marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    iets uitgebreidere ogen-test, voor de rest een vrij standaard bedrijfs-onderzoek, denk ik?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skripa Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik lees hier veel over examens , aanwervingen enz...

Maar kan er een "ancien" ook eens wat meer uitleg geven over een gemiddelde werkdag aan de haven of in de luchthaven.
    Hoe is de werkdruk, hoe saai of afwisselend is het, werksfeer enz...
    Even vraag herhalen na alle commotie van de laatste pagina's.

iTrader
    0
    Even een vraagje:

Wat zijn de rangen bij de Douane in Belgie? Ik weet dat het een systeem is van sterretjes en streepjes enz.. Maar betekenen ze? Wat zijn de graden/rangen en hoe heten ze (in de stijl van de politie? Of anders?) Kan iemand mij even een lijst geven. Ik vind er namelijk niets over op het internet (wikipedia bv.), terwijl ik dan de lijst van rangen van het Belgische leger, brandweer en Politie (lokaal en federaal) na 2 klikken heb gevonden. Iemand?

Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door Dzjengis Jan; Vandaag om 17:26

Rubenowns's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dzjengis Jan Bekijk bericht
    Even een vraagje:

Wat zijn de rangen bij de Douane in Belgie? Ik weet dat het een systeem is van sterretjes en streepjes enz.. Maar betekenen ze? Wat zijn de graden/rangen en hoe heten ze (in de stijl van de politie? Of anders?) Kan iemand mij even een lijst geven. Ik vind er namelijk niets over op het internet (wikipedia bv.), terwijl ik dan de rangen van het Belgische leger, brandweer en Politie (lokaal en federaal) na 2 klikken heb gevonden. Iemand?

Alvast bedankt.
    Platte zilveren strepen is D-niveau (agent)
    1 zilveren ster is C-niveau (inspecteur)
    1 gouden ster is B-niveau (hoofdinspecteur)
    1 gouden ster met platte gouden streep eronder is A niveau (commissaries)

En daarop heb je nog meerdere rangen die tussen de niveau's zitten.

Mijn baas bvb heeft 3 gouden sterren en een platte streep niveau adviseur (hoofdcommissaris)

Ik heb de rangen van vergelijkbare niveau's van de politie ernaast gezet.

Er is geen aspirant, stagair graad bij de douane.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SAMARITAN013 Bekijk bericht
    Wattman... ook bij Dr. Nsanze ?
    Ja idd!

iTrader
    0
    ik woensdag in Antwerpen bij dr Lecot

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skripa Bekijk bericht
    Even vraag herhalen na alle commotie van de laatste pagina's.
    kan je weinig mee aanvangen helaas met een antwoord omdat dat nu eenmaal enorm kan verschillen ts de verschillende diensten...
    Maar ja, het kan verdomd saai zijn voila

Soms kan het ook best wat druk zijn, maar ook dat varieert omdat je de ene shift met 2 zit, en de andere shift kan je met 6 zitten terwijl het bv twee keer een maandagnamiddag betreft.
    Veel start met de planning dus van het team. Als niemand verlof neemt, cursus heeft en niemand is eens ziek zit je gewoon met teveel bij ons op de bureau. Zit je daarentegen in de zomer met vele verloven, zijn er mensen die vertrekken, lang uit zijn etc, dan kan je weken/maanden op minimumbezetting draaien.
    Daarnaast ben je soms ook afhankelijk van andere diensten om werk te 'krijgen'. Andere diensten kunnen dan weer een ganse shift actief zelf zaken doen als ze dat zelf willen.

