Pagina 96 van 98 Eerste ... 468692939495969798 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijn23 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    3 dagen nadat ik mijn CV en gegevens had doorgestuurd hebben ze mij gestuurd dat ik op intakegesprek mocht. Dat gesprek was da ngepland ik denk 2 weken later ofzo.
    Na het gesprek belde ze mij een uur later op dat het in orde was en ik mocht stage komen doen.
    Bedankt!
    Bedankt voor de info!

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Vraag hen eens een aanslagbiljet, want zuiver nettobedragen zeggen weinig. Het is na belastingen wat echt telt.
    Net zoals dat vakantiegeld, dit is zo hoog omdat een arbeider zijn enkel vakantiegeld uitbetaald krijgt, een bediende wordt doorbetaald als hij vakantie neemt.
    Het is eigenlijk omdat het vakantiegeld van een arbeider eigenlijk initieel maar aan 23% (BV) wordt belast maar op je belastingsaangifte komt dat gewoon mee op den hoop met de rest van uw beroepsinkomsten (code 1250). Maar je zit met de meer dan de helft van je bruto inkomen in de hoogste schaal dus je moet dan nog een serieus stuk (zo'n €2500) bijbetalen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Vraag hen eens een aanslagbiljet, want zuiver nettobedragen zeggen weinig. Het is na belastingen wat echt telt.
    Net zoals dat vakantiegeld, dit is zo hoog omdat een arbeider zijn enkel vakantiegeld uitbetaald krijgt, een bediende wordt doorbetaald als hij vakantie neemt.

Concreet over de functie die je linkt gaat dit niet zo hoog zijn nee. Dat komt omdat de job niet super goed betaald, je niet in een super goed betaalde sector zit en je geen full continue doet. Ook is de nacht de best betaalde shift om te doen.

Met een bachelor chemie kan je trouwens ook perfect procesoperator in de chemie worden.
    De ene moet betalen, de andere persoon trekt terug. Toch bizar allemaal.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat is trouwens de reden dat werken in de chemische sector zo goed verdiend is? Je zit toch snel aan 1000e netto meer per maand.
    Nachtwerk gaan hert loon niet zoveel verhogen want ik werk zelf met de nacht en mijn verdienste zit niet in die orde.

Is het misschien omdat het ongezond werk...of iets anders.

xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draven Bekijk bericht
    Wat is trouwens de reden dat werken in de chemische sector zo goed verdiend is? Je zit toch snel aan 1000e netto meer per maand.
    Nachtwerk gaan hert loon niet zoveel verhogen want ik werk zelf met de nacht en mijn verdienste zit niet in die orde.

Goede cao, loonkost is voor een chemisch bedrijf te verwaarlozen, voor een volwaardige medewerker te worden is de duurtijd soms +10j, gevaarlijk (je werkt niet in een koekjes fabriek, maar vaak aan ventielen/leidingen waar giftig/corrosief product door loopt), volcontinu werk,...

Tel dat allemaal op en je komt aan dit loon. Zie maar wat al het verschil in loon is tussen petrochemie en chemie, enkel en alleen al door cao verschil.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draven Bekijk bericht

Ik ben van dezelfde mening als xxxracexxx.

(petro)Chemie zitten ondertussen al verschillende jaren hier gevestigd, waardoor er al veel goede CAO hebben kunnen onderhandelt worden. Vakbond is in deze sectoren ook wel goed vertegenwoordigt.
    Loonkost voor zo'n bedrijven zijn ook niet echt hoog te noemen, zeker als je hoort dat de bedrijven hier (België) met een heel stuk minder draaien.
    Ze vinden echt weinig volk voor al de technische jobs en daarbij komt dan nog dat er veel on-the-job training is, waardoor ze ook graag hebben dat het volk blijft.

Zaken als ploegen en gevaarlijk/ongezond, zijn ook een factor, maar zeker niet de doorslaggevers. Anders zouden veel andere beroepen meer verdienen.
    Kijk naar verpleegkundige die ook in ploegen staan, met veel slechtere ratio's en regels. Ikzelf sta graag in ploegen, maar als ik die hun ploegen moet doen, gaan ze niet kunnen betalen, want dat wil ik echt niet doen.
    Het echt gevaarlijk en vuil werk in de chemie wordt dan ook gedaan door mensen die niet in de chemie werken. Kijk naar onze contractors die deze werken uitvoeren, deze doen het gevaarlijk en vuil werk, maar verre van dezelfde lonen. (als het aan mij ligt mogen deze ook allemaal in de (petro)chemie sector vallen)
    Je ziet dat ook terug aan de cijfers dat er veel meer gewonden vallen bij contractors als bij eigen personeel (worden veel vaker blootgesteld aan gevaarlijk werk). Als ik iets tegenkom van eigen personeel is het vaak een voet die is omgeslagen omdat hij een trap heeft gemist.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 12 oktober 2020 om 17:29

