Pagina 2 van 242 Eerste 1234561252102 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik ben al meer dan 13 maand aan het wachten op de laatste proef
    echt ongelooflijk...

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nighthero Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ik ben al meer dan 13 maand aan het wachten op de laatste proef
    echt ongelooflijk...
    Zelf al contact opgenomen ? Ik vond het na een maand wachten al té lang, en met verschillende mensen contact opgenomen, en 3 maand na medische mocht ik gaan ... zo kan ik nu op 1 oktober nog starten ..

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefz8 Bekijk bericht
    Zelf al contact opgenomen ? Ik vond het na een maand wachten al té lang, en met verschillende mensen contact opgenomen, en 3 maand na medische mocht ik gaan ... zo kan ik nu op 1 oktober nog starten ..
    idd al 4 keer gebeld zelfde antwoord
    telkens moraliteit onderzoek loopt nog.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In Brussel heb je premie Brussel hoofdstedelijk gewest en blijkbaar ook een verbintenispremie als je 5 jaar tekent voor Brussel, klopt dit?

Hoeveel is dat dan in totaal extra voor beide premies?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag commissie gehad.

Kwam al totaal opgefokt toe, want normaal is het 45 minuten rijden voor mij, was op 1u45 voorhand vertrokken, en net dan die dag is er een ongeval en monsterfile...5 minuten te laat aangekomen maar ik heb dan nog 10 minuten moeten wachten, dus dat viel mee.

Gesprek zelf. De "bad guy" was bij mij de psychologe, die sowieso 80 % van het gesprek deed aan hun kant. De traditionele dingen: jezelf voorstellen, motivatie, voorbeelden geven, structuur politie (heel basic).

Heb er niet echt een goed gevoel over. Ze bleven hameren op het feit dat ze niet echt mijn motivatie zagen, en dat ik te rustig en te beredeneerd ben. Tja, als je 5 jaar hebt gestudeerd en 4 jaar in het bedrijfsleven zit, word je gewoon zo...

Ik kan mezelf wel voor de kop slaan: op een bepaald moment vroegen ze me 5 voorbeelden van oproepen die kunnen binnenkomen bij interventie. Ik kan er 20 opnoemen. Maar op dat moment had ik een totale black out. Zoiets heb ik weinig. Heb er met moeite 4 kunnen opnoemen.

Ikzelf heb in de loop van de afgelopen 6 maanden een document voor mezelf samengesteld, met allerlei info. Zo ben ik op dit moment een wandelende encyclopedie qua structuur politie. Achteraf bekeken was dit overkill. De 7 basistaken opsommen en hier en daar een voorbeeld, en verder gaat het niet. Er werden zelfs geen namen gevraagd, en ook niets over actualiteit en opleiding. Mijn tip: besteed ook zeker veel tijd aan een originele en duidelijke motivatie met veel voorbeelden. Denk na over jezelf, enz...achteraf vraag ik me af waarom ik zitten studeren heb wie de Dirco is van mijn zone en wie het hoofd is van de DGS enzo, bleek achteraf totaal niet relevant. Maar mijn motivatie kon ik te weinig onder woorden brengen.

Ik wil in Brussel de opleiding doen, hopelijk speelt dat in mijn voordeel. We zien wel. Normaal kan ik zulke gesprekken goed, maar nu heb ik het echt onder mijn kunnen gedaan. Spijtig.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clubje Bekijk bericht
    Vandaag commissie gehad.

Kwam al totaal opgefokt toe, want normaal is het 45 minuten rijden voor mij, was op 1u45 voorhand vertrokken, en net dan die dag is er een ongeval en monsterfile...5 minuten te laat aangekomen maar ik heb dan nog 10 minuten moeten wachten, dus dat viel mee.

Gesprek zelf. De "bad guy" was bij mij de psychologe, die sowieso 80 % van het gesprek deed aan hun kant. De traditionele dingen: jezelf voorstellen, motivatie, voorbeelden geven, structuur politie (heel basic).

Heb er niet echt een goed gevoel over. Ze bleven hameren op het feit dat ze niet echt mijn motivatie zagen, en dat ik te rustig en te beredeneerd ben. Tja, als je 5 jaar hebt gestudeerd en 4 jaar in het bedrijfsleven zit, word je gewoon zo...

Ik kan mezelf wel voor de kop slaan: op een bepaald moment vroegen ze me 5 voorbeelden van oproepen die kunnen binnenkomen bij interventie. Ik kan er 20 opnoemen. Maar op dat moment had ik een totale black out. Zoiets heb ik weinig. Heb er met moeite 4 kunnen opnoemen.

Ikzelf heb in de loop van de afgelopen 6 maanden een document voor mezelf samengesteld, met allerlei info. Zo ben ik op dit moment een wandelende encyclopedie qua structuur politie. Achteraf bekeken was dit overkill. De 7 basistaken opsommen en hier en daar een voorbeeld, en verder gaat het niet. Er werden zelfs geen namen gevraagd, en ook niets over actualiteit en opleiding. Mijn tip: besteed ook zeker veel tijd aan een originele en duidelijke motivatie met veel voorbeelden. Denk na over jezelf, enz...achteraf vraag ik me af waarom ik zitten studeren heb wie de Dirco is van mijn zone en wie het hoofd is van de DGS enzo, bleek achteraf totaal niet relevant. Maar mijn motivatie kon ik te weinig onder woorden brengen.

