Discussie: Big Four - Deel 2

Rashaan's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat boeit die titel?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rashaan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat boeit die titel?
    Mij draait het niet om de titel, eerder carrière progressie en opportuniteitskost die gepaard gaat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cloudless Bekijk bericht
    Ik volg al een tijdje mee, maar zou advies kunnen gebruiken van, hopelijk, een mede-forumlid die hetzelfde heeft meegemaakt.

Momenteel werk ik als Senior Consultant bij 1 vd Big 4 en promoveer ik in september naar Manager (99,9% bevestigd).

Tijd geleden werd ik gecontacteerd door een MBB en na 2 succesvolle (wel intensieve) rondes heb ik een offer gekregen om vanaf 2021 te starten (omwille van de Corona crisis stellen ze onboarding even uit).

Nu, het probleem: het bedrijf (MBB) in kwestie neemt geen profielen aan vanaf Manager niveau gezien de 'fit' en manier van werken sterk verschilt voor nieuwkomers vanuit industrie, Big 4 etc. en ik zou dus als Senior Associate worden aangeworven om in 1,5-2 jaar door te groeien naar Manager.

In dezelfde tijdsframe zou ik bij mijn huidige werkgever, Big 4, Senior Manager kunnen halen (ik zit in de fast track poule voor Partner).

Nogal een dilemma dus. Iemand gelijkaardige ervaring?
    Dit is inderdaad een lastige.
    Denk je dat je in MBB (big3) ook bij de beste gaat horen? Indien ja, dan voluit ervoor gaan.
    Big 3 staat altijd mooi op de cv en je kan nog altijd terug indien het niet bevalt.
    Anders zou ik blijven waar je nu zit. In de fast track poule zitten is niet voor iedereen gegeven en de druk zal net een tandje lager liggen.

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wat boeit inderdaad die titel? Binnen big four spreekt men veel te snel over seniors en managers terwijl het in de praktijk een veredelde mid-management functie is.
    Je kan de levels binnen MBB totaal niet vergelijken met die binnen big four. Mijn vriend zit ook in strategy management consultancy. Hij is manager maar het loonpakket en de inhoud komt in de praktijk eerder overeen met dat van een director binnen de big four. Je mag die titels echt niet met elkaar vergelijken, je gaat zeer zelden elders een schoolverlater na 2 jaar ervaring zien promoveren naar een senior positie. Waar een senior elders echt een expertenrol vervult, ben je in de big four louter een iets meer ervaren medewerker. Wees dan ook niet gefrustreerd moest je na 2 jaar binnen MBB nog steeds geen manager zijn, is totaal verschillende inschaling.
    Everybody wants to be hollywood

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben in mijn eerste jaar master Data scientist van de opleiding handelsingenieur. Het is bij ons niet verplicht om een stage te lopen, maar dit is te doen als "keuzevak". Ik zou dit dus graag doen in een Big4 voor 3 redenen: 1. het staat goed op CV (beter dan geen stage); 2. het geeft een beetje werkervaring en geeft een andere kijk dan het theoretische dat ze ons op unief leren; 3. ik zou later graag in een big4 werken en dit zou me een idee kunnen geven of dit werkelijk iets voor mij zou zijn.

Ik heb in maart gesolliciteerd bij zowel kpmg als deloitte voor stage in het 2e semester van volgend jaar (pwc en ey in brussel te moeilijk bereikbaar zonder auto imo) maar ik heb van beide nog steeds geen antwoord gekregen. Nochtans had ik met hulp van mijn moeder, die recruiter is bij een middelgroot bedrijf, een sterke CV en motivatiebrief kunnen opstellen.

Nu mijn vraag is of ik eigenlijk nog moet hopen op een antwoord of mag zoeken naar een andere stageplaats?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het is nu vooral een moeilijke situatie met Corona, het zal een beetje afhangen van bedrijf tot bedrijf denk ik.
    Als ik jou was, zou ik ze proberen te contacteren (bij voorkeur via telefoon) om meer info te weten.
    Ons bedrijf neemt elk jaar ook superveel stagairs aan, maar nu is er door Corona daar een volledige stop op gezet.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Graag jullie opinie/advies

Ik heb een aanbod gekregen van zowel Corporate Finance bij een Big4 als van Investment Strategy bij een grootbank (albeit niet de top 3 banken).

