Pagina 1 van 3 123 Laatste
    proxxy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Post Aanwervingsproces BASF Procesoperator

Hey iedereen,

Ik heb even een vraagje...

Op 15 Nov. moet ik bij BASF op sollicitatiegesprek voor de functie procesoperator.

Ze hebben mij gezegd dat er eerst een gesprek gaat zijn van +/- 1uur, en dan nog testen op de pc van +/- 2 uur...

Mijn vraag is nu: wat kan ik zo ongeveer verwachten van deze 3 uur? Wat vragen ze tijdens dat gesprek? Welke testen zijn dit op de pc?

Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!

Ik wil ook wel even kwijt dat ik me zeer vereerd voel dat ze me opgebeld hebben, mits ik maar een gelijkgestelde A2 Automechanica heb... nu hopen dat ik die testen goed doorkom en een toekomst bij BASF te pakken krijg
    no votes  

User deleted's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bel naar BASF en vraag het.
    Excusez les mots.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door User deleted Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bel naar BASF en vraag het.
    ok dan, nog ideeen??
    I reject your reality and substitute my own
    no votes  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Redelijk logisch dat ze vragen gaan stellen over chemie. en over elektriciteit.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Redelijk logisch dat ze vragen gaan stellen over chemie. en over elektriciteit.
    Ben je werknemer in de (petro)chemie sector?
    no votes  

NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    153 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maak is gewoon 1 thread voor al uw BASF vragen... en begin al met het bedrijf zelf te contacteren en daar vragen te stellen.
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik kan toch moeilijk bellen en vragen 'hey, over wat gaan we het dinsdag hebben?'
    no votes  

ChfZ | Hanky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    17 berichten, 17 x flauwekul... :/

wss worde ni aangenomen en dan gade niks mer posten over den BASF.. :/
    Der zen trouwens als genoeg threads geweest erover, gebruik de searchknop
    no votes  

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Al een paar keer geweest voor een gesprek.

Eerst doe je testen. Een technische test, een soort begrijpend lezen test met meerkeuzevragen, een persoonlijkheidstest van in de 200 vragen en voor operators krijg je nog een aparte test maar dewelke weet ik niet omdat ik niet voor die functie solliciteerde, maar verwacht u aan wat chemievragen en wat automatisering. Er is ook nog een IQ test. Ze geve naan aantal cijfers (bv 100, 150, 68) en dan moet jij het juiste antwoord aanvinken. Ook symbolen aanvullen, soms zijn die ook gespiegeld en moet je het juiste lijntje aanvinken.

Daarna een gesprek. Bij mij duurde dit een anderhalf uur en moet je heel u leven uitleggen. Verwacht u aan vragen zoals: waarom wil je hier werken, geef x aantal positieve en negatieve punten, wat voor iemand ben jij, blablabla. Op het einde is de mogelijkheid er om over die testen te praten. Die vrouwkes schrijven alles mooi op een papiertje en stellen u vragen op die ze aframmelen volgens het boekje. Denk goed na voor je iets zegt want zeg iets slecht en ze gaan erop in en dan zit je daar

Bij die persoonlijkheidstest is het belangrijk dat je geen uitschieters hebt( bv: niet sociaal genoeg, te terug getrokken, niet assertief genoeg, te rustig,...). Bij die technische test moet je goed nadenken, liefst een paar vragen minder doen dan slechte antwoorden aanvinken, en bij die andere test moet je gewoon goed lezen. Bij die operator test zal zoiets ook wel gelden.

Je hebt een A2 automechanica? Je kent iets van chemie en (proces)automatisering? Je weet genoeg over kleppen, ventielen, drukken en heel die zever? Heb je al ervaring in procestechniek? Zoniet, heb je daar niks te zoeken en zul je ook niet aangenomen worden. Even de tabel van mendeljev aframmelen is niet genoeg
    Ik ben al verschillende keren geweest, telkens goede testen afgelegd en heb een gelijkgestelde A2 EM, en ik ben nooit verder geweest dan het HR departement. De HR zijn streng en werken strikt volgens het boekje. Zo mogen ze geen feedback geven als je vraagt om het gesprek goed is gegaan.
    Het is geen sinecure om daar binnen te geraken en ik zou alvast een ander bedrijf in het achterhoofd houden. Die hun aanwervingsprocedure is 1 van de moeilijkste en strengste dat ik ooit al heb gezien, maar zo'n hoog loon krijg je niet voor niets.

Moest het niet lukken, want met u diploma heb je daar eigenlijk niets te zoeken, ga dan eens naar de Total, Evonik of de Bayer. Daar is het, naar het schijnt, gemakkelijker om binnen te geraken. BASF is in vergelijking met andere chemiebedrijven niet zo'n goede bataler. De lonen bij Total, Exxon, liggen wel iets hoger, maar de werkzekerheid is beter bij BASF. Die hun CAO loopt nog tot 2014.

Als het wel lukt, kun je nog eens terug komen om met u ploegbaas te spreken en verwacht u dan nog aan wat technische vragen. Daarna mag je nog eens terug komen voor u contract en medische proef als alles goed gegaan is.

Veel succes zou ik zeggen.
    Laatst gewijzigd door Ohm; 6 november 2011 om 21:59
    ...Ω...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChfZ | Hanky Bekijk bericht
    17 berichten, 17 x flauwekul... :/

wss worde ni aangenomen en dan gade niks mer posten over den BASF.. :/
    Der zen trouwens als genoeg threads geweest erover, gebruik de searchknop
    Wow, thx voor de bemoedigende woorden... zelf afgewezen ofzo??
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Al een paar keer geweest voor een gesprek.

