Pagina 3 van 3 Eerste 123
    ChfZ | Hanky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pas maar op. Want als ge ni komt opdragen, kunnen ze van u een vergoeding vragen die evengroot is al de resterende opzeg die ge moet doen.
    no votes  

tuesadorable's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nice job! Congratz!
    no votes  

proxxy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja weet ik ik heb vandaag mijn ontslag gegeven, en mits onderling overleg is vrijdag mijn laatste dag...

@xxxracexxx: ik sta in ploeg D, volgende week ma en di vroege, dan weekend..
    I reject your reality and substitute my own
    no votes  

Toontje's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb onlangs ook gesolliciteerd voor deze job bij BASF. Helaas had ik minder geluk, ik kreeg deze mail terug:
    Geachte heer ******,

Hartelijk dank voor uw interesse in BASF - The Chemical Company!

We hebben uw sollicitatie voor de functie van Procesoperator bij BASF Antwerpen N.V. op 16.12.2011 ontvangen.

Op dit ogenblik kunnen wij u helaas geen functie aanbieden die met uw profiel overeenstemt. Wij nodigen u echter graag uit om op onze jobsite regelmatig onze recentste vacatures te raadplegen via http://www.basf.com/career.

We danken u voor uw interesse in BASF en wensen u het allerbeste.

Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet met ons contact op te nemen.

Is dit nu gewoon een beleefde vorm van duidelijk maken dat het sowieso niets wordt? Heb nochtans een A2 Mechanica wat normaal gezien toch genoeg zou moeten zijn? Of zou het kunnen dat ik na verloop van tijd toch eens op gesprek mag? Ikzelf denk eerlijk gezegd het eerste
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toontje Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Is dit nu gewoon een beleefde vorm van duidelijk maken dat het sowieso niets wordt? Heb nochtans een A2 Mechanica wat normaal gezien toch genoeg zou moeten zijn? Of zou het kunnen dat ik na verloop van tijd toch eens op gesprek mag? Ikzelf denk eerlijk gezegd het eerste
    goh, geen idee... ik heb maar 1x moeten proberen bij basf...

Maar als je echt wil beginnen als procesoperator kan je altijd bij 'evonnik' horen, die pakken sneller volk aan naart schijnt (ik kon daar ook beginnen, maar heb voor basf gekozen)

en als je daar een aantal jaren ervaring opdoet is het normaal geen enkel probleem meer om bij basf binnen te geraken (xxxracexxx is een perfect voorbeeld daarvan, ergens op dit forum staat zijn verhaal van hoe hij ook niet bij basf kon beginnen, wel bij evonnik, en na een aantal jaar dan toch de overstap kunnen maken door zijn ervaring)

in ieder geval veel geluk bij je sollicitaties!
    no votes  

Toontje's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proxxy Bekijk bericht
    goh, geen idee... ik heb maar 1x moeten proberen bij basf...

Maar als je echt wil beginnen als procesoperator kan je altijd bij 'evonnik' horen, die pakken sneller volk aan naart schijnt (ik kon daar ook beginnen, maar heb voor basf gekozen)

en als je daar een aantal jaren ervaring opdoet is het normaal geen enkel probleem meer om bij basf binnen te geraken (xxxracexxx is een perfect voorbeeld daarvan, ergens op dit forum staat zijn verhaal van hoe hij ook niet bij basf kon beginnen, wel bij evonnik, en na een aantal jaar dan toch de overstap kunnen maken door zijn ervaring)

in ieder geval veel geluk bij je sollicitaties!
    Heb daar ook een sollicitatiebrief naar gestuurd, zelfde resultaat. Ze antwoordden dat er voorlopig niks vrij was naar mijn kwaliteiten en daarom sta ik daar nu in een wervingselectie gedurende de volgende 2 jaar. Afwachten dus...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voila!
    Vandaag mijn eerste werkdag gehad, enik moet zeggen...
    Ik zie het volledig zitten!

Het contrast tussen mijn vorig werk en BASF is echt enorm! op alle vlakken...
    Je merkt echt dat BASF voor zijn werknemers wil zorgen...

Een heerlijke werkdag gehad, ik kijk al uit naar morgen...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voila!
    Vandaag mijn eerste werkdag gehad, enik moet zeggen...
    Ik zie het volledig zitten!

Het contrast tussen mijn vorig werk en BASF is echt enorm! op alle vlakken...
    Je merkt echt dat BASF voor zijn werknemers wil zorgen...

Een heerlijke werkdag gehad, ik kijk al uit naar morgen...
    Ook 1 van de bedrijven die simpelweg de loonnorm van 0.3% doorbreekt.

