Pagina 1 van 69 123451151 ... Laatste
    joske007's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Loon procesoperator (petro)chemische bedrijven

Gegroet

Zelf werk ik bij basf in Antwerpen, maar mijn collega's en mezelf vroegen ons daarstraks eigenlijk af wat de lonen zoal zijn bij de rest ..

Ikzelf verdien nu als nieuweling een 3650 bruto, dit komt neer op ongeveer 2100 netto. Wel even vermelden dat het bij ons niets uitmaakt hoelang of welke shift we verlof nemen. Elke maand staat er geld op onze rekening, ook al zijn we een maand thuis. En even voor de duidelijkheid, ik werk wel degelijk in shiften

Werk is uiteraard meer als loon, maar de rest laat ik even buiten beschouwing.

Ons lijn stijgt ook sowieso, door in categorie te stijgen en door anciënniteit, een doorsnee operator raakt zeker aan een 3000 euro netto na 10 - 15 jaar werken.

Zijn er mensen die als procesoperator bij Evonik, Bayer, Oiltanking, Total, BRC, ... noem maar op werken ? En die er niets mee inzitten om hun loon bekend te maken..

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben onstlagen op mijn huidig werk en ik ben wat meer info aan het zoeken over process operators, en ik moet zeggen dat ik veel intresse begin te krijgen in deze job.
    Zeker het volcontinu shift spreekt mij zeer veel aan.
    Natuurlijk de verlofdagen ook.

Ik lees wel dat mijn opleiding (moet) doen maar daar juist op de Sira site staat er dat het voor mensen is zonder diploma terwijl ik een A2 diploma heb, dus ben een beetje in de war....?
    maar ik heb mij toch daar ingeschreven

Sorry voor het off-topic gaan maar wou toch wat meer informatie winnen zo

blacky's schermafbeelding
    iTrader
    8 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoeken ze niet meestal mensen met een technisch diploma?

NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    153 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zo'n thread is er al eens geweest, bovendien is er een thread over bruto lonen waar al een paar operatoren hun loon bekend hebben gemaakt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blacky Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zoeken ze niet meestal mensen met een technisch diploma?
    Men heeft daar een grote voorkeur achter bachelors EM maar die zijn niet altijd beschikbaar natuurlijk.
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

PineMangoes's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    Men heeft daar een grote voorkeur achter bachelors EM maar die zijn niet altijd beschikbaar natuurlijk.
    Bachelor EM is toch overkill voor een operatorfunctie? Als je ziet wat voor taken die mensen uitvoeren, daar heb je toch allesbehalve een bachelor voor nodig. Bach EM zal eerder als shiftleader fungeren denk ik.

NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    153 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PineMangoes Bekijk bericht
    Bachelor EM is toch overkill voor een operatorfunctie? Als je ziet wat voor taken die mensen uitvoeren, daar heb je toch allesbehalve een bachelor voor nodig. Bach EM zal eerder als shiftleader fungeren denk ik.
    Shiftleaders starten altijd als gewone operator bij mijn weten? Nuja een bachelor EM heeft nu eenmaal wel wat extra vaardigheden en als die graag goed betaald in shiften wilt werken, gaan ze die graag zien komen.
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waar sta je op BASF? Sta op Polyetherolen...
    BASF is wel één van de minst betaalde op de scheldelaan vrees ik hoor.

Op Degussa (nu Evonik) had ik 5j geleden een startersloon netto van 2200€. Het loonverschil viel op als je de parking zag, stonden bij Degussa toch redelijk veel porschen, lotussen, zware BMW's, ... Op den BASF zijn meer oudere/goedkopere wagens.
    Laatst gewijzigd door xxxracexxx; 6 juni 2011 om 22:02

joske007's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik sta op het tankpark, ja BASF betaald inderdaad wat minder als de rest. Bij Evonik werkt ook iemand dat ik ken en die verdiend inderdaad iets van een 2200. Denk wel niet dat die nog veel kan stijgen.

Maar bedrijven als Oiltanking, Bayer, Lanxess, .. heb ik totaal geen idee wat die verdienen.

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Shiftcontroller wordt je bij ons als je als A1 of industrieel ingenieur een 20 jaar ervaring hebt in process en turn arounds hebt geleid of andere grote projecten hebt gedaan als hoofdverantwoordelijke van uw departement... Maar ja, je eerste zin toont al aan dat je geen besef hebt over de functiebeschrijvingen in zo'n fabrieken.
    Voor de duidelijkheid, ik spreek over de raffinage sector wat wordt aanzien als "het hoogste" op de scheldelaan.

iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBK Bekijk bericht
    Shiftcontroller wordt je bij ons als je als A1 of industrieel ingenieur een 20 jaar ervaring hebt in process en turn arounds hebt geleid of andere grote projecten hebt gedaan als hoofdverantwoordelijke van uw departement... Maar ja, je eerste zin toont al aan dat je geen besef hebt over de functiebeschrijvingen in zo'n fabrieken.
    Voor de duidelijkheid, ik spreek over de raffinage sector wat wordt aanzien als "het hoogste" op de scheldelaan.
    20 jaar ervaring als ingenieur eer je ploegchef wordt? Wat zijn de production managers dan, burgerlijk ingenieurs met 60 jaar ervaring?

Ik zie toch echt geen ing. als operator beginnen werken, da's te rechtlijnig werk imo.

Böhse Onkel's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij Bayer/Lanxess in 5-ploegenstelsel verdien je rond de 2200€ netto.
    Evonik en Solvay ook zoiets maar daar doe je wel 4-ploegen (7-7-7).

Welke bedrijven in de haven werken trouwens nog met 5-ploegen?
    Werd onlangs opgebeld door Solvay en Evonik maar 4-ploegen zie ik niet echt zitten...

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    20 jaar ervaring als ingenieur eer je ploegchef wordt? Wat zijn de production managers dan, burgerlijk ingenieurs met 60 jaar ervaring?
    Nee, burgelijk ingenieurs met tenminste 10 jaar ervaring binnen de groep. Ze nemen elk jaar een bootlading verse burgelijk ingenieurs aan en diegene die overblijven na een x-aantal jaren maken kans op mooie functies.

Ik zie toch echt geen ing. als operator beginnen werken, da's te rechtlijnig werk imo.
    Wij streven naar een ratio van een kwart ing.'s, een kwart A2's met tenminste 10 jaar relevante ervaring en de helft bachelors voor de functie van operator. Blijkbaar zijn de vereiste die men stelt voor zo'n rechtlijnig werk dan toch niet zo laag vermits maar 1 op de 25 door de sollicitatieprocedure geraakt.
    Maar soit, ik moet mijn functie niet gaan verantwoorden tegenover die geen besef heeft van hoe het er in mijn sector aan toe gaat.

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nee, burgelijk ingenieurs met tenminste 10 jaar ervaring binnen de groep. Ze nemen elk jaar een bootlading verse burgelijk ingenieurs aan en diegene die overblijven na een x-aantal jaren maken kans op mooie functies.

Wij streven naar een ratio van een kwart ing.'s, een kwart A2's met tenminste 10 jaar relevante ervaring en de helft bachelors voor de functie van operator. Blijkbaar zijn de vereiste die men stelt voor zo'n rechtlijnig werk dan toch niet zo laag vermits maar 1 op de 25 door de sollicitatieprocedure geraakt.
    Maar soit, ik moet mijn functie niet gaan verantwoorden tegenover die geen besef heeft van hoe het er in mijn sector aan toe gaat.
    De meeste operatoren in de chemie zijn 'gewone' A2'er. Misschien dat de eisen in de petrochemie hoger liggen.

Een vriend van mij heeft nog als operator gewerkt, maar was daar niet echt tevreden over. Saai werk. De hele dag naar een schermpje kijken en een keer de machines inspecteren.

Vraag; zijn het alleen de bachelors en A2'er die in ploegen werken? Ik zie een burgie dat nog niet vlug doen.

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Vraag; zijn het alleen de bachelors en A2'er die in ploegen werken? Ik zie een burgie dat nog niet vlug doen.
    A2, bachelors en industrieel ingenieurs kunnen allemaal dezelfde functie doen. Burgie's doen eerst een paar jaar een job onder hun diploma maar na een paar jaar krijgen die wel functies die veel verantwoordelijk met zich meebrengen.

iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen, ik vind het gewoon erg vreemd dat een ing. als operator werkt. Er zit toch een huizenhoog verschil in competenties tss ing en a2...

Pagina 1 van 69 123451151 ... Laatste

Regels voor berichten