen uitpersen als consultant in billable time. En je denkt dat je goed verdient, maar ergens anders verdien je misschien 100-200 euro per maand minder en werk je de helft van de tijd... Heb nog bij een ander consulting bedrijf gesoliciteerd en die boden mij netto per maand minder dan elke andere job die ik zou kunnen doen en moest 60-80 per week presteren. Don't be fooled guys!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StefanoII Bekijk bericht
    Binnenkort naar een selection day van Pwc... Kan iemand soms wat meer zeggen over de taaltest? Ik heb van iemand gehoord dat je iets moest schrijven over je favoriete seizoen ofzo? In welke taal was dit? Nog andere vragen en talen die getest worden?
    gegroet,
    Stefano
    Iemand? Ik heb woensdag selection day en mijn Frans is wat onder niveau...daarom had ik dit graag wat voorbereid.

RoyalLoser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StefanoII Bekijk bericht
    Iemand? Ik heb woensdag selection day en mijn Frans is wat onder niveau...daarom had ik dit graag wat voorbereid.
    Bij de PWC in-house tax day had ik een gesprek in het Nederlands, Frans en het Engels.
    De taaltest was gewoon een bladzijde schrijven over een bepaalde thema. In het Frans moest ik iets schrijven over mijn vakantie en in het Engels iets over het laatste artikel ivm tax dat ik had gelezen.
    do or do not, there is no try

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Tijdens exit gesprek werd mij letterlijk gezegd 'je bent te inhoudelijk'. De coolste 'negatieve kritiek' ooit.
    Te inhoudelijk? I lolled
    Currently playing: Anthem | Apex Legends

Pagina 3 van 162 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten