iTrader
    0
    Ook stress gerelateerde vragen gaat ge vaak terugvinden.

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

SAMARITAN013's schermafbeelding
    iTrader
    0
    OEI, stressy !!!!
    ***** All are born nude and buried in their fully Sunday clothing. Sign of times? *****

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kalimando Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wow, wat een welkom en vooral wat een manier om een simpele vraag met ja of neen te beantwoorden,zo te lezen hebt u een attitude,scheert u altijd iedereen over dezelfde kam? Als criminoloog zou u toch beter moeten weten.Wie zegt dat ik meteen een wapen moet hebben,wie zegt dat ik teleurgesteld ben?Bent u madame solleil?
    Duizendmaal sorry voor de vraag.WAT EEN SFEERTJE!!!!!!
    Jij bent wel degene die hier al gezegd heeft dat je het wat gehad hebt met administratie en naar het speurwerk wil.

Als iemand u dan zegt dat je dat niet mag kiezen is die persoon niet dienstbaar.

Het maakt zelfs niet uit hoeveel ervaring binnen douane je had in het verleden. Je komt nu binnen aan de zelfde spelregels als de rest. Dus niemand sloeg de bal hier mis in z'n antwoord. Ook jij zal niet kunnen kiezen op welke dienst je terecht komt.

De kans op veel administratie is zeer groot. Je kan op een regiekamer of controleregie terecht komen, 100% bureauwerk, maar zelfs in de eerstelijns terrein diensten is vaak 50 tot 75% van je job administratief werk. Dat is nu eenmaal iets waar je je beter van bewust bent.
    De 20ste nieuweling op een dienst die daar met een lip tot op de grond zit te klagen en eens opgeleid alweer z'n ontslag geeft, kan nu eenmaal op minder begrip rekenen van de collega's dan de eerste. En zeker de louter administratieve diensten hebben op dat vlak echt hun deel al wel gehad de voorbije jaren.

Naar mijn gevoel solliciteer je voor de foute job. Als je doel echt speurwerk is, is dat eigenlijk naar de opsporingsdiensten dat je wil. Als je binnenkomt als shifter is dat geen optie, want zij werken niet in shift. Je hangt meerdere jaren vast aan shiften, dus sowieso meerdere jaren dat je niet zal kunnen doen wat je wil en zelfs niet zal kunnen meedoen aan interne mobiliteit richting je ideale job.
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

iTrader
    0
    @ Guazala... Ik ga akkoord met je post. De laatste zin lijkt me echter niet volledig juist.
    Ziehier de tekst van SELOR: Wanneer je start in de functie zal je gedurende een periode van 4 jaar geen recht op mutatie/interne mobiliteit kunnen uitoefenen
    (tenzij voor shiftfuncties), overeenkomstig artikel 25 van het Koninklijk besluit tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën. Je wordt benoemd nadat je de stageperiode met succes hebt vervuld. Als je al ambtenaar bent op hetzelfde niveau dan de selectie en je werkt nog niet voor de rekruterende instelling, moet je geen stage meer doen.
    ***** All are born nude and buried in their fully Sunday clothing. Sign of times? *****

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SAMARITAN013 Bekijk bericht
    @ Guazala... Ik ga akkoord met je post. De laatste zin lijkt me echter niet volledig juist.
    Ziehier de tekst van SELOR: Wanneer je start in de functie zal je gedurende een periode van 4 jaar geen recht op mutatie/interne mobiliteit kunnen uitoefenen
    (tenzij voor shiftfuncties), overeenkomstig artikel 25 van het Koninklijk besluit tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën. Je wordt benoemd nadat je de stageperiode met succes hebt vervuld. Als je al ambtenaar bent op hetzelfde niveau dan de selectie en je werkt nog niet voor de rekruterende instelling, moet je geen stage meer doen.
    Als je aangeworven bent als shifter mag je de eerste jaren niet uit de shiften stappen.

iTrader
    0
    @Guazala In de filmpjes die mensen moeten overhalen om te solliciteren zijn alleen spannende jobs te zien ( maritieme, hondenbrigade, opsporingen...)
    Was in 2013 ook zo toen ik solliciteerde... Ik kan begrijpen dat er nieuwelingen ontgoocheld zijn, maar ze moeten doen zoals ons en wachten tot er vacatures voor hun gewenste dienst/job komen. En in de tussentijd veel leren over douanematerie en indien mogelijk toch goed gemutst naar hun werk gaan.
    ps ik wacht ook al 5,5 jaar op een job als hondengeleider...

Rubenowns's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je kan u niet voorbereiden op zo een test. Het is de bedoeling dat je gewoon eerlijk bent...
    Leugens daar pakken ze u sowieso op. Daar is die test voor gemaakt.

Dus gewoon met u hart antwoorden. Extreme stellingen zijn idd te vermijden maar als je echt zo denkt dan val je toch door de mand later in de test.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fugetive Bekijk bericht
    @Guazala In de filmpjes die mensen moeten overhalen om te solliciteren zijn alleen spannende jobs te zien ( maritieme, hondenbrigade, opsporingen...)
    Was in 2013 ook zo toen ik solliciteerde... Ik kan begrijpen dat er nieuwelingen ontgoocheld zijn, maar ze moeten doen zoals ons en wachten tot er vacatures voor hun gewenste dienst/job komen. En in de tussentijd veel leren over douanematerie en indien mogelijk toch goed gemutst naar hun werk gaan.
    ps ik wacht ook al 5,5 jaar op een job als hondengeleider...
    Ik begrijp dat ook hoor. Ik ben ook van de lichting van 2013. Dus ik heb dat filmpje destijds ook bekeken.

Maar degenen die hier op dit forum komen zijn nu toch al voldoende ingelicht over de realiteit. Dus zij zouden wel moeten weten waar ze aan beginnen en beseffen dat de kans op een louter administratieve job reëel is.

Wat niet wil zeggen dat ik het zelf geen toffe job vind. Als ge bereid zijt uzelf te verdiepen in douane- en accijnsmaterie en probeert om echt te begrijpen waar je mee bezig bent, is het echt wel boeiend, zelfs de administratieve kant.
    Ik vind het ook een voordeel dat je op termijn binnen dezelfde organisatie toch eens iets anders kan gaan doen. Ik zit nu een jaar op mijn tweede dienst binnen douane en ik doe een heel andere job dan de vorige, leer nog steeds elke dag bij.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Rubenowns's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guazala Bekijk bericht
    Ik begrijp dat ook hoor. Ik ben ook van de lichting van 2013. Dus ik heb dat filmpje destijds ook bekeken.

Maar degenen die hier op dit forum komen zijn nu toch al voldoende ingelicht over de realiteit. Dus zij zouden wel moeten weten waar ze aan beginnen en beseffen dat de kans op een louter administratieve job reëel is.

Wat niet wil zeggen dat ik het zelf geen toffe job vind. Als ge bereid zijt uzelf te verdiepen in douane- en accijnsmaterie en probeert om echt te begrijpen waar je mee bezig bent, is het echt wel boeiend, zelfs de administratieve kant.
    Ik vind het ook een voordeel dat je op termijn binnen dezelfde organisatie toch eens iets anders kan gaan doen. Ik zit nu een jaar op mijn tweede dienst binnen douane en ik doe een heel andere job dan de vorige, leer nog steeds elke dag bij.
    Uiteindelijk mits je slaagt voor interne mobiliteit kan je vroeg of laat toch naar een dienst die je wil. Een paar uitzonderingen zijn honden geleider en motards daar zoeken ze zo weinig mensen dat je echt bij de top van je selectie moet horen, als er als ze al een organiseren.

Ik heb geluk gehad in mijn traject en heb al op twee diensten gezeten waar ik echt graag naartoe wou. (Bewaking en maritieme brigade)

Je moet natuurlijk wel medisch, psychologisch gekeurd zijn en slagen voor uw wapen opleiding.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik snap eigenlijk niet dat mensen zich zorgen maken over de medische en psychologische screenings?

als je een normale, labiele, niet-agressieve, persoon bent, zou die psychologische test toch geen probleem mogen geven?
    en die medische test: het is niet alsof je fysieke proeven moet doen à la cooper-test of zo. als je zelf niet op de hoogte bent van fysieke of medische problemen, gaan ze u al serieus moeten verrassen om u af te keuren.

ik draag zelf óók een verte-bril, en dieptezicht heb ik volgens die test niet.
    qua persoonlijkheid ben ik een normale maar nogal introvert persoon.
    ik ben nu wél douanier op het passagiersteam op zaventem.

iTrader
    0
    @ Marcel : Met alle respect, maar daar zeg je het... jij bent reeds douanier.
    Ikzelf ben kandidaat - douanier en heb, zoals velen hier, reeds een serieus parcours moeten afleggen om uiteindelijk tot de twee laatste screenings toegelaten te worden.
    Bovendien zijn beide screenings eliminerend.
    Ik ben niet meer van de jongsten en mijn lichaam heeft reeds links en rechts wat slijtage... Mijn harde schijf neemt alles ook niet zo snel meer op.
    Daarom ben ik toch wat nerveus , voornamelijk voor de medische proef.
    Ik weet niet wat me te wachten staat en tracht via 'anciens' wat info in te winnen. Daarvoor dienen dergelijke fora toch... !?
    Ik zou het persoonlijk echt erg vinden, mocht ik in deze fase van de selectieprocedure afvallen en dat is de reden waarom ik inderdaad wat gezonde stress heb
    en een beetje nerveus ben.
    Ziezo, nu begrijp je misschien waarom mensen zich zorgen maken....

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ter info: ik heb óók het hele parcours moeten afleggen, maar ik had meer stress voor de tests van selor, dan voor die screenings. ik ben zélf ook geen 20 meer he

je verwacht er misschien te veel van? qua fysiek is het echt geen doorgedreven test hoor

iTrader
    0
    @ Marcel : Ik wou niet tegen je schenen stampen, hé...
    Ik wou gewoon mijn gemoedsstemming even verduidelijken.
    Hopelijk kunnen we ooit elkaar in perfect douane uniform de hand schudden op een of andere AADA actie ergens in het land.

Pagina 334 van 334 Eerste ... 234284324330331332333334

Regels voor berichten