Discussie: Big Four - Deel 2

Gothrek's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GoingUp Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Okee bedankt! Gothrek, heb jij ook gekozen voor Deloitte volgens je gevoel?

Iemand anders die me kan helpen voor de andere 2?
    Ik ben als senior hire binnen gekomen en eigenlijk niet gesolliciteerd bij de andere. Deloitte sprak mij enorm aan, dus zeker op gevoel verder gegaan. Nog geen spijt van gehad
    ._.

iTrader
    0
    Ik ben benaderd door een UK recruitment bureau voor de vacature monitor Deloitte I (Senior) Consultant Strategy I Life Sciences. Ik heb eens gebladerd door het forum en vond de voorwaarden van 4 jaar geleden.
    Wat zijn ze anno 2019? Ik ben bio-ir en heb 3,5j ervaring in een consulting bedrijf en zit aan 2900 met alle voordelen.

Kan ik mikken op 3500 bruto? Wat zijn de nettovoordelen en welk type wagen kan ik kiezen?

Gothrek's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topgear Bekijk bericht
    Ik ben benaderd door een UK recruitment bureau voor de vacature monitor Deloitte I (Senior) Consultant Strategy I Life Sciences. Ik heb eens gebladerd door het forum en vond de voorwaarden van 4 jaar geleden.
    Wat zijn ze anno 2019? Ik ben bio-ir en heb 3,5j ervaring in een consulting bedrijf en zit aan 2900 met alle voordelen.

Kan ik mikken op 3500 bruto? Wat zijn de nettovoordelen en welk type wagen kan ik kiezen?
    Qua auto zal je kunnen kiezen uit Audi A4, BMW3, Mercedes C klasse. Zelfs als Consultant level2 kom je hiervoor in aanmerking. Normaal zou je met je ervaring toch als Sr Consultant moeten kunnen starten. Qua loon stuur ik je wel even PB.
    ._.

iTrader
    0
    Hoe kleden audit starters zich eigenlijk? Wordt er verwacht dat je elke dag een kostuum (zonder das) draagt?

Tijdens de selectieprocedure waren alle starters altijd in kostuum, en de mensen die er al werken die ik gezien heb waren ook allemaal in kostuum. Dit waren wel managers dus ik vraag me af welke dresscode er is voor starters?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomas987 Bekijk bericht
    Hoe kleden audit starters zich eigenlijk? Wordt er verwacht dat je elke dag een kostuum (zonder das) draagt?

Tijdens de selectieprocedure waren alle starters altijd in kostuum, en de mensen die er al werken die ik gezien heb waren ook allemaal in kostuum. Dit waren wel managers dus ik vraag me af welke dresscode er is voor starters?
    Ja dit wordt verwacht, ook als je op kantoor zit. Enkel op vrijdag durft men het kostuum wel eens thuis laten. De meeste hebben ook een das op reserve in de auto liggen.

iTrader
    0
    Een tijdje terug eens in Zaventem binnen geweest bij Deloitte, het viel me toch op dat de meesten toch gewoon casual chic uit zagen en niet in kostuum.

EagleEye's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Een tijdje terug eens in Zaventem binnen geweest bij Deloitte, het viel me toch op dat de meesten toch gewoon casual chic uit zagen en niet in kostuum.
    Niet iedereen werkt dan ook bij Audit

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EagleEye Bekijk bericht
    Niet iedereen werkt dan ook bij Audit
    Wat bedoel je hiermee? Dat een kostuum dragen juist enkel wordt verwacht bij Audit of dat zij juist enkel degene zijn waar casual chic wordt gedragen?

Ik dacht toch ook dat een hemdje dragen toch acceptabel is in de BIG 4 als je niet op klantenbezoek moet?

EagleEye's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartjevandestar Bekijk bericht
    Wat bedoel je hiermee? Dat een kostuum dragen juist enkel wordt verwacht bij Audit of dat zij juist enkel degene zijn waar casual chic wordt gedragen?

Ik dacht toch ook dat een hemdje dragen toch acceptabel is in de BIG 4 als je niet op klantenbezoek moet?
    Ik bedoel daarmee dat - gemiddeld genomen - iemand in Audit eerder een kostuum gaat dragen dan iemand in Digital bijvoorbeeld... It's a big company. De dress code hangt er sterk vanaf in welk team je terechtkomt. Er zijn een paar basisregels (korte broek, hawai-hemden en teenslippers moet je nergens proberen), maar er is geen strikte dress code voor heel het bedrijf.

Je moet je ook durven afvragen, als je hippe designs en agile en devops gaat verkopen als technische consultants, hoe geloofwaardig je overkomt naar klanten als heel het team in zwart pak met das afkomt. Dan ga je niet veel verkocht krijgen vrees ik.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EagleEye Bekijk bericht
    Ik bedoel daarmee dat - gemiddeld genomen - iemand in Audit eerder een kostuum gaat dragen dan iemand in Digital bijvoorbeeld... It's a big company. De dress code hangt er sterk vanaf in welk team je terechtkomt. Er zijn een paar basisregels (korte broek, hawai-hemden en teenslippers moet je nergens proberen), maar er is geen strikte dress code voor heel het bedrijf.

Je moet je ook durven afvragen, als je hippe designs en agile en devops gaat verkopen als technische consultants, hoe geloofwaardig je overkomt naar klanten als heel het team in zwart pak met das afkomt. Dan ga je niet veel verkocht krijgen vrees ik.
    Makes sense. Ik dacht ook dat voor bepaalde functies de consultants werden vergoed met een representatievergoeding voor de aankoop en droogkuis van kostuums. Dan lijkt het mij ook vanzelfsprekend dat men op z'n minst verwacht dat je niet casual komt opdagen in dat geval.

Het zal dus inderdaad sterk verschillen in welk departement je terecht komt.

iTrader
    0
    Ik start in september bij EY. Als starter zal ik een Audi a1 krijgen. Iemand een idee of je een poolwagen krijgt of een nieuwe wagen? Aangezien de nieuwe A1 toch wel een stuk ruimer is...
    Laatst gewijzigd door LimaHA; 19 april 2019 om 19:09

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LimaHA Bekijk bericht
    Ik start in september bij EY. Als starter zal ik een Audi a1 krijgen. Iemand een idee of je een poolwagen krijgt of een nieuwe wagen? Aangezien de nieuwe A1 toch wel een stuk ruimer is...
    De nieuwe maar ik vrees dat er niet voor iedereen eentje zal klaarstaan (afhankelijk van dealer die dit moet klaarspelen). Je krijgt dan wel eerst een tijdelijke (nieuwe) clio of iets gelijkaardig en daarna een poolwagen maar dit kan dat wel evengoed een oude a1 zijn of een dikkere poolwagen van een senior.

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LimaHA Bekijk bericht
    Ze maken eerst de pool leeg. Dan bekijken ze hoeveel gepromoveerde juniors een seniorwagen hebben besteld en welke A1’s ze daarvan in de pool verwachten, daar voorzien ze tijdelijk een huurwagen. De rest wordt nieuw besteld.

Van onze juniors had in september 2018 niemand een nieuwe wagen gekregen.

Het zijn meestal de auditors die pas in oktober starten en die het meest zichtbaar zijn op de baan, die nieuwe wagens krijgen.
    Everybody wants to be hollywood

iTrader
    0
    Beste,

Momenteel werk ik voor KPMG Meijburg in Nederland op de indirect Tax afdeling. Toevallig krijg ik veel vraagstukken gerelateerd aan Indirect Tax vanuit KPMG België. Als ik de vacatures lees snap ik het nu waarom wij de vraagstukken van KPMG België moeten oplossen. Het is mogelijk om met normaal rechten, economie of communicatie kan starten als indirect tax consultant. In Nederland is het verplicht om fiscaal recht te hebben.

Het lijkt mij echter geweldig om te werken en wonen in Antwerpen en om die reden heb ik gezocht naar beschikbare vacatures. Hierbij kwam ik de volgende vacature tegen.

Mijn vraag hierbij is of de Frans taal een verplicht vereiste is voor de functie. Wat is tevens een goede indicatie van salaris en auto?( ik heb 2 jaar werkervaring en een vervolg opleiding afgerond van 2 jaar na mijn master fiscaal recht) Is het mogelijk om in België ook te opteren voor een zogeheten 30% faciliteit ( regeling voor expats wat leidt tot het betalen van minder Inkomstenbelasting).

iTrader
    0
    Overigens mag ik geen link posten gezien mijn account zojuist is gemaakt. Het gaat om de vacature KPMG Antwerpen senior indirect tax advisor.

Pagina 158 van 160 Eerste ... 58108148154155156157158159160 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten