iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CoUg4r. Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Uit heel onverwachte hoek, begint de schrik er nu wel serieus in te zitten eigenlijk.

Tijdens het verloop van de proeven altijd super enthousiast geweest, bij de verlossende brief die leet weten dat ik geslaagd was over heel de lijn kon mijn geluk niet op en bij de bevestiging om te starten op 2 december 2019 aan het PIVO, kon het aftellen eindelijk beginnen.

Maar nu alles stilaan dichterbij begint te komen, vooral het indienen van mijn C4 bij mijn huidige werkgever begin ik alleen maar meer en meer te twijfelen en schrik of ik wel de juiste keuze maak.
    Tegen de start van de opleiding ben ik er 30, heb reeds een mooie weg afgelegd bij mijn huidige werkgever, welke op nog geen 5 minuten van mijn deur is.
    Waar ik voordien zo zeker van mijn stuk was en sterk in mijn schoenen stond, is het nu meer de twijfel of ik mijn werkgever en mijn goede collega's/vrienden kan verlaten?
    Waar ik nu zo kort bij mijn werk ben, zal ik er dagelijks moeten passeren om naar het PIVO te gaan (verbinding zeker ook niet ideaal, met alle file die ik door zal moeten).
    Op je 30ste terug op de "schoolbank" gaan zitten en een jaar lang studeren, terugvallen op pak minder loon en nadien niet de zekerheid hebben waar je kan beginnen..

Zijn punten waar ik reeds bij stilgestaan heb, nog voor ik aan de toelatingsproeven begon, maar nu alles stilaan begint te korten, slaagt de twijfel en paniek toch wel toe.
    Wat als ik toch de verkeerde keuze heb gemaakt, wat als het studeren mij toch niet meer lukt?
    Wat als ik na de opleiding alle dagen uren in de file kan gaan staan..

Het is precies of mijn hoofd enkel aan de "doom" scenarios kan denken de laatste tijd en niet het positieve waarvoor ik de stap genomen heb.

Iemand hier nogal ervaring met gehad?
    Hebben jullie dit een plaats kunnen geven en uiteindelijk toch kunnen zeggen: "Zie je wel, het was de goede beslissing"

Ik moest het hier even kwijt.
    Levenservaringen zijn zeker altijd welkom
    Uit mijn persoonlijke ervaring kan ik zeggen: niet twijfelen!
    Ik ben iets jonger dan jij eraan begonnen (26 en ben er nu 37) en heb nog geen seconde spijt gehad.
    Na 8 jaar in de privé gewerkt te hebben ( met een goed loon en mooie voordelen) heb ik ook de knoop doorgehakt indertijd.

Begonnen als inspecteur in een interventiedienst, motorrijder geworden, mobiliteit naar de federale politie gemaakt en vorig jaar de opleiding hoofdinspecteur afgerond.

Het is een jaar waarin je zal moeten studeren ja. Het zal inspanningen en organisatie vragen, maar het is het wel waard vind ik persoonlijk en het is zeker niet onhaalbaar.
    Ik zou niet meer terug willen naar de privé... Nu is er de vrijheid in wisselende diensten, de mogelijkheid om te werken buiten de file-uren, mogelijkheden tot een andere functie( van bvb interventie naar verkeer, onthaal, recherche...), mogelijkheden tot doorgroeien naar een hogere functie...

Door deze job te kiezen heb ik afwisseling, grotendeels toffe collega's, interessant werk en nog andere dingen. Allemaal zaken die ik in de privé nooit zou meegemaakt hebben.

Moest je nog twijfels hebben... nergens voor nodig! Je zal er geen spijt van krijgen!

likes to kill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je leeftijd is zeker niet alleen een nadeel, als het dat al is. De extra levenservaring zal zeker van pas komen om alles zowel tijdens de opleiding als later op de baan te kunnen plaatsen. Met 30 jaar zal je ook zeker niet de oudste zijn in uw klas.

Het studeren en de opleiding an sich zal zeker een uitdaging zijn, maar het is absoluut niet onoverkomelijk.

