The Yeti's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Iedereen heeft een stagejaar voor zover ik weet. Of je nu nieuw binnen komt, van een andere FOD komt, maar ook als je bvb veranderd van niveau (van C naar B of van B naar A). Nu er zijn misschien uitzonderingen ofzo, maar ik ken ze alleszins niet...
    Kiekendief

iTrader
    0
    Komt van Selor en fedweb

Vaak hoef je niet over het vereiste diploma te beschikken, maar volstaat je benoeming in het niveau van de openstaande job, met uitzondering van beschermde beroepen (zoals arts). Je kan ook deelnemen als je een bevorderingssprocedure succesvol afgerond hebt naar het niveau van de openstaande job. Als er ervaring gevraagd wordt, moet je deze kunnen voorleggen in je cv.

Op die manier ga je als federaal ambtenaar naar de nieuwe job. Je hoeft geen stage te lopen en je behoudt je voordelen. Je bent ook vrijgesteld van de testen van de generieke screening (module 1) binnen de standaard screening en binnen de procedures van interne markt worden deze testen niet georganiseerd.

Het toepassingsgebied van de interne mobiliteit ligt vast in de wet (KB van 15 januari 2007). Belangrijk om weten is dat personeelsleden van de NMBS, de federale politie, de griffies en parketten evenals de beroepsmilitairen geen deel uit van dit toepassingsgebied, net zomin als vast benoemde ambtenaren van gemeenschappen, gewesten of lokale overheden (tenzij anders vermeld in de jobomschrijving).

iTrader
    0
    via Federale mobiliteit ben je reeds benoemd dus dien je geen stagejaar te doorlopen ( je zal wel alle opleidingen met de andere stagairs volgen). Enkel als je al werkt bij dezelfde FOD en terug binnenkomt via Selor zoals ik nu bezig ben, ik dien nog wel terug stage te doen omdat ik niet via interne mobiliteit van FOD Financiën heb gesolliciteerd.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Yeti Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je hebt sowieso één jaar stage.
    Als je via Federale mobiliteit naar een andere FOD gaat heb je helemaal geen stage evenals als het in het kader van een promotie is.
    Waar haalt u dat vandaan?

SAMARITAN013's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat dacht ik ook...
    ***** All are born nude and buried in their fully Sunday clothing. Sign of times? *****

The Yeti's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wel straf want ik ken mensen die van een andere FOD kwamen en een jaar stage hadden Ik ken ook mensen die van C naar B gegaan zijn en een jaar stage hebben... Maar het kan zijn dat het er vanaf hangt of je intern of extern terug binnen komt. Zoals ik zei, het kan zijn dat er uitzonderingen zijn, maar ik ken ze niet
    Veel maakt het ook niet uit, want die stage is toch maar een formaliteit voor het grootste deel
    Kiekendief

iTrader
    0
    Waren dan contractueel bij andere FOD?

SAMARITAN013's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je kan inderdaad kiezen of je intern (met uw benoemingsbesluit ) en dus zonder stage of extern (met je diploma) en dus met stage binnenkomt.
    Voor sommige benoemde ambtenaren die geen of weinig ziektedagen over hebben (door bijvoordeeld een ongeval en een lange revalidatie) kan het voordeliger zijn om extern binnen te komen en zo alweer een nieuw contingent ziektedagen bekomen.
    Hoe het dan zit ( voor extern binnenkomen) met de geldelijke anciënniteit van de voorgaande diensten bij de FOD, weet ik niet.
    Ik veronderstel dat je dan weer alles moet bewijzen, hetgeen niet hoeft als je intern kiest binnen te komen want dan neem je je bekomen anciënniteit automatisch mee.
    ***** All are born nude and buried in their fully Sunday clothing. Sign of times? *****

iTrader
    0
    Douches zijn er niet op Zaventem, althans niet voor personeel van de douane, noch op brucargo noch op de luchthaven zelf.
    Van de bewaakte fietsparking heb ik ook nog nooit gehoord. De tijd dat ik op passagiers stond werden de fietsen gewoon in de gang van de kleedkamers geplaatst. Eveneens op brucargo werden deze ergens ten burele gezet waar men plaats vond.

Pagina 338 van 338 Eerste ... 238288328334335336337338

Regels voor berichten