Heb nachtshiften van 12u gekend waarin ik alleen zat en ik 1 telefoon kreeg en twee opdrachtjes moest inplannen, heb 12 u shiften overdag gekend waarin ik 75mails stuurde, 20 opdrachten moest inplannen, moest bellen met FGP, team bewaking ondersteunde, een planning moest opstellen etc

Ook sommige andere diensten hebben soms urenlang niets te doen (en ja, andere standplaatsen etc zijn wellicht 8u06 op 8u06 pokkedruk bezig, …)
    Ik spreek alleen voor Zaventem dan.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kalimando Bekijk bericht
    Mag je dat dan niet kiezen? Ik bvb heb het wel gehad met administratie,ik wil op het terrein gaan speuren.
    nee, je mag niet kiezen en heb het intussen wel gehad met alle nieuwkomers de laatste jaren die al van dag één met een lang gezicht bnkomen op de regiekamer, teleurgesteld zijn dat ze niet meteen een wapen in hun pollen krijgen bij wijze van spreken en op het einde van dag 1 al een uitgebreide mail hebben gestuurd naar bazen om meteen naar een andere dienst te willen;
    Dus hopelijk heb jij wel de attitude om desgevallend je teleurstelling te verstoppen en er het beste van te maken moesten ze je op selectie of regiekamer plaatsen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kalimando Bekijk bericht
    Het is niet de eerste keer op dit forum dat zogezegde anciens de bal mis slaan gewoon omdat ze de achtergrond niet weten van de mensen die gewoon om uitleg vragen, ik bvb ben een ex-douanier maar dat was 20 jaar geleden,mijn ervaring strekt zich van anti-fraude tot veiligheidsonderzoeken, juist ja , dat onderzoek dat jullie allen moeten ondergaan voor jullie dat badgke kunnen krijgen.Mijn ervaring zegt dat als je kan werken waar je dat graag doet de return veel groter is dan als je tegen je zin iets moet doen, vandaar mijn vraag.
    Hoelang ben jij al bij de douane Mr Sandersson?
    Dus een beetje meer respect graag en wat minder de mensen belachelijk proberen te maken.Think before you speak.
    Is dienstbaarheid niet een kernpunt van de Douane?
    nogal wiedes dat mensen hun werk leuker vinden, hun motivatie beter is als ze werk doen dat ze graag doen en waarvoor ze zijn opgeleid.
    Denk jij dat ze met mijn verleden rekening hielden?? neen. Heb ik daar spel van gemaakt? Neen..
    Ik ben zelf grote voorstander van de juiste man op de juiste plaats. Maar dat lukt blijkbaar niet binnen douane dus als je nieuw binnenkomt, ongeacht de vele jaren anciënniteit vaak van 30,40,50 jarigen soms, heb dan respect voor collega's die er al langer zitten en ook hun tijd moeten afwachten.

Ik heb zelf ook al meermaals gevraagd om als B bij bewaking te mogen. Ben zelf criminoloog, ultraloper, etc, niet dat dat een bal uitmaakt. Je krijgt gewoon een antwoord: geen B's erbij punt
    Ik werd in 2014 op de regiekamer geplaatst en moest daar de eerste 2 jaar sowieso blijven vooraleer ik naar een andere dienst mocht.
    Waarom? Simpel, het was een nieuwe dienst en van alle mensen die toen al in Zaventem werkten was er maar één iemand kandidaat voor die nieuwe dienst...Dus al diegenen die die 1ste oktober startten in 14' moesten naar de regiekamer. (Je hebt altijd uitzonderingen, mensen die blijkbaar wel op voorhand al weten waar ze terechtkomen, maar ach, dat heb je overal)

Nu hoeft het trouwens al lang niet meer voor mij, team bewaking.

Histarius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dzjengis Jan Bekijk bericht
    Even een vraagje:

Wat zijn de rangen bij de Douane in Belgie? Ik weet dat het een systeem is van sterretjes en streepjes enz.. Maar betekenen ze? Wat zijn de graden/rangen en hoe heten ze (in de stijl van de politie? Of anders?) Kan iemand mij even een lijst geven. Ik vind er namelijk niets over op het internet (wikipedia bv.), terwijl ik dan de lijst van rangen van het Belgische leger, brandweer en Politie (lokaal en federaal) na 2 klikken heb gevonden. Iemand?

Alvast bedankt.
    Hier trouwens een grafische aanvulling op de uitleg die Rubenowns al eerder gaf: op de 26ste slide van de ppt op deze link vind je een mooi overzicht

Pagina 332 van 332 Eerste ... 232282322328329330331332

Regels voor berichten