Pagina 95 van 97 Eerste ... 458591929394959697 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Xxxracexxxx,

Wel mooie wagens, maar je hebt dus geen. Idee wat deze je elke maand gaan kosten?
    Ik veronderstel een vast bedrag van je brutoloon?

Gr

xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pivo1914 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Xxxracexxxx,

Wel mooie wagens, maar je hebt dus geen. Idee wat deze je elke maand gaan kosten?
    Ik veronderstel een vast bedrag van je brutoloon?

Gr
    Momenteel nog niet, er zou een tool komen om alles uit te rekenen, maar dat is iets voor de komende maanden. Maar wou al eens polsen aan welke bedragen ik me kon verwachten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

akoekaracha's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk bericht
    Momenteel nog niet, er zou een tool komen om alles uit te rekenen, maar dat is iets voor de komende maanden. Maar wou al eens polsen aan welke bedragen ik me kon verwachten.

Ik heb het cafetaria plan voor auto leasing van Atlas Copco (arbeiders) hier voor me liggen van september.
    Reken voor de bmw x1 , mercedes a klasse etc tussen de 450-550 bruto inlevering (afhankelijk van de gekozen optie's) + 150-200 vaa. Prijzen zijn serieus gestegen na corona door dat de 2dehands prijzen in elkaar zijn gezakt blijkbaar.

Tesla/polestar zal bruto dan wrs al eerder richting 700 gaan maar veel minder VAA. Dit is een inschatting van me zelf dus neem dit niet als waarheid op

xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door akoekaracha Bekijk bericht
    Ik heb het cafetaria plan voor auto leasing van Atlas Copco (arbeiders) hier voor me liggen van september.
    Reken voor de bmw x1 , mercedes a klasse etc tussen de 450-550 bruto inlevering (afhankelijk van de gekozen optie's) + 150-200 vaa. Prijzen zijn serieus gestegen na corona door dat de 2dehands prijzen in elkaar zijn gezakt blijkbaar.

Tesla/polestar zal bruto dan wrs al eerder richting 700 gaan maar veel minder VAA. Dit is een inschatting van me zelf dus neem dit niet als waarheid op
    En ongeveer iets meer dan de helft netto 'kost' het dan wss? Dus pakt 500€ de wagen en 200€ VAA is 700€ bruto, dus ongeveer 400€ netto inleveren op loon. Klopt mijn berekening ongeveer?
    Op zich een mooi aanvaardbaar bedrag als je ziet dat alles er in zit behalve benzine/electriciteit.

akoekaracha's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk bericht
    En ongeveer iets meer dan de helft netto 'kost' het dan wss? Dus pakt 500€ de wagen en 200€ VAA is 700€ bruto, dus ongeveer 400€ netto inleveren op loon. Klopt mijn berekening ongeveer?
    Op zich een mooi aanvaardbaar bedrag als je ziet dat alles er in zit behalve benzine/electriciteit.

Dat zal ongeveer zo iets zijn ja. Ook niet vergeten dat dit invloed heeft op andere "uitkeringen" zoals verlofgeld en pensioenrechten. Al zal je voor dat laatste normaal nog wel steeds boven de max limiet zitten.

Het is zeker een aanvaardbaar bedrag voor een nieuwe wagen maar zeker niet zo interessant als dat er velen geloven. Voor mensen die niet met nieuwe auto's rijden zou ik er toch eens heel goed over na denken tbh.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hallo

Mijn naam is Michel, momenteel tewerkgesteld als slager en doe dit al een goede 30 jaar. Ik ben dit jaar 50 geworden en zou graag een nieuwe uitdaging aangaan. Daarom zoek ik me om te scholen naar het beroep van procesoperator. Ik zou hiervoor de cursus Procesoperator aan het CVOTNA willen volgen. De wil, goesting en motivatie is er 100%, maar ik struikel nog over 1 ding en dat is mijn leeftijd. Daarom mijn vraag voor jullie: denken jullie dat bedrijven mij nog graag gaan zien komen op mijn toch wat oudere leeftijd (50)?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eerlijk gezegd niet nee.....
    Tussen de 3 en 5 jaar voor je volledig opgeleid bent in een bedrijf....
    Dan kan je direct erna je pensioen aanvragen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beste forumleden,

Wegens (poitieve!) familiale redenen overweeg ik een verhuis.

Heeft iemand weet van de voorwaarden, modaliteiten en lonen bij de bedrijven van Chemelot te Nederland?

Aangezien ze in Nederland werken met een specifieke certificering (Vapro B/C) voor operators, en ik als Belg dit niet heb, begin je dan helemaal van nul? Mijn mailtje naar Chemelot staat klaar, maar misschien weet iemand op dit forum wel meer?

Hoe is het bijvoorbeeld werken bij o.a. Chevron-Philips te Tessenderlo of Beringen?

Heeft iemand nog weet van andere mooie bedrijven in het Limburgse waar het aangenaam en uitdagend werken is?

Met -10 jaar anciënniteit bij een multinational in de chemische sector te Antwerpen bedraagt mijn salaris momenteel €3000/maand, met een te verwachtte loonsverhoging tot €32OO in de eerste helft van 2021.

Ik vrees er financieel op achteruit te gaan bij een verhuis, dit is uiteraard niet het ultieme criterium.

Hopelijk kan iemand mij meer informatie geven?! Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door BeeGee; 29 september 2020 om 15:12

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeGee Bekijk bericht
    Beste forumleden,

Heeft iemand weet van de voorwaarden, modaliteiten en lonen bij de bedrijven van Chemelot te Nederland?

Aangezien ze in Nederland werken met een specifieke certificering (Vapro B/C) voor operators, en ik als Belg dit niet heb, begin je dan helemaal van nul? Mijn mailtje naar Chemelot staat klaar, maar misschien weet iemand op dit forum wel meer?

Hoe is het bijvoorbeeld werken bij o.a. Conoco-Philips te Tessenderlo of Beringen?

Heeft iemand nog weet van andere mooie bedrijven in het Limburgse waar het aangenaam en uitdagend werken is?

Met -10 jaar anciënniteit bij een multinational in de chemische sector te Antwerpen bedraagt mijn salaris momenteel €3000/maand, met een te verwachtte loonsverhoging tot €32OO in de eerste helft van 2021.

Ik vrees er financieel op achteruit te gaan bij een verhuis, dit is uiteraard niet het ultieme criterium.

Blijf gewoon werken in antwerpen ? Zijn genoeg mensen uit limburg die elke dag naar antwerpen trekken om te werken. En tgv uw loon gok ik dat het in shiften is, waardoor je meestal buiten de files zit. Al zijn die door corona ook al afgezwakt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ondertussen een weekje stage aan het lopen op BASF, valt best mee tot nu toe hehe.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Loon procesoperator (petro)chemische bedrijven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeGee Bekijk bericht
    Beste forumleden,

Hoe is het bijvoorbeeld werken bij o.a. Chevron-Philips te Tessenderlo of Beringen?

Belgische operators beginnen op chemelot op hetzelfde niveau als vapro C, afhankelijk van de opleiding die je genoten hebt zelf vapro D. Er worden er steeds meer van de opleiding in Bokrijk aangetrokken bv.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik ken 2 mensen die werken in de chemie als procesoperator (arbeider). De ene werkt volcontinu en de andere persoon volledig nacht.
    Die maandelijkse verdienste is blijkbaar goed alsook de premies etc. Ik hoor bedragen van 3000 tot 3700 netto per maand, premies van 8000 à 9000e en vakantiegeld van 8000-9000e,...

Nu vroeg ik me af of de verdienste van een bachelor chemie even hoog als deze van een procesoperator (die werkt met de nacht)?

Bvb. deze vacature is voor een Analyst.
    https://www.vdab.be/vindeenjob/vacat...aturedashboard

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draven Bekijk bericht
    Ik ken 2 mensen die werken in de chemie als procesoperator (arbeider). De ene werkt volcontinu en de andere persoon volledig nacht.
    Die maandelijkse verdienste is blijkbaar goed alsook de premies etc. Ik hoor bedragen van 3000 tot 3700 netto per maand, premies van 8000 à 9000e en vakantiegeld van 8000-9000e,...

Nu vroeg ik me af of de verdienste van een bachelor chemie even hoog als deze van een procesoperator (die werkt met de nacht)?

Bvb. deze vacature is voor een Analyst.
    https://www.vdab.be/vindeenjob/vacat...aturedashboard
    Vraag hen eens een aanslagbiljet, want zuiver nettobedragen zeggen weinig. Het is na belastingen wat echt telt.
    Net zoals dat vakantiegeld, dit is zo hoog omdat een arbeider zijn enkel vakantiegeld uitbetaald krijgt, een bediende wordt doorbetaald als hij vakantie neemt.

Concreet over de functie die je linkt gaat dit niet zo hoog zijn nee. Dat komt omdat de job niet super goed betaald, je niet in een super goed betaalde sector zit en je geen full continue doet. Ook is de nacht de best betaalde shift om te doen.

Met een bachelor chemie kan je trouwens ook perfect procesoperator in de chemie worden.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijn23 Bekijk bericht
    Ondertussen een weekje stage aan het lopen op BASF, valt best mee tot nu toe hehe.
    Hoe lang hebt ge moeten wachten op een antwoord op stage aanvraag ?
    Succes alvast

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Santa Cruz Bekijk bericht
    Hoe lang hebt ge moeten wachten op een antwoord op stage aanvraag ?
    Succes alvast
    3 dagen nadat ik mijn CV en gegevens had doorgestuurd hebben ze mij gestuurd dat ik op intakegesprek mocht. Dat gesprek was da ngepland ik denk 2 weken later ofzo.
    Na het gesprek belde ze mij een uur later op dat het in orde was en ik mocht stage komen doen.
    Bedankt!

Regels voor berichten