Pagina 1 van 38 1234511 ... Laatste
    AsusV's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Consulting bedrijven (TriFinance, Delaware, SOA People, Joos Consulting)

Hallo, ik ben eens aan het rondzien voor een andere interessante job en vroeg mij af of er hier mensen zijn die al gewerkt hebben -of mensen kennen- bij TriFinance, Joos Consulting, Delaware en SOA People.

Iemand ervaring met een van deze bedrijven? Meer bepaald over de bedrijfscultuur, de extralegale voordelen, verloningen, bedrijfswagens,... :-)?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik herken de namen van de bedrijven doordat ze allen op de jobbeurs stonden bij ons en nogal veel afgestudeerden aannemen. Een goede vriend werkt momenteel al 2 jaar bij trifinance en is er zeer tevreden over. Zeer losse bedrijfscultuur waar je op elk niveau zomaar even kunt binnenstappen en een praatje maken. Ze organiseren ook elk jaar een weekend met alle werknemers en dat is naar horen zeggen toch echt de max. Verder rijden die allen met een full-option golf rondt (na vier jaar ga je een klasse hoger van auto). Qua loon zit hij nu aan een 2300 bruto met de gebruikelijke voordelen. Volgens mij zijn de bedrijven vrij gelijkaardig aan big four consultancy, zij het dan met een andere bedrijfscultuur in een kleinere onderneming.

|nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Delaware en SOA people hebben grootste aantal SAP consultants in Belgie (200-300). Ik zou ze dus geen kleinere onderneming noemen

Het hangt af wat je wilt doen he, bij DLW en SOA people ga je meer wat verdiepen in het pakket. De andere 2 meer business gericht.

AsusV's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PerkelePride Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    .... Qua loon zit hij nu aan een 2300 bruto met de gebruikelijke voordelen. Volgens mij zijn de bedrijven vrij gelijkaardig aan big four consultancy, zij het dan met een andere bedrijfscultuur in een kleinere onderneming.
    Is 2300 euro voor 2 jaar ervaring niet relatief weinig of vergis ik me? Bij SOA People heb je na 2 jaar normaal 3000 euro bruto had ik gehoord? Niet dat het loon alles is natuurlijk, het is louter ter info dat ik het vraag :-).

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |nfected Bekijk bericht
    Delaware en SOA people hebben grootste aantal SAP consultants in Belgie (200-300). Ik zou ze dus geen kleinere onderneming noemen
    Ik dacht dat er een aantal van de "grote namen" nog wel meer dan 200 SAP consultants in België hadden, maar niet dat dat er veel toe doet

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AsusV Bekijk bericht
    Is 2300 euro voor 2 jaar ervaring niet relatief weinig of vergis ik me? Bij SOA People heb je na 2 jaar normaal 3000 euro bruto had ik gehoord? Niet dat het loon alles is natuurlijk, het is louter ter info dat ik het vraag :-).
    Het hangt er natuurlijk vanaf of hij nog binnenkort een promotie kan verwachten of niet (2 jaar is typisch zo'n drempel bij veel consulting bedrijven, hij kan dus nog nét geen 2 jaar ervaring hebben)
    Na die eerste promotie is 2800 - 3000 bruto inderdaad vrij normaal in zo'n consulting - eventueel dat bepaalde diploma's met een lager loon starten en daar dus niet zo snel landen.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

Baats's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kan zijn dat ik nu een compleet verkeerd beeld heb van consultancy, maar bij veel bedrijven (en dan denk ik direct aan de Big 4) zal je sociaal leven hier toch enorm onder lijden?

Mooie carrière goed en wel, maar dat heb ik er toch niet voor over. Of moet ik relativeren?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baats Bekijk bericht
    Kan zijn dat ik nu een compleet verkeerd beeld heb van consultancy, maar bij veel bedrijven (en dan denk ik direct aan de Big 4) zal je sociaal leven hier toch enorm onder lijden?

Mooie carrière goed en wel, maar dat heb ik er toch niet voor over. Of moet ik relativeren?
    In een bedrijf waar je wilt doorgroeien en veel ervaring wil opdoen zal je met 9-5 mentaliteit je mogelijkheden sterk beperken.
    Het is trouwens niet zo dat enkel in consultancy er meer dan 40u/week wordt gewerkt..

Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Naar mijn ervaring is de grootste hinderpaal van een sociaal leven als consultant in IT uw pendeltijd naar klanten in regio Brussel die niet vlakbij een station, laat staan een metro gevestigd zijn.

Niet dat het voor de rest 9-to-5 is natuurlijk. En het ene bedrijf zal al meer verwachtingen hebben dan het andere en daar mee bedoel ik zowel uw werkgever als uw klant.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door $layer123 Bekijk bericht
    In een bedrijf waar je wilt doorgroeien en veel ervaring wil opdoen zal je met 9-5 mentaliteit je mogelijkheden sterk beperken.
    Het is trouwens niet zo dat enkel in consultancy er meer dan 40u/week wordt gewerkt..
    Hangt af van bedrijf tot bedrijf... en het is me toch al opgevallen dat hetgeen je doet toch nog altijd meer doorweegt dan hoeveel uren je presteert...
    Ik heb liever iemand die 9-5 werkt en immens goed en hard werkt in die periode, dan iemand die van 7-19 niks doet of niks bereikt.
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Baats's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door $layer123 Bekijk bericht
    Ik weet dat het niet enkel zo is bij consultancy, maar dat sprong er net uit door deze thread.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious Bekijk bericht
    Naar mijn ervaring is de grootste hinderpaal van een sociaal leven als consultant in IT uw pendeltijd naar klanten in regio Brussel die niet vlakbij een station, laat staan een metro gevestigd zijn.

