Pagina 87 van 96 Eerste ... 3777838485868788899091 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die persoon zit hier niet op deze forum en kent u uiteraard niet. Dus ben ik niet zo geneigd om die zijn contactgegevens te geven.
    Begrijp ik, toch bedankt!

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    We kunnen er tegen. Als iemand me meer kan vertellen over Dehy2 loonbaremas emogelijkheden mag me gerust pm sturen

akoekaracha's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theAssassin0411 Bekijk bericht
    Ja toffe collega's, er is wel weinig verloop waardoor er veel ouder volk zit, denk dat er dit jaar 5 man op pensioen gaat enkel bij shift personeel, daardoor zijn er wel mooie doorgroeimogelijkheden. Het is ook een ander systeem dan bij de meeste bedrijven denk ik. Elke operator is verantwoordelijk voor een productie lijn en dan heb je nog een tugger, logistiekman, kraanman en 1 of 2 panelmannen. Het is een beurtrol waardoor je elke dag wel iets anders doet, het is niet echt met vaste buiten en bordmannen ofzo. Het 4 ploegensysteem is voor mij wel even aanpassen maar je hebt natuurlijk wel 71 verlofdagen en na 6 maand krijg je er al 1 bij. 24€/u startersloon en 41% shiftpremie en er kwam nog iets bij met deze cao, nog een halve percent erbij denk ik. Daarboven op krijg je ook nog eens 25€ per dag carbon black premie. Ook een heel mooi pensioenplan, die mannen hier zeggen dat je na een volledige loopbaan net geen 700k bruto krijgt, verschoot ik wel even van. Weet niet of dit overal zo is? Op mijn vorig bedrijf in ieder geval niet.
    Dat pensioenplan/groepsverzekering van 700k bruto lijkt mij enorm hoog te zijn? Onwaarschijnlijk hoog zelfs ?
    Wat is dit dan bij een esso/total?
    Bij evonik staat de berekening bij mezelf nu op 120k op einde loopbaan en nog een 30 tal jaar te werken..
    Al wel eens gehoord dat ze bij lanxess aan 300k zouden komen door meerdere plannen. Ook geen idee of dit wel klopt?

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door akoekaracha Bekijk bericht
    Dat pensioenplan/groepsverzekering van 700k bruto lijkt mij enorm hoog te zijn? Onwaarschijnlijk hoog zelfs ?
    Wat is dit dan bij een esso/total?
    Bij evonik staat de berekening bij mezelf nu op 120k op einde loopbaan en nog een 30 tal jaar te werken..
    Al wel eens gehoord dat ze bij lanxess aan 300k zouden komen door meerdere plannen. Ook geen idee of dit wel klopt?
    Bij indaver kom je ook aan 400k hoor, zou best kunnen dat het 700k bruto zou zijn, net zoals lonen hard verschillen tussen bedrijven, zullen pensioenplannen ook had verschillen

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Ataturk's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Is dat met of zonder premies? Hoe zijn de premies?
    Zonder met premies moet je denken aan 8-10% shift premie. Voor de rest niet veel denk ik.
    3500-3750 bruto/maand voor 2 ploegen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Andere vraag. Is het abnormaal om als Procesoperator een contract van bepaalde duur te krijgen? Ik heb bij een zestal bedrijven langs geweest, allemaal boden ze een contract van onbepaalde duur aan.

Nu zijn er toch veel mensen hier die Total erg goed praten en heb ik daar ook gesolliciteerd, nu bieden ze mij een contract van 9 maanden aan terwijl ze tijdens het gesprek wel melden dat ze veel operators te kort komen. Ik kan geen enkele reden hiervoor bedenken buiten het feit dat ze je makkelijker kunnen wegwerken uit het bedrijf indien nodig. Vind het allemaal toch maar wat vreemd.