Ik wil in Brussel de opleiding doen, hopelijk speelt dat in mijn voordeel. We zien wel. Normaal kan ik zulke gesprekken goed, maar nu heb ik het echt onder mijn kunnen gedaan. Spijtig.

Echt raar, ik had echt een leuk gesprek. Nu de gevallen om mij in de val te lokken zag ik al van mijlenver aankomen natuurlijk. Kop op komt wel goed !

Xo0's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clubje Bekijk bericht
    Vandaag commissie gehad.

Je mag jouw ervaring niet veralgemenen hé.. Ik was evengoed op de hoogte over de theorie als jij. Omdat ik overal dadelijk een correct antwoord op kon geven zijn ze bij mij heel ver gegaan. Tot op het punt dat het overdreven werd en toen heb ik eerlijk toegegeven dat ik het gewoon niet meer wist. Dat had toen zeker indruk gemaakt en geeft je wel weer wat marge ergens anders.
    Live your life to the fullest!

koebeest's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    heb je nog tips want jij was wel geslaagd?
    alvast bedankt
    Ik was wel geslaagd ja. Ik ben ondertussen binnen sinds 2008.
    Tips staan er hier wel al genoeg hé

@Clubje, ze blijven telkens doorgaan tot je niet meer kan hoor. De ene keer is dat over uzelf, de andere keer pure theorie. De bedoeling van die jury is om u uit uw lood te slaan eh. Ze willen u gewoon met uw beide voetjes op de grond zetten en het kaf van het koren kunnen scheiden.

In de opleiding moet je trouwens nog tweemaal langs de jury om een soort eindwerk te verdedigen. Zowel na het luik agent als na het luik inspecteur. Ze zijn even lastig dan alleen hangt er dan minder van af en ben je reeds ondergedompeld in de materie.

Xo0's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koebeest Bekijk bericht
    Ik was wel geslaagd ja. Ik ben ondertussen binnen sinds 2008.
    Tips staan er hier wel al genoeg hé

@Clubje, ze blijven telkens doorgaan tot je niet meer kan hoor. De ene keer is dat over uzelf, de andere keer pure theorie. De bedoeling van die jury is om u uit uw lood te slaan eh. Ze willen u gewoon met uw beide voetjes op de grond zetten en het kaf van het koren kunnen scheiden.

In de opleiding moet je trouwens nog tweemaal langs de jury om een soort eindwerk te verdedigen. Zowel na het luik agent als na het luik inspecteur. Ze zijn even lastig dan alleen hangt er dan minder van af en ben je reeds ondergedompeld in de materie.
    Ik meen ergens gelezen te hebben dat 98% voor de opleiding slaagt dus ge zou al ferme toeren moeten uitsteken om dan alsnog te buizen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    even een vraag voor de mensen die al werkzaam zijn bij de politie
    nu heb ik gehoord van een inspecteur dat 2013 het laatste jaar is,
    dat de opleidingen betaald zullen zijn. klopt dit ?

likes to kill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    even een vraag voor de mensen die al werkzaam zijn bij de politie
    nu heb ik gehoord van een inspecteur dat 2013 het laatste jaar is,
    dat de opleidingen betaald zullen zijn. klopt dit ?
    Er wordt de laatste tijd enorm veel gespeculeerd over de veranderingen in de opleiding. Er ligt echter nog niets vast.

koebeest's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xo0 Bekijk bericht
    Ik meen ergens gelezen te hebben dat 98% voor de opleiding slaagt dus ge zou al ferme toeren moeten uitsteken om dan alsnog te buizen.
    Geloof me , er zijn er in elke lichting die er in slagen . 't is niet dat de opleiding makkelijk te noemen is. Het voordeel is wel dat het normaal gezien allemaal materie is die u boeit en dat je dat dan makkelijker leest. In mijn lichting zijn er toch twee buiten gezet ze. Vaarwel politie.

likes to kill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ^^Ik denk dat de hoeveelheid leerstof en de inzet die de opleiding vereist veelal onderschat wordt.

Bij mij was het in ieder geval zo. Gelukkig is het bijna gedaan

Xo0's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koebeest Bekijk bericht
    Geloof me , er zijn er in elke lichting die er in slagen . 't is niet dat de opleiding makkelijk te noemen is. Het voordeel is wel dat het normaal gezien allemaal materie is die u boeit en dat je dat dan makkelijker leest. In mijn lichting zijn er toch twee buiten gezet ze. Vaarwel politie.
    Ik heb niet gezegd dat het heel makkelijk is, maar als de motivatie er is, zou je toch moeten slagen.. Diegene die buiten gezet waren, kwam dat niet door externe factoren (wat meestal het geval is)?

Cedric's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij onze lichting 4 die het niet gehaald hebben. 2 ervan mochten echter herbeginnen
    Handtekening

Pagina 2 van 242 Eerste 1234561252102 ... Laatste

Regels voor berichten