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    heej allemaal,

Mag binnenkort op gesprek voor job bij ineos styrolutions op de basf site. Iemand wat info over loon, shiftsysteem,sfeer, wat procesoperar juist doet op deze site? Alvast bedankt voor een reactie

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niemand?

volkK's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rafc1880 Bekijk bericht
    heej allemaal,

Mag binnenkort op gesprek voor job bij ineos styrolutions op de basf site. Iemand wat info over loon, shiftsysteem,sfeer, wat procesoperar juist doet op deze site? Alvast bedankt voor een reactie
    De lonen zijn hetzelfde als die van BASF.. dit was vroeger ook van BASF.. daardoor hebben ze ook besloten om de lonen gelijk te houden ongeacht voor welke firma je werkt op de BASF site..
    Pakt dat je als beginner daar met een globale shiftpremie ongeveer 4500€ bruto zult hebben. Shiftsysteem is snelroterend 4 ploegensysteem dus 2 vroeges, 2 lates en nadien 3 nachten en dan zo 2 dagen thuis.. andere keer heb je dan 3 dagen vroege of 3 dagen late en derest 2 dagen.
    Qua algemene sfeer niet slecht en binnen de ploegen hangt het van uw eigen af en bij de ene ploeg zal het al beter zijn als bij het ander..
    Het is er wel in het algemeen wat harder werken dan bij een gas/vloeistof plant omdat je bij bepaalde units met vaste stoffen zit. Maarja beter als niks he...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er van jullie die nog bedrijven weten die stagairs zoeken voor 2021?
    Het lijkt schaars te zijn op deze moment ( wat te begrijpen is uiteraard

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door volkK Bekijk bericht
    De lonen zijn hetzelfde als die van BASF.. dit was vroeger ook van BASF.. daardoor hebben ze ook besloten om de lonen gelijk te houden ongeacht voor welke firma je werkt op de BASF site..
    Pakt dat je als beginner daar met een globale shiftpremie ongeveer 4500€ bruto zult hebben. Shiftsysteem is snelroterend 4 ploegensysteem dus 2 vroeges, 2 lates en nadien 3 nachten en dan zo 2 dagen thuis.. andere keer heb je dan 3 dagen vroege of 3 dagen late en derest 2 dagen.
    Qua algemene sfeer niet slecht en binnen de ploegen hangt het van uw eigen af en bij de ene ploeg zal het al beter zijn als bij het ander..
    Het is er wel in het algemeen wat harder werken dan bij een gas/vloeistof plant omdat je bij bepaalde units met vaste stoffen zit. Maarja beter als niks he...

Bedankt voor de reactie, ja in deze tijden mag je dan al blij zijn. Heb nooit zo een ploegenstelsel gestaan, heb je hierbij dan veel meer vakantiedagen? En nog laatste vraag hoe zit het bij dit bedrijf ivm met 13de /14de maand en eventuele bonus?
    Sorry voor al de vragen hierom, wil wat voorbereid zijn

xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bedankt voor de reactie, ja in deze tijden mag je dan al blij zijn. Heb nooit zo een ploegenstelsel gestaan, heb je hierbij dan veel meer vakantiedagen? En nog laatste vraag hoe zit het bij dit bedrijf ivm met 13de /14de maand en eventuele bonus?
    Sorry voor al de vragen hierom, wil wat voorbereid zijn
    Als het hetzelfde is als op BASF start je met 74 verlofdagen en 5 dgb dagen (kan je kiezen op uit te laten betalen of op te nemen).
    Eindejaarspremie krijg je uitbetaald met het loon van november. In januari krijg je een forfaitaire jaarvergoeding.
    In mei komt natuurlijk het vakantiegeld (uitbetaald door rjv)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sorry voor mijn onwetendheid maar ben net afgestudeerd en ken niets van al die termen. Je eindejaarspremie is je 13de maand en forf. Jaarvergoeding is een jaarlijke bonus of hoe moet ik dit zien? En wat zijn dgb dagen juist?

Alvast bedankt om de moeitevte doen om te reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En wat zijn dgb dagen juist?

Alvast bedankt om de moeitevte doen om te reageren
    Ik wist dit ook niet dus via Google, eerste link;
    CAO 2018-2019 - ABVV BASF TBE

https://www.accg.be/nl/demografiefonds

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door volkK Bekijk bericht
    Hey volkK,
    Weet jij toevallig meer over Evonik en Lanxess?
    Up to date lonen, shiftsysteem, werksfeer, etc...?
    Mag ook in pm

Regels voor berichten