Zijn er nog beginners hier die op contracten van bepaalde duur zitten? Iemand die weet waarom Total dit doet?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Is simpel. 1) Ze geven je bij Total een 6-tal maand om je eerste functie/job te leren kennen en je certificaat te behalen. Indien je hier niet in slaagt is de kans groot dat je gewoon niet geschikt bent voor de job en dan kunnen ze je gewoon dumpen en iemand anders aannemen die hopelijk wel geschikt is. 2) Er is een aanwervingsstop bevolen vanuit Parijs. Antwerpen weigert hier aan mee te doen door de pensioneringen die er zitten aan te komen. Die tijdelijke contracten geven hun gewoon de kans om mensen te rekruteren en op te leiden tot er een persoon in pensioen gaat en die zijn postje vrijkomt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vind het toch maar wat vreemd, met mijn profiel (schoolverlater bachelor elektromechanica) heb ik wat mogelijkheden en daarom heb ik ook gesolliciteerd op 3 verschillende vacatures in total Antwerpen. Op de vacatures zelf stond wel altijd dat het om een onbepaalde duur ging. Nu kreeg ik net te horen dat 2 job functies voor 9 maanden bepaalde duur waren en de 3de jobfunctie voor 2 jaar (??). Lijkt mij toch vreemd om iemand 2 jaar te laten "testen". Maar goed kan allemaal dankzij de corona maatregelen zijn, de olie industrie is nu eenmaal hard geraakt. Is alleen jammer want een bepaalde duur contract heeft veel impact op bijvoorbeeld een lening aan te vragen etc.

werk je zelf bij Total @Enforcer?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik werk inderdaad bij Total.
    Ik moet eens kijken naar de vacatures maar ik ga ervan uit dat de functies met een 9 maanden contract voor operator of onderhoud zijn?
    Bij welke functie bieden ze dat tijdelijk contract van 2 jaar? De enige functies die ik daarvoor tegenkom zijn TA gerelateerde functies maar dat zijn geen entry-level functies.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    De vraag is eerder, wat heb je te verliezen in deze tijden om niet een tijdelijk contract aan te nemen?
    COVID-19 heeft nu eenmaal de industrie stevig door elkaar geschud, raffinage ligt op zijn gat want amper nog verbruik, het eerste slachtoffer hiervan is Gunvor.
    Zowat op heel de scheldelaan en linkeroever liggen alle investeringen stil, enkel nog de noodzakelijke dingen gaan door of de mega project (borealis, basf, ineos) die je niet zomaar even stil legt.

Naarmate je uit school komt zullen ze u toch moeten opleiden en kan je het maar meepakken denk ik dan als je niets beters vind.
    Je zal nog heel veel moeten leren, zowel on the job al door opleidingen, want op school zie je enkel de basis.

Alles zal afhangen van jouw interesses en welke richting je wil opgaan / proberen
    -> Procesoperator en dus diepere kennis van de installatie en chemische reacties leren
    -> Meet en Regeltechnieker, storingen verhelpen, nieuwe toestellen kalibreren en onderhoud plegen op de E&I toestellen
    -> Automatisatie technieker, aanpassingen/nieuwe projecten programmeren in de DCS/PLC/SIS systemen, coördineren van migratie projecten enz
    -> Relialibility engineer, is eerder gericht op nieuwe technieken van 'big data' en IOT zoal bijvoorbeeld na te gaan wanneer een valve onderhoud heeft ipv preventief deze te vervangen

Zoals je ziet sta je voor een moeilijke keuze, maar bij elke welke weg die je ook zal inslaan zal je steeds zoveel ervaring opdoen en indien het toch tegen valt veel sneller een nieuwe job vinden met hogere vergoedingen door de ervaring die je hebt opgedaan.

Ow en een gouden tip, laat u niet zot maken door al die bedragen die je hier ziet verschijnen.
    Zoals de bedragen die ge hier ziet van de pensioenen bijvoorbeeld 700k, 300k enz zullen jonge mensen nooit meer hebben.
    De "oude" garde hebben nu eenmaal de gouden contracten van vroeger toen dit allemaal nieuw en hip was, maakt u geen illusie die krijgde nu toch niet meer.

Werken in de (petro)chemie is gewoon goed zeker tov veel andere sectoren, veel vakantie, goede verloning maar realiseer je altijd dat je ergens anders iets meer gaat kunnen verdienen, maar zorg eerst voor de ervaring en de rest komt erna wel.

xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slijp Bekijk bericht

Zowat op heel de scheldelaan en linkeroever liggen alle investeringen stil, enkel nog de noodzakelijke dingen gaan door of de mega project (borealis, basf, ineos) die je niet zomaar even stil legt.
    Heb nochthans een ander gedacht ervan. Bij ons gaat elk project door en zijn ze nog plannen aan het maken voor nieuwe... Zal er wat vanaf hangen welk bedrijf het is denk ik.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

volkK's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WHU Bekijk bericht
    Vind het toch maar wat vreemd, met mijn profiel (schoolverlater bachelor elektromechanica) heb ik wat mogelijkheden en daarom heb ik ook gesolliciteerd op 3 verschillende vacatures in total Antwerpen. Op de vacatures zelf stond wel altijd dat het om een onbepaalde duur ging. Nu kreeg ik net te horen dat 2 job functies voor 9 maanden bepaalde duur waren en de 3de jobfunctie voor 2 jaar (??). Lijkt mij toch vreemd om iemand 2 jaar te laten "testen". Maar goed kan allemaal dankzij de corona maatregelen zijn, de olie industrie is nu eenmaal hard geraakt. Is alleen jammer want een bepaalde duur contract heeft veel impact op bijvoorbeeld een lening aan te vragen etc.

werk je zelf bij Total @Enforcer?
    Zoals mijn collega ENFORCER eerder aanhaalde. Klopt het dat er een aanwervingsstop is vanuit Parijs (Hoofdkantoor). Het is wel zo dat de vakbond bij ons zitten overleggen heeft met de management. Dus is het niet de bedoeling om elke 9 maand iemand nieuw te gaan aannemen. Als jijzelf iemand bent die goed overeen komt met de ploeg en je doet wat normaal en behaald uw eerste certificaat zonder problemen dan krijg je zoiezo na uw 9 maand een vast contract. Aan de andere kant is die 9 maand wel een manier om de rotte appels eruit te kunnen pikken.. want nu zijn er veel bij geweest die een vast contract hebben gekregen maar uiteindelijk toch niet hetgene leverden dat verwacht werden van hun maarja Total is een werkgever die graag voor de lange huwelijk ga en niet zozeer sta te springen om mensen te ontslaan. Vandaar dat ze ook samen met jou zullen kijken of ze je elders kunnen plaatsen binnen het bedrijf waar je eventueel wel goed kunt functioneren. Maar het is niet de bedoeling dat ze dat bij iedereen doen die uiteindelijk de shiften niet aankunnen of het job zelf toch niet zozeer zien zitten. Want onze ratio bezetting bij de productie moet natuurlijk ook gegarandeerd kunnen worden zodat we zelf allemaal maximaal verlof kunnen nemen. Voor ons is het ook niet plezant natuurlijk dat we in iemand veel tijd en geld steken om dan nadien tot de conclusie te komen dat het eigenlijk voor niks was geweest... dus om al die frustaties wat uit de weg te gaan zullen ze wss nu eventjes op deze manier werken.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk bericht
    Heb nochthans een ander gedacht ervan. Bij ons gaat elk project door en zijn ze nog plannen aan het maken voor nieuwe... Zal er wat vanaf hangen welk bedrijf het is denk ik.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
    De wet van vraag en aanbod zeker, maar bij zeer veel bedrijven is alles op hold gegaan

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is wel een beetje off topic, maar ik zie hier allemaal lonen van operators passeren. Maar hebben jullie ook een idee hoeveel de ingenieurs in deze bedrijven verdienen? Ik heb wel wat zicht op de startlonen, maar niet echt hoe het evolueert.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WHU Bekijk bericht
    Andere vraag. Is het abnormaal om als Procesoperator een contract van bepaalde duur te krijgen? Ik heb bij een zestal bedrijven langs geweest, allemaal boden ze een contract van onbepaalde duur aan.

Nu zijn er toch veel mensen hier die Total erg goed praten en heb ik daar ook gesolliciteerd, nu bieden ze mij een contract van 9 maanden aan terwijl ze tijdens het gesprek wel melden dat ze veel operators te kort komen. Ik kan geen enkele reden hiervoor bedenken buiten het feit dat ze je makkelijker kunnen wegwerken uit het bedrijf indien nodig. Vind het allemaal toch maar wat vreemd.

Zijn er nog beginners hier die op contracten van bepaalde duur zitten? Iemand die weet waarom Total dit doet?
    Ik heb het er nog over gehad met de personeelsdienst een paar weken terug. Want momenteel zoeken ze bij ons veel mannen voor de functie proces operator. Ze hebben de voorbije maanden al veel nieuwe kanalen opengesteld om vacatures bekend te maken, om zo meer kandidaten te krijgen. Sinds kort heeft Antwerps platform dan ook hun eigen site aangemaakt, om ook zo meer kandidaten te vinden.
    https://www.antwerpen.total.be/
    (feit dat op deze site onbepaalde duur bij staat is ook al aangekaart)

Het tijdelijk contract is nu al eventjes zo, want al de acta mannen van de voorbije jaren hebben ook een tijdelijk contract gekregen van 9 maanden, dat dan naar een vast gaat. Reden is omdat ze weten dat er vacatures vrij komen maar de hoofdzetel deze vacatures te laat vrij maken. Dus als oplossing bieden ze dan een tijdelijk contract aan, om zo die acta mannen al vast te pakken.
    De werknemers zijn al verschillende jaren aan het zeggen dat ze veel te laat mensen aanwerven, voor een functie als operator. Waardoor er veel ploegen zijn die problemen krijgen met hun certificaten, omdat er veel mensen op pensioen zijn aan het gaan. Als je iemand wilt vervangen die al verschillende certificaten heeft, dan heb je wel wat jaren nodig en geen 6 maanden van te voren (wat in de ondernemingsraad staat beschreven om een hulpoperator te vervangen. Want na 6 maanden opleiding kun je u test gaan doen voor u 1ste certificaat).

Maar de hoofdzetel wilt daar niet echt in mee volgen, dus heeft de directie van Antwerpen voorgesteld dat ze dan al wel met tijdelijke contracten kunnen werken. Daar had de hoofdzetel geen probleem mee
    Die tijdelijke contracten worden enkel gegeven als ze weten dat er een vast contract aankomt. De vakbond is daar ook mee ingegaan, in deze context. (want die zijn tegen tijdelijke contracten)
    Zo kan de personeelsdienst al vroeger beginnen met selectie en vroeger met de aanwerving, waardoor dat probleem wordt opgelost.
    Nu had ik zelf al gehoord dat ze ipv 9 maanden naar 2 jaar willen gaan, om zo nog vroeger te kunnen beginnen om zo geen problemen te krijgen met de certificaten.
    Als ik naar onze ploeg kijk, gaan ze echt wat volk moeten beginnen aan te nemen. Want we hebben nu al problemen, ik heb gisteren naar onder moeten vervangen, omdat er niemand van de hulp-operators, die aanwezig waren, een bepaalde functie kende. En dat is niet de eerste keer dat er een hoop gepuzzeld moet worden. Over 2 jaar vertrekt er nog 3 anciens, waardoor er weer een hoop certificaten wegvallen, dat haal jij nooit op 2 jaar tijd terug in. Momenteel heeft bij ons opleiding prioriteit, al de horizontaal vervangende, TA, extra -hulp-operators en -operators worden ingezet om zo meer volk in opleiding te kunnen zetten. Probleem is ook aan het worden dat je van u ene opleiding naar de andere gaat, waardoor je niet veel ervaring opbouwt.

Het probleem wat er nu uiteraard door de rest wordt aangekaart (wat ik toen ook tegen hun zei). Ik weet dat zo'n tijdelijk contract leid naar een vast contract, maar iemand die hier komt solliciteren weet dat niet. Waarom zou iemand die een vast contract elders heeft dat risico willen nemen. Antwoord dat ik daar op krijg was, dat het inderdaad iets was dat ze vaak te horen krijgen en dat ze het nu aan het bekijken zijn. Ze willen nu in het tijdelijk contract bijschrijven dat dit contract veranderd na looptijd naar een vast contract. Maar ze weten nog niet goed hoe ze het moeten omschrijven.

Hopelijk gaat de hoofdzetel dit probleem wel meer inzien en al vroeger vacatures vrij geven, waardoor het direct een vast contract wordt. Langs de andere kant gaat dit probleem zich over een paar jaar zelf oplossen, wanneer de "grote pensioengolf" voorbij is.

Vakbonden van total hebben ook al tegen de vakbonden gezegd van Gunvor, dat ze zeker moeten komen solliciteren, omdat ze echt wel wat volk nodig hebben.
    Gunvor, was dan ook een raffinaderij dat in mijn ogen het nog heel lang heeft volgehouden (vakbonden zeiden het van de week ook nog). Dat bedrijf is al verschillende keren van eigenaar gewisseld en verschillende financiële problemen gehad. Dat was een raffinaderij dat niet meer mee kon met deze tijd (wat gunvor zelf ook in zijn brief zegt.). Bedrijven moeten nu eenmaal mee evolueren met de tijd.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 2 juli 2020 om 01:08

Regels voor berichten