Voor welke zouden jullie kiezen?

Qua interesse leun ik meer naar corporate finance, maar asset management sluit ik zeker niet uit. In de aftermath van de coronacrisis is de kans wel reeel dat er geen live deals gaan zijn om aan te werken bij corporate finance, langs de andere kant lijkt het me wel sowieso beter te staan op de CV. Moelijk moeilijk... Misschien over think ik nu wel een beetje, maar kan wel degelijk van belang zijn naar mijn mening.

Thanks

ILIQUID's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kejuro Bekijk bericht
    Ik ben in mijn eerste jaar master Data scientist van de opleiding handelsingenieur. Het is bij ons niet verplicht om een stage te lopen, maar dit is te doen als "keuzevak". Ik zou dit dus graag doen in een Big4 voor 3 redenen: 1. het staat goed op CV (beter dan geen stage); 2. het geeft een beetje werkervaring en geeft een andere kijk dan het theoretische dat ze ons op unief leren; 3. ik zou later graag in een big4 werken en dit zou me een idee kunnen geven of dit werkelijk iets voor mij zou zijn.

Ik heb in maart gesolliciteerd bij zowel kpmg als deloitte voor stage in het 2e semester van volgend jaar (pwc en ey in brussel te moeilijk bereikbaar zonder auto imo) maar ik heb van beide nog steeds geen antwoord gekregen. Nochtans had ik met hulp van mijn moeder, die recruiter is bij een middelgroot bedrijf, een sterke CV en motivatiebrief kunnen opstellen.

Nu mijn vraag is of ik eigenlijk nog moet hopen op een antwoord of mag zoeken naar een andere stageplaats?
    Even inspringen op kantoor van EY te Diegem. Zeer gemakkelijk bereikbaar zonder wagen! Van Midi neem je een S-trein richting Leuven en je stopt in station Diegem. Dan 3 min wandelen naar kantoor/shuttle bus nemen. Gaat dus zeer vlot

Zelf al genoeg gedaan!

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Anticiperen jullie ontslagen binnen Big 4 na afloop van C19?

Zoja, waar? Audit, consulting, accountancy...?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ILIQUID Bekijk bericht
    Even inspringen op kantoor van EY te Diegem.

Zelf al genoeg gedaan!
    Zomaar binnenspringen in een kantoor(gebouw) zonder afspraak?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ILIQUID Bekijk bericht
    Anticiperen jullie ontslagen binnen Big 4 na afloop van C19?

Zoja, waar? Audit, consulting, accountancy...?
    In de VS heeft Deloitte gisteren aangekondigd dat ongeveer 5% ontslagen wordt. Geen idee hoe de situatie in België gaat evolueren.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zalenski Bekijk bericht
    Ik had het ook eerst zo gelezen, maar hij bedoelt 'even melden dat EY wel degelijk makkelijk bereikbaar is'.
    En niet even binnenspringen om daar te vragen hoe het zit met stage .

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zalenski Bekijk bericht
    Hoho nee nee zeker niet. Ik bedoelde wel degelijk even inspringen op wat die commenter zei zoals Nineshots hieronder reeds aanhaalde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik had het ook eerst zo gelezen, maar hij bedoelt 'even melden dat EY wel degelijk makkelijk bereikbaar is'.
    En niet even binnenspringen om daar te vragen hoe het zit met stage .

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Welke wagen krijg je bij de big4 na 2-5 jaar anciënniteit?

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij EY kan je als senior (ongeveer 2-5 jaar ervaring) tussen volgende wagens kiezen:

BMW 1
    Mercedes A klasse
    Mercedes A klasse berline
    Audi A3
    Audi A3 Sedan
    Volvo V40
    Peugeot 308 (iirc)
    Opel Astra break (denk ik - zie deze weinig)

Ik vergeet er wsl enkele maar zal morgen eens checken.

Tags for this Thread

Regels voor berichten