Eerst doe je testen. Een technische test, een soort begrijpend lezen test met meerkeuzevragen, een persoonlijkheidstest van in de 200 vragen en voor operators krijg je nog een aparte test maar dewelke weet ik niet omdat ik niet voor die functie solliciteerde, maar verwacht u aan wat chemievragen en wat automatisering. Er is ook nog een IQ test. Ze geve naan aantal cijfers (bv 100, 150, 68) en dan moet jij het juiste antwoord aanvinken. Ook symbolen aanvullen, soms zijn die ook gespiegeld en moet je het juiste lijntje aanvinken.

Daarna een gesprek. Bij mij duurde dit een anderhalf uur en moet je heel u leven uitleggen. Verwacht u aan vragen zoals: waarom wil je hier werken, geef x aantal positieve en negatieve punten, wat voor iemand ben jij, blablabla. Op het einde is de mogelijkheid er om over die testen te praten. Die vrouwkes schrijven alles mooi op een papiertje en stellen u vragen op die ze aframmelen volgens het boekje. Denk goed na voor je iets zegt want zeg iets slecht en ze gaan erop in en dan zit je daar

Bij die persoonlijkheidstest is het belangrijk dat je geen uitschieters hebt( bv: niet sociaal genoeg, te terug getrokken, niet assertief genoeg, te rustig,...). Bij die technische test moet je goed nadenken, liefst een paar vragen minder doen dan slechte antwoorden aanvinken, en bij die andere test moet je gewoon goed lezen. Bij die operator test zal zoiets ook wel gelden.

Je hebt een A2 automechanica? Je kent iets van chemie en (proces)automatisering? Je weet genoeg over kleppen, ventielen, drukken en heel die zever? Heb je al ervaring in procestechniek? Zoniet, heb je daar niks te zoeken en zul je ook niet aangenomen worden. Even de tabel van mendeljev aframmelen is niet genoeg
    Ik ben al verschillende keren geweest, telkens goede testen afgelegd en heb een gelijkgestelde A2 EM, en ik ben nooit verder geweest dan het HR departement. De HR zijn streng en werken strikt volgens het boekje. Zo mogen ze geen feedback geven als je vraagt om het gesprek goed is gegaan.
    Het is geen sinecure om daar binnen te geraken en ik zou alvast een ander bedrijf in het achterhoofd houden. Die hun aanwervingsprocedure is 1 van de moeilijkste en strengste dat ik ooit al heb gezien, maar zo'n hoog loon krijg je niet voor niets.

Moest het niet lukken, want met u diploma heb je daar eigenlijk niets te zoeken, ga dan eens naar de Total, Evonik of de Bayer. Daar is het, naar het schijnt, gemakkelijker om binnen te geraken. BASF is in vergelijking met andere chemiebedrijven niet zo'n goede bataler. De lonen bij Total, Exxon, liggen wel iets hoger, maar de werkzekerheid is beter bij BASF. Die hun CAO loopt nog tot 2014.

Als het wel lukt, kun je nog eens terug komen om met u ploegbaas te spreken en verwacht u dan nog aan wat technische vragen. Daarna mag je nog eens terug komen voor u contract en medische proef als alles goed gegaan is.

Veel succes zou ik zeggen.

Hey thx voor je uitgebreide reply.

Ja ik weet dat mijn diploma niks te maken heeft met de chemie, maar langs de andere kant: waarom hebben ze mij dan opgebeld? ik heb niet gelogen in mijn CV en ook niet in mijn motivatiebrief.

Ik ga ook niet te hard van stapel lopen, ik weet best dat de kans vrij groot is dat ze me niet aannemen, maar ik ga er toch alles aan proberen doen om er wel ooit binnen te geraken Ik put al een beetje moed uit het feit dat ze me überhaupt al op gesprek laten komen...
    no votes  

tuesadorable's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ze zoeken dan ook heel wat procesoperatoren, de Vacature-blaadjes staan er vol van...

Ik heb stage gedaan daar (dus ik ben niet zo een goede waardevolle tip), maar hou ook in je achterhoofd dat ze heel veel belang hechten aan veiligheid. Ze willen echt werknemers die eerst denken voor ze iets gaan doen (en pushen dit veiligheidsgedrag een beetje). Dus als je een case krijgt over een risicovolle situatie, denk dan zeker eerst na over de veiligheid van jou en je collega's en vermeldt dit.

Verder wens ik je heel veel succes. Ik heb zelfs als stagiaire heel veel geleerd en heel veel dingen mogen doen, kreeg ook heel wat voordelen zoals het busvervoer (héél erg nuttig). De mensen leggen er ook hééééél graag uit. :-)
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En het feit dat ze veel procesoperatoren zoeken speelt dan mss in mijn voordeel? hopelijk toch

Ik heb gelezen dat ze er ook veel interne opleidingen geven voor deze job, en ik hoop dan ook keihard dat ik het voorrecht ga hebben om die kans ook te krijgen...
    no votes  

User deleted's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proxxy Bekijk bericht
    Ik kan toch moeilijk bellen en vragen 'hey, over wat gaan we het dinsdag hebben?'
    Als je het iets professioneler verwoordt, natuurlijk wel. Dat is de normaalste zaak van de wereld.
    Excusez les mots.
    no votes  

xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Het is geen sinecure om daar binnen te geraken en ik zou alvast een ander bedrijf in het achterhoofd houden.
    Kennis van chemie is zeker geen vereiste hoor, ik ken 0,0 van chemie en hebben mij toch ook aangenomen... Algemene technische kennis is dikwijls ruimschots voldoende.
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten