Discussie: Big Four - Deel 2

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Met een wagen verlies je daar ook kostbare tijd mee hoor. Ik denk dat ze ook niet echt inzitten met tijd van een stagiair. Dus nee, ik heb enkel weet van onkostenvergoedingen bij big 4 voor stagiairs.

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Inderdaad geen wagen, wel onkostenvergoeding. Bij verplaatsing gebruikt de stagiair eigen wagen/openbaar vervoer al dan niet met tussenkomst collega die de stagiair ergens oppikt/ carpoolen.

Maar stages liggen op dit moment evenzeer stil. Het is niet doenbaar om stagiairs op afstand aan te sturen.
    Everybody wants to be hollywood

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Klopt zeker maar ik zag dat op een vacature dat PwC een bedrijfswagen bood aan stagiairs, vandaar de vraag.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De ronde gaat dat er bij de big four een mail rond gaat waarin iedereen gevraagd wordt om zijn/haar overuren de komende 5 weken te gebruiken om 1 dag per week verlof te nemen. Indien je niet genoeg overuren hebt vragen ze zelfs om je jaarlijks verlof te gebruiken. Ik vraag mij af in hoeverre dit 1. Wettelijk is en 2. Een goed gegronde reden heeft aangezien bv in audit de fees vastgelegd zijn.

Graag jullie kennis en meningen.

Bedankt!

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DPC Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De ronde gaat dat er bij de big four een mail rond gaat waarin iedereen gevraagd wordt om zijn/haar overuren de komende 5 weken te gebruiken om 1 dag per week verlof te nemen. Indien je niet genoeg overuren hebt vragen ze zelfs om je jaarlijks verlof te gebruiken. Ik vraag mij af in hoeverre dit 1. Wettelijk is en 2. Een goed gegronde reden heeft aangezien bv in audit de fees vastgelegd zijn.

Bedankt!
    Het is niet wettelijk, men kan u niet verplichten maar men rekent echt wel op die solidariteit. Dit omdat men rekent als groep wat verliezen te moeten slikken en omdat er achterstallige betalingen kunnen volgen.
    Ik vind het ook absurd, volle kwartaalbtw, voor mijn excollega’s komt dat neer op dagen onbetaald overuren kloppen om 5 dagen te zitten nietsen thuis (of op uw verlofdag te werken). Vind het absurd dat ze geen onderscheid maken tussen de verschillende subservice lines, voor sommigen is het nu echt wel busy season. Maar het is dat of stuk tijdelijke werkloosheid en men wil dat solidair aanpakken. Nooit verwacht zulke taferelen in de big four te zien :/.

Vriend werkt binnen 1 van strategische management consulting boîtes. Daar zijn er vandaag effectief stuk of 50 consultants op tijdelijke werkloosheid gezet omdat projecten door klanten worden stilgelegd. Rest wordt ook uitdrukkelijk gevraagd 5 dagen verlof te nemen. Zijn specifieke subservice line is voorlopig niet geïmpacteerd, zij mogen wel gewoon verderwerken van thuis uit. Maar zij vrezen voor de sales de komende periode.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DPC Bekijk bericht

Bedankt!
    Tuurlijk is dat niet wettelijk.

Maar ja, stel dat je zegt bol af ik zet ze niet in. Weet niet of je dan nog een job hebt binnen maand of 3.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beeldbuis Bekijk bericht
    Tuurlijk is dat niet wettelijk.

Maar ja, stel dat je zegt bol af ik zet ze niet in. Weet niet of je dan nog een job hebt binnen maand of 3.
    Er wordt zeker binnen finance wel nog volop gerekruteerd hoor. Ik krijg nog regelmatig aanbiedingen. Vandaag nog telefoon gekregen van een big 7 om op gesprek te komen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamxenon Bekijk bericht
    Profiel:
    - masterjaar HW, Business Information Mgmt aan KU Leuven (op schema voor magna cum laude)
    - momenteel doe ik een internship gecombineerd met mijn masterjaar bij KPMG in Technology Advisory
    - tijdens bachelor ook een aantal internships/studentenjobs gedaan bij kleinere bedrijven
    - geen link met studentenverenigingen, omdat ik ook nog sport op regionaal niveau

Is BIG4 het hoogst haalbare met mijn profiel? MBB te hoog gegrepen?

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
    Update: geen interviews gekregen bij McK en BCG. Bain is niet verplicht om te antwoorden. Ik ga wellicht niet verder solliciteren bij iets lagere management consultancy firms.

In de plaats ga ik me toespitsen op Technology consultancy waarschijnlijk.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Tags for this Thread

Regels voor berichten