Je zal enkele zekerheden moeten achterlaten, maar er zullen zoveel nieuwe opties openkomen...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CoUg4r. Bekijk bericht
    Uit heel onverwachte hoek, begint de schrik er nu wel serieus in te zitten eigenlijk.

Tijdens het verloop van de proeven altijd super enthousiast geweest, bij de verlossende brief die leet weten dat ik geslaagd was over heel de lijn kon mijn geluk niet op en bij de bevestiging om te starten op 2 december 2019 aan het PIVO, kon het aftellen eindelijk beginnen.

Maar nu alles stilaan dichterbij begint te komen, vooral het indienen van mijn C4 bij mijn huidige werkgever begin ik alleen maar meer en meer te twijfelen en schrik of ik wel de juiste keuze maak.
    Tegen de start van de opleiding ben ik er 30, heb reeds een mooie weg afgelegd bij mijn huidige werkgever, welke op nog geen 5 minuten van mijn deur is.
    Waar ik voordien zo zeker van mijn stuk was en sterk in mijn schoenen stond, is het nu meer de twijfel of ik mijn werkgever en mijn goede collega's/vrienden kan verlaten?
    Waar ik nu zo kort bij mijn werk ben, zal ik er dagelijks moeten passeren om naar het PIVO te gaan (verbinding zeker ook niet ideaal, met alle file die ik door zal moeten).
    Op je 30ste terug op de "schoolbank" gaan zitten en een jaar lang studeren, terugvallen op pak minder loon en nadien niet de zekerheid hebben waar je kan beginnen..

Zijn punten waar ik reeds bij stilgestaan heb, nog voor ik aan de toelatingsproeven begon, maar nu alles stilaan begint te korten, slaagt de twijfel en paniek toch wel toe.
    Wat als ik toch de verkeerde keuze heb gemaakt, wat als het studeren mij toch niet meer lukt?
    Wat als ik na de opleiding alle dagen uren in de file kan gaan staan..

Het is precies of mijn hoofd enkel aan de "doom" scenarios kan denken de laatste tijd en niet het positieve waarvoor ik de stap genomen heb.

Iemand hier nogal ervaring met gehad?
    Hebben jullie dit een plaats kunnen geven en uiteindelijk toch kunnen zeggen: "Zie je wel, het was de goede beslissing"

Ik moest het hier even kwijt.
    Levenservaringen zijn zeker altijd welkom
    Ik zit in dezelfde praktische situatie: Ik ben 29, zit 7 jaar in de privé, ben zelfstandige en ik heb een dochter van 1 maand oud. Er zal heel veel gaan veranderen en het zal opofferingen vragen. De twijfels die jij opnoemt heb ik veel minder maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Je hebt nu "cold feet" grekegen. Volstrekt normaal omdat het een grote stap is en een grote verandering. Je moet er echter gewoon voor gaan! Al is het maar omdat je je de rest van je leven zal afvragen 'wat als' als je je nu zou terugtrekken. Je bent er al zo lang positief over geweest, je moet je niet in de war laten brengen omdat het nu dichtbij komt.

Worst case scenario, als het totaal niet is wat je had gedacht, dan kan je altijd terugkeren naar de privé. Maar het gaat allemaal goedkomen en het gaat de juiste beslissing blijken te zijn

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is er hier iemand die op 2 December aan het GIP zou starten?

In Juli heb ik mijn voorkeur doorgeven aan de rekruteringsdienst van de politie om te starten op 2 december aan het GIP. Ik kreeg toen de bevestiging dat dit goed ontvangen was. Sindsdien heb ik niks meer vernomen.

Ik heb contact gehad met de mensen van de politieschool en die zeiden dat de rekruteringsdienst van de politie de lijsten nog niet heeft doorgeven van de mensen die willen / mogen starten op 2 december. Ik heb dan contact opgenomen met de rekruteringsdienst en die zeiden dat voor hun alles in orde is maar dat de politieschool het moet bevestigen...

