Discussie: Big Four - Deel 2

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het vermindert vooral het aantal ingangsexamens voor het IAB. Meesten doen fiscale hogeschool terwijl ze aan het werk zijn.
    Is het een plus, ergens wel (iets hoger brutoloon (+-100 EUR), goed op CV), maar zeker geen must.

Ik heb fiscale hogeschool gedaan in mijn 2de en 3de jaar bij de big four. Volledig gefinancierd door werkgever + extra dagen verlof.
    En hoe belangrijk is dat IAB? Hoeveel behalen er dat en wat is het nut ervan? Ik heb al wat op de site gekeken en ziet er redelijk wat werk uit met stage enzo maar echt wijzer word ik niet van die onoverzichtelijke site

iTrader
    0
    Gebeurd het soms dat mensen rapper carrière maken dan het standaard traject?
    vb PwC:
    2j Junior
    3j Senior
    3j Manager

iTrader
    0
    Ja, dit noemt fast tracking.
    Maar gezien er nogal afgeweken wordt van de 9-5 standaard bij de big4, vermoed ik dat het best moeilijk is om in een fast track te raken.
    Laatst gewijzigd door Nineshots; 9 juli 2019 om 07:28

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roebels Bekijk bericht
    Gebeurd het soms dat mensen rapper carrière maken dan het standaard traject?
    vb PwC:
    2j Junior
    3j Senior
    3j Manager
    Ja, dat gebeurt. Als je echt goed bent en er is een tekort aan seniors of managers op jouw afdeling kan het.

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meeuwerd Bekijk bericht
    En hoe belangrijk is dat IAB? Hoeveel behalen er dat en wat is het nut ervan? Ik heb al wat op de site gekeken en ziet er redelijk wat werk uit met stage enzo maar echt wijzer word ik niet van die onoverzichtelijke site
    Hangt ervan af waar je uzelf op termijn ziet. Binnen big four wordt director/vennoot moeilijk zonder IAB. Maar hoeft het zo zot zelf niet te zien, binnen de accountancy kantoren (groot of klein) liggen ze aan uw voeten als je uwen titel hebt. Je kan zelf zelfstandig beginnen of als zelfstandige in een kantoor aan de slag gaan.
    In middelgrote kantoren is het vaak zelf al een vereiste om van senior naar manager door te groeien. En ik vind dat eigenlijk nog niet zo zot. Want ik merk wel het kennis en maturiteitsverschil tussen iemand die de titel heeft en wie niet. Logisch want teneinde de titel te behouden moet je jaarlijks permanente vorming volgen, je blijft verbonden met een kennisinstituut dus je blijft automatisch up to date.
    En dat gaat vaak ook wel diegene zijn die uit zichzelf de talrijke interne updatemailings and magazines gaan doornemen .

Zie je een accountancy kantoor als een springplank om erna ergens intern aan de slag te gaan als accountant/controller/finance manager of zelf in een kleiner kantoor zonder de ambitie er een leidinggevende positie op te nemen, dan heeft het weinig zin er tijd in te steken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big4vraagje Bekijk bericht
    Ik hoor van mensen dat de lonen na 3 jaar nog steeds hetzelfde zijn bij de big4... 2100-2250 bruto met dezelfde voordelen. Dat is toch vreemd dat er na 3 jaar nog steeds geen evolutie zit in de verloning als je minstens de indexering in rekening neemt?
    Dan wil ik toch wel eens weten waar je dat haalt . Iedereen krijgt jaarlijks opslag, zeker de eerste jaren voel je die goed.
    Maar er zijn natuurlijk wel verschillen tussen de service lines en bachelor/master/manama. Dus als de ene gestart is aan 2200 bruto en de andere aan 1900 bruto in een ander domein, dan zal die laatste misschien inderdaad na 2 jaar op niveau van de eerste zitten. Maar dan vergelijk je appelen met peren.
    Everybody wants to be hollywood

iTrader
    0
    Dan wil ik toch wel eens weten waar je dat haalt . Iedereen krijgt jaarlijks opslag, zeker de eerste jaren voel je die goed.
    Hij bedoelt de starterslonen. Een starter die in 2019 start, krijgt exact hetzelfde brutoloon als iemand die in 2016 gestart is.
    Volgens zijn bron dan toch

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Hij bedoelt de starterslonen. Een starter die in 2019 start, krijgt exact hetzelfde brutoloon als iemand die in 2016 gestart is.
    Volgens zijn bron dan toch
    Feit, maar bij EY zijn ze dit jaar aanzienlijk opgetrokken voor de schoolverlaters die nu na de vakantie zullen starten. De nieuwe loonschalen zouden mee verwerkt zijn in de jaarlijkse opslag die het bestaand personeel eind augustus gecommuniceerd krijgt.

iTrader
    0
    Feit, maar bij EY zijn ze dit jaar aanzienlijk opgetrokken voor de schoolverlaters die nu na de vakantie zullen starten. De nieuwe loonschalen zouden mee verwerkt zijn in de jaarlijkse opslag die het bestaand personeel eind augustus gecommuniceerd krijgt.
    Ben benieuwd

Gothrek's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big4vraagje Bekijk bericht
    Weet iemand of starters bij de big 4 nog steeds vertrekken naar het buitenland voor opleidingen? Waar gaat Deloitte naartoe? PwC, EY en KPMG? Zijn dat enkel audit starters die dat doen?

Alvast bedankt.
    Voor zover ik weet gaan de juniors van Deloitte naar London voor een 3tal weken. Toch binnen consulting.
    ._.

iTrader
    0
    Vraagje

Ik ben een afgestudeerde bachelor Accountantcy Fiscaliteit en ik heb gesolliciteerd bij EY ACR.
    Na mijn laatste gesprek ebben ze mij gezegd dat ze me eerder in het auditteam zien passen en dat ik daar nog eens op gesprek kan gaan.

Zou ik aangeven dat ik toch echt op de ACR afdeling wil beginnen of zou ik toch audit een kans geven?

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big4yesorno Bekijk bericht
    Vraagje

Ik ben een afgestudeerde bachelor Accountantcy Fiscaliteit en ik heb gesolliciteerd bij EY ACR.
    Na mijn laatste gesprek ebben ze mij gezegd dat ze me eerder in het auditteam zien passen en dat ik daar nog eens op gesprek kan gaan.

Zou ik aangeven dat ik toch echt op de ACR afdeling wil beginnen of zou ik toch audit een kans geven?
    Heb je dan iets specifiek gezegd waarop ze die conclusie getrokken hebben? Was dat in kantoor Antwerpen, zo ja mag je altijd mij een PM sturen. Kan er wel eens met onze director/partner over praten en uw motivatie toelichten, zijn heel open aanspreekbare mensen.

Je kan natuurlijk ook altijd effectief op gesprek gaan bij audit en voor jezelf dan uitmaken welk van de 2 jou het meest aanspreekt. Ga je jouw motivatie misschien ook beter kunnen overbrengen.

We zoeken sowieso nog juniors, zou niet vrezen dat je eventueel te laat zou zijn.

iTrader
    0
    Ik zou graag na mijn master HW finance & risk starten bij een big four en dan voornamelijk in de consulting . Om mijn slaagkansen te vergroten lijkt mij een stage bij een onderneming die ook in de consulting zit een groot pluspunt op mijn cv. Nu vraag ik mij af of ze bij de big 4 stagiaires aannemen binnen de consulting en welke bedrijven er nog zoal bestaan in de consultancy wereld buiten de big 4 waar ik eventueel stage kan doen.
    Alvast bedankt.

Atariani's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vraagje voor big four management consultants: hoeveel flexibiliteit hebben jullie qua thuiswerken? Zitten jullie elke dag de hele dag bij de klant of op kantoor, of is er een mogelijkheid om elke week een dag of twee thuis te werken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?

Atariani's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ter verduidelijking: ik heb het over senior level.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?

Pagina 161 van 161 Eerste ... 61111151157158159160161

Tags for this Thread

Regels voor berichten