Niet dat het voor de rest 9-to-5 is natuurlijk. En het ene bedrijf zal al meer verwachtingen hebben dan het andere en daar mee bedoel ik zowel uw werkgever als uw klant.
    Interessant punt. Maar kan er algemeen iets gezegd worden over de verwachtingen bij de kleinere kantoren?

Wacko Santa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zelf ben ik werknemer bij Delaware Consulting en ik kan je zeggen dat de sfeer bij ons echt wel goed en informeel is. Ook al zijn er 'niveau'-verschillen tussen analisten, seniors en managers en ed, je kan gewoon iedereen aanspreken zonder formeel gedoe.

Delaware is niet de beste betaler (zowat op het gemiddelde), maar er wordt ook helemaal niet van je verwacht dat je sociaal leven eronder lijdt, je 10-uren dagen moet kloppen en dergelijke. Qua extra vergoedingen en extralegale voordelen is ook alles in orde hoor. Auto, tankkaart, iphone, maaltijdvergoeding, representatievergoeding, verzekeringen, ... Als starter begin je rond de 2100-2200 als je een master-diploma bezit.

Als je nog meer informatie wil, vraag maar raak!

Denk wel na wat je zou willen, bij DLW is er een grote kans dat je op verscheidene projecten tegelijk komt, omdat ze niet zo vaak van die projecten nemen waar 30 man fulltime op zit .. Bij SOA (waar er 2 jaar geleden een 15-tal van naar DLW verhuisd zijn) wordt er gewerkt met bodyshopping : je wordt fulltime op een big contract gezet (vb NMBS) en daar rot je dan weg omdat er niets te doen is. Miskijk je daar niet op het loon, dat stijgt snel, maar achteraf heb je weinig kennis opgedaan. (of je moet geluk hebben met je klant, maar van SOA zit er heeeeeel veel volk op de NMBS geplakt)

Als je nog vragen hebt, vuur maar raak
    Playing Destiny 2: Hunter, Warlock and Titan, Power 750
    Playing ...
    XboX Live:WackoSan | BoardgameGeek: WackoSan Wacko Santa | Followmy.TV WackoSanta

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Het is een investering in je carrière hé. Als je later een mooie job wil die goed verdient, moet je er nu voor werken. En waarom zou je nu moeten om 5u thuis zitten 's avonds wanneer je jong bent?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SNX Bekijk bericht
    Het is een investering in je carrière hé. Als je later een mooie job wil die goed verdient, moet je er nu voor werken. En waarom zou je nu moeten om 5u thuis zitten 's avonds wanneer je jong bent?
    Dit is echt een compleet foute redenering. Er wordt bij evaluaties helemaal niet gekeken naar hoeveel uren je gewerkt hebt. Het is voor een bedrijf veel belangrijker dat je kan inschatten hoe lang iets zal duren en dat je binnen die tijd een hoge kwaliteit kan leveren. Iemand die constant overuren doet bewijst maar 2 dingen:
    1) Hij kent niets af van time-management
    2) Hij durft geen "neen" te zeggen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Dit is echt een compleet foute redenering. Er wordt bij evaluaties helemaal niet gekeken naar hoeveel uren je gewerkt hebt. Het is voor een bedrijf veel belangrijker dat je kan inschatten hoe lang iets zal duren en dat je binnen die tijd een hoge kwaliteit kan leveren. Iemand die constant overuren doet bewijst maar 2 dingen:
    1) Hij kent niets af van time-management
    2) Hij durft geen "neen" te zeggen
    Als er nu eenmaal zoveel werk is dat je 10u/dag moet doorwerken.. Denk dat jouw redenering redelijk fout zit. Wanneer je constant overuren doet op een jobke die normaal 6u/dag in beslag neemt, dan mssn, maar we spreken hier wel over consulting en investeren in je carrière, dat doe je niet op plaatsen waar ze jou zo'n jobkes geven.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SNX Bekijk bericht
    Als er nu eenmaal zoveel werk is dat je 10u/dag moet doorwerken.. Denk dat jouw redenering redelijk fout zit. Wanneer je constant overuren doet op een jobke die normaal 6u/dag in beslag neemt, dan mssn, maar we spreken hier wel over consulting en investeren in je carrière, dat doe je niet op plaatsen waar ze jou zo'n jobkes geven.
    Ik zit zelf in de consultancy hoor. De klant betaalt jou voor 8u te werken, jij werkt 10u. Dit brengt dus niets op voor je bedrijf (en als ze overuren betalen is het zelfs negatief). Ik ben op 2 jaar tijd het snelst gegroeid van iedereen binnen mijn bedrijf zonder constant overuren te doen (het gebeurt, maar zeker niet elke week). En ik garandeer je dat op je evaluatie nooit zal gemeld worden dat je veel overuren gedaan hebt...

Pagina 1 van 38 1234511 ... Laatste

Regels voor berichten