Op 19 januari 2012 werd een nieuw ontwerpakkoord CAO 2012-2013 overeengekomen.
    Verbeteringen aangebracht tov ontwerp december 2011:

Koopkracht :

Baremieke verhoging van 1,25% wordt onvoorwaardelijk gegarandeerd.
    Deze verhoging wordt nu toegekend op 01/12/2012 ipv 1/05/2013.(clausule vervalt)
    Forfaitaire Jaarvergoeding
    01/01/2012 +200€ (index is gevrijwaard)
    01/01/2013 +200€ (index is gevrijwaard)

Waardering ouderen

Op 25, 30, 35 en 40 jaar dienst jubileumdag vrij te nemen in de loop van het jaar.

Thema’s die ongewijzigd overgenomen worden:

Koopkracht 0,3% baremaverhoging op 1/1/2012
    Storting spaarplan 1/1/2012 +50€, 1/1/2013 +25€
    Verhoging shiftvergoeding volcontinue van 39,32% naar 40% (andere ploegenstelsels pro rata)
    Werkzekerheid tot 31/12/2016.
    Uitgebreide re-integratieclausule
    Brugpensioen behoud van bestaande regelingen.
    Glijtijd en tijdskrediet worden besproken in commissies.
    Herschikking anciënniteitsdagen.
    Premie gezondheidszorgen constant tot maart 2016
    Laatst gewijzigd door A2-er; 21 januari 2012 om 11:05
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een vraagje, ik moet vrijdag op gesprek bij BASF. Wat houdt het eerste gesprek juist in? Het gaat 3uur duren.
    no votes  

xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Al een paar keer geweest voor een gesprek.

Eerst doe je testen. Een technische test, een soort begrijpend lezen test met meerkeuzevragen, een persoonlijkheidstest van in de 200 vragen en voor operators krijg je nog een aparte test maar dewelke weet ik niet omdat ik niet voor die functie solliciteerde, maar verwacht u aan wat chemievragen en wat automatisering. Er is ook nog een IQ test. Ze geve naan aantal cijfers (bv 100, 150, 68) en dan moet jij het juiste antwoord aanvinken. Ook symbolen aanvullen, soms zijn die ook gespiegeld en moet je het juiste lijntje aanvinken.

Daarna een gesprek. Bij mij duurde dit een anderhalf uur en moet je heel u leven uitleggen. Verwacht u aan vragen zoals: waarom wil je hier werken, geef x aantal positieve en negatieve punten, wat voor iemand ben jij, blablabla. Op het einde is de mogelijkheid er om over die testen te praten. Die vrouwkes schrijven alles mooi op een papiertje en stellen u vragen op die ze aframmelen volgens het boekje. Denk goed na voor je iets zegt want zeg iets slecht en ze gaan erop in en dan zit je daar

Bij die persoonlijkheidstest is het belangrijk dat je geen uitschieters hebt( bv: niet sociaal genoeg, te terug getrokken, niet assertief genoeg, te rustig,...). Bij die technische test moet je goed nadenken, liefst een paar vragen minder doen dan slechte antwoorden aanvinken, en bij die andere test moet je gewoon goed lezen. Bij die operator test zal zoiets ook wel gelden.

Je hebt een A2 automechanica? Je kent iets van chemie en (proces)automatisering? Je weet genoeg over kleppen, ventielen, drukken en heel die zever? Heb je al ervaring in procestechniek? Zoniet, heb je daar niks te zoeken en zul je ook niet aangenomen worden. Even de tabel van mendeljev aframmelen is niet genoeg
    Ik ben al verschillende keren geweest, telkens goede testen afgelegd en heb een gelijkgestelde A2 EM, en ik ben nooit verder geweest dan het HR departement. De HR zijn streng en werken strikt volgens het boekje. Zo mogen ze geen feedback geven als je vraagt om het gesprek goed is gegaan.
    Het is geen sinecure om daar binnen te geraken en ik zou alvast een ander bedrijf in het achterhoofd houden. Die hun aanwervingsprocedure is 1 van de moeilijkste en strengste dat ik ooit al heb gezien, maar zo'n hoog loon krijg je niet voor niets.

Als het wel lukt, kun je nog eens terug komen om met u ploegbaas te spreken en verwacht u dan nog aan wat technische vragen. Daarna mag je nog eens terug komen voor u contract en medische proef als alles goed gegaan is.
    Zoals Ohm reeds verteld had...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

basf

En jawel, ik heb maandag bericht gekregen dat ze mij graag een contract zouden willen aanbieden. Volgende weel woensdag de medische test en dan contractbespreking.

Te beginnen op 16 januari...

Ben benieuwd!

Wat voor vragen kreeg je tijdens het gesprek?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    heel deze thread staat vol, gewoon effe een paar pagina's terug gaan en je ziet alles staan
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten