Discussie: Big Four - Deel 2

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topgear Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Klopt en ook lachwekkend dat hij spreekt over "iets lagere mgmt consultancy firms". Alsof hij daar zomaar binnenwandelt met zijn profiel...
    De kers op de taart zou zijn als hij dan kiest voor tech consulting in een bedrijf dat ook "lagere management consulting" doet... aan hetzelfde loon of minder
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hallo,

Ik heb interviews voor een positie als junior auditor bij de big 4 (pwc, ey) maar ook bij Mazars. Het gesprek bij Mazars is heel goed verlopen en had ook een goed gevoel bij de sfeer. De big 4 gesprekken moeten nog plaatsvinden.

Ik vroeg mij af of hier iemand ervaring heeft bij beide en me wat kan vertellen over de verschillen. Ook vroeg ik me af of er een groot verschil is qua verloning en voordelen? Ik weet enkel dat er een wagen in het pakket zit bij Mazars, niet welk model.

Groetjes,

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hey,

Is er iemand die ervaring heeft met de interviews en case verbonden aan het interview van PWC Corporate Finance?

Is dit een specifieke case voor Corporate Finance M&A of eerder een algemene business case? Kan ik veel technische vragen verwachten?

Alvast bedankt!

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is da normaal dat je voor een internship bij één vd Big Four (stage HW) geïnterviewd wordt door een director?

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Volgens mij wel. In de big four heb je ook superveel directors. Dus het is niet dat je een gesprek met de CEO ofzo hebt bij wijze van spreken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hallo,
    Kan iemand mij vertellen of je een aandelenportefeuille met kleine participaties in een bepaald bedrijf kunt behouden wanneer je opdrachten uitvoert (bij de big4) voor dat bedrijf in kwestie of een concurrent ervan?
    Alvast bedankt!

W!mpix's schermafbeelding
    iTrader
    93 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerard97 Bekijk bericht
    Hallo,
    Kan iemand mij vertellen of je een aandelenportefeuille met kleine participaties in een bepaald bedrijf kunt behouden wanneer je opdrachten uitvoert (bij de big4) voor dat bedrijf in kwestie of een concurrent ervan?
    Alvast bedankt!
    Op zich zijn er bepaalde voorwaarden waarbij je soms aandelen kan behouden. Hangt er onder meer vanaf of je audit services levert aan dat bedrijf, een "covered person" bent etc.

Moet zo'n dingen sowieso registreren en bespreken met je overste, daartegen zondigen is het laatste dat je wilt doen.
    Xbox Live en PSN: Acer113 Steam: W!mpix
    3DS (en pokémon) Friendcode: 2337-3116-3417

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb onlangs gesolliciteerd (februari) voor een technische lead functie bij deloitte. Nadat ze een maand niks hadden laten horen kwamen ze ineens boven. Voor de spanning en om eens te zien wat ze gaven toch maar eens gaan horen (maar niet onmiddelijk de interesse). 3 weken later ineens toch terug nieuws nadat ik daar toch 3 gesprekken heb moeten doen, dat men een volgende gesprek wou. Toen was corona dus was dit via telefoon. Ik dacht ok, maar toen was ik al afgeknapt. Daarna terug 2 weken er tussen, kwam men terug af, van ja wij hebben een tijdelijk stop maar als je een project hebt mag je wel beginnen, mogen we je al voorstellen bij een klant. Ik dacht ok I don't care. Een week later terug telefoon van aah ja ge moogt met degene boven een director spreken en wij zouden al een interview willen doen met de klanten. Ik dacht van ja ik zit toch mij thuis wat te vervelen we kunnen wel wat spanning gebruiken. Nu ja dat is ondertussen weer een maand later en heb toch al eens naar de recruiter gestuurd van hoe zit het ermee, kreeg ik het antwoord we zijn er mee bezig. Weten jullie of dit normaal is? Moet wel zeggen de functie heeft wel mijn interesse gewekt door de klant. Maar ja ik heb het gevoel dat ze me toch hard aan het lijntje houden of is dit volledig normaal?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarschijnlijk willen ze eerst een officiële go van die klant, dat kan wel even duren. De bench zal tegenwoordig wel al redelijk vol zitten dus ze willen waarschijnlijk zekerheid. Bij mij was het een aantal jaar geleden in 2 weken op orde, ze hadden mij gebeld, week erna 3 gesprekken op 1 namiddag, dag erna telefoon met voorstel en vrijdag contract tekenen. Ik had natuurlijk wel aangegeven dat ik nog een andere optie had en snel wou beslissen ;-). Recruitment werkt ook meestal voor meerdere service lines (sap,crm,..) en het management is daar de drijvende factor. Heb je een director die met 101 projecten bezig is zal dat wat trager gaan dan bij een director dedicated op 1 project waar ze een open positie voor u zien.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag een mail gehad van KPMG dat de starters pas 1 december starten door corona om een kwalitatieve en veilige onboarding te garanderen. Gebeurt dit bij andere big four ook? Zelf vraag ik mij af of dit effectief 'veiliger' is dan in september starten en ondertussen is de tijd tot december soort van verspilde tijd voor starters. Bij het starten moet de opleiding plots sneller afgewerkt worden dan andere jaren en daarna komt er meteen busy season aan, benieuwd hoe dat gaat gaan.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik vermoed dat KPMG aan het anticiperen is op de economische klappen die er nog zullen komen daarmee.

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik kan het wel verstaan dat ze de onboarding uitstellen. Ze anticiperen eerder op de beslissing om personeel tot het eind van het jaar zoveel mogelijk van thuis te laten werken. Je kan in die omstandigheden echt geen juniors begeleiden. Ze zullen dan waarschijnlijk in december een aantal weken opleiding voorzien (wat eventueel wel van thuis kan via teams/zoom/skype) om dan na het kerstverlof in januari effectief op te starten.
    De andere 3 spelers zullen vermoedelijk wel volgen.
    Heb van ex-collega's (niet KPMG) vernomen dat er 11 juniors tijdens de lockdown ontslagen geweest zijn, enerzijds omdat de cijfers over gans de boîte heen minder waren maar ook omdat het niet haalbaar is die mensen vanop afstand aan te sturen.

Stages werden stopgezet, misschien willen ze mensen de kans geven hun stage tijdens de zomermaanden of begin van het academiejaar in te halen.

Anderzijds zal de business ook wel moeilijker aan projecten geraken en zullen lopende projecten worden herbekeken door de klant. Lang niet elke business line zal die schokken direct voelen maar doordat ze de impact doortrekken gelden strategische beslissingen voor iedereen.
    Ik werk nu zelf als freelancer, ik voel de crisis totaal niet omdat ik alleen opereer en een ruime kennis/basis heb waardoor ik op zoveel vlakken kan ingezet worden. Maar zo'n projecten/auditfees vormen een grote hap in het jaarbudget, als men dat dit jaar nog wel rechttrekken, dan zal dat het eerste zijn waarop men zal besparen. Ik ben bij mijn huidige klant volop bezig met het herwerken van de budgetten en op zoek naar mogelijke besparingen, auditfees worden heronderhandeld en big four advisory project wordt vanaf vandaag abrupt stopgezet zonder enige deliverable.
    Everybody wants to be hollywood
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Markowitz Bekijk bericht
    Vandaag een mail gehad van KPMG dat de starters pas 1 december starten door corona om een kwalitatieve en veilige onboarding te garanderen. Gebeurt dit bij andere big four ook? Zelf vraag ik mij af of dit effectief 'veiliger' is dan in september starten en ondertussen is de tijd tot december soort van verspilde tijd voor starters. Bij het starten moet de opleiding plots sneller afgewerkt worden dan andere jaren en daarna komt er meteen busy season aan, benieuwd hoe dat gaat gaan.
    Welke afdeling? Mijn startdatum bij KPMG is nog niet verschoven

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GoingUp Bekijk bericht
    Welke afdeling? Mijn startdatum bij KPMG is nog niet verschoven
    Audit

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik volg al een tijdje mee, maar zou advies kunnen gebruiken van, hopelijk, een mede-forumlid die hetzelfde heeft meegemaakt.

Momenteel werk ik als Senior Consultant bij 1 vd Big 4 en promoveer ik in september naar Manager (99,9% bevestigd).

Tijd geleden werd ik gecontacteerd door een MBB en na 2 succesvolle (wel intensieve) rondes heb ik een offer gekregen om vanaf 2021 te starten (omwille van de Corona crisis stellen ze onboarding even uit).

Nu, het probleem: het bedrijf (MBB) in kwestie neemt geen profielen aan vanaf Manager niveau gezien de 'fit' en manier van werken sterk verschilt voor nieuwkomers vanuit industrie, Big 4 etc. en ik zou dus als Senior Associate worden aangeworven om in 1,5-2 jaar door te groeien naar Manager.

In dezelfde tijdsframe zou ik bij mijn huidige werkgever, Big 4, Senior Manager kunnen halen (ik zit in de fast track poule voor Partner).

Nogal een dilemma dus. Iemand gelijkaardige ervaring?

Tags for this Thread

Regels voor berichten