Ik heb geen bevestiging gekregen tot op heden. Op het Politieforum lees ik echter dat er al mensen zijn die hun bevestigingsbrief wel hebben gehad. Ik zit met een redelijk lange opzeg en ik zou graag willen weten of ik daadwerkelijk kan starten. Iemand die weet hoe die procedure loopt of mij kan doorverwijzen (kan via PM). Thanks!

CoUg4r.'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt allemaal voor de positieve en aanmoedigende woorden!
    Het valt gewoon zwaar om een goede werkplek, met toffe collega's, goede werksfeer, kort bij huis.. allemaal achter te laten.
    De ene dag slaagt de twijfel al wat harder toe dan de andere, maar we moeten doorbijten en er blijven in geloven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbers Bekijk bericht
    Is er hier iemand die op 2 December aan het GIP zou starten?

In Juli heb ik mijn voorkeur doorgeven aan de rekruteringsdienst van de politie om te starten op 2 december aan het GIP. Ik kreeg toen de bevestiging dat dit goed ontvangen was. Sindsdien heb ik niks meer vernomen.

Ik heb contact gehad met de mensen van de politieschool en die zeiden dat de rekruteringsdienst van de politie de lijsten nog niet heeft doorgeven van de mensen die willen / mogen starten op 2 december. Ik heb dan contact opgenomen met de rekruteringsdienst en die zeiden dat voor hun alles in orde is maar dat de politieschool het moet bevestigen...

Ik heb geen bevestiging gekregen tot op heden. Op het Politieforum lees ik echter dat er al mensen zijn die hun bevestigingsbrief wel hebben gehad. Ik zit met een redelijk lange opzeg en ik zou graag willen weten of ik daadwerkelijk kan starten. Iemand die weet hoe die procedure loopt of mij kan doorverwijzen (kan via PM). Thanks!
    Zit ongeveer met zelfde situatie, nu ik heb wel een tijd geleden wel een brief ontvangen van de rekruteringsdienst, waarin ze mij effectief bevestigen dat ik maandag 2 december 2019 om 8 uur verwacht wordt op het PIVO voor de start van de opleiding.
    Heb je soortgelijke brief reeds ontvangen?

Van de politieschool zelf ook wel nog niets ontvangen.
    Zou denken dat ze ook iets meer info nog doorsturen, wat je moet meebrengen ofzo voor de eerste dag, hoe deze eruit zal zien, ook effectief bevestiging misschien nog van hun kant..

Nu ik heb gisteren zelf nog eens proberen bellen naar de rekruteringsdienst, omdat ik bij het vorige telefonisch gesprek had doorgegeven dat ik nog steeds geen afspraak heb gekregen voor de maatopname van mijn kledij, ze gingen mij toen een datum doorsturen, maar tot op heden nog geen nieuws en gisteren kreeg ik niemand aan de lijn.
    Daarnet nog eens proberen bellen, maar voicemail..

Moest ik één dezer dagen iemand aan de lijn krijgen, zal ik jouw vraag ook nog eens stellen en laat ik het je zeker weten!
    Practice Makes Perfect!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ondertussen nog steeds niemand aan de lijn gekregen bij de rekrutering..

Nu vandaag wel onderstaand artikel tegengekomen, i know, kranten = dikwijls sensatie, maar toch wel beetje "zorgwekkend" en vooral jammer om te horen!
    Zou wel eens kunnen verklaren natuurlijk waarom ik niemand aan de lijn krijg bij de rekrutering.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ngen~acaa7e19/

Hopelijk komt alles daar snel in orde.
    Laatst gewijzigd door CoUg4r.; 24 oktober 2019 om 13:07
    Practice Makes Perfect!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Na enige tijd de rekruteringsdienst toch terug aan de lijn gekregen.

Blijkbaar worden de lijsten met starters maar een goede 2 weken voor aanvang van de opleiding doorgestuurd naar de opleidingsscholen.
    Bij ontvangst van deze papieren, zal de opleidingsschool dan de nodige papieren met wat meer info over de start van opleiding naar ons doorsturen.
    Dus vermoedelijk zullen we binnenkort nog wel wat meer informatie ontvangen
    Practice Makes Perfect!

Pagina 242 van 242 Eerste ... 142192232238239240241242